اندروید M به طور پیش‌فرض از سنسور اثر انگشت پشتیبانی می‌کند

 

Galaxy S6 Edge 30

یکی از دلایکی که سنسور اثر انگشت را در بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی نمی‌بینیم، عدم پشتیبانی پیش‌فرض این پلتفرم از چنین سنسورهایی است و در مواردی هم که شرکت سازنده خود اقدام به قرار دادن چنین قابلیتی کرده، بیشترین استفاده از آن برای باز کردن قفل گوشی است. اما این موضوع ممکن است به زودی تغییر کند.

بر اساس اعلام BuzzFeed و Ars Technica، ممکن است گوگل در کنفرانس Google I/O 2015 پشتیبانی از سنسورهای بررسی اثر انگشت را در اندروید M معرفی کند. همچنین این غول دنیای جستجو خود نیز به نوعی اشاره‌ای به وجود این قابلیت نموده است. Ars Technica در سورس اندروید خام گوشی هوشمند نکسوس ۶ نشانه‌هایی از سنسور اثر انگشت را کشف کرده که نشان دهنده این است که گوگل در حال کار بر روی قابلیت‌های نرم ‌افزاری این بخش است.

با پشتیبانی پیش‌فرض سیستم عامل اندروید از سنسور اثر انگشت، تمامی اپلیکیشن‌ها می‌توانند از قابلیت‌های اعتبار سنجی آن بهره ببرند. شما می‌توانید از این سنسور به منظور خرید‌های گوگل پلی استفاده کنید یا برای اعتبار سنجی کیف پول گوگلی خود از اثر انگشت بهره بگیرید و نیز در برنامه‌هایی مانند 1Password, Authy, Dropbox, OneDrive, Simplenote و هر نوع اپلیکیشن دیگری که نیاز به رمزعبور دارد از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که تمامی این اپلیکیشن‌ها هم اکنون از سنسور تاچ آی‌دی اپل بهره می‌برند که در صورت تحقق یافتن این ویژگی در اندروید، نسخه اندروید آن‌ها نیز شامل ویژگی مورد بحث خواهد شد.

در حال حاضر تعداد کمی از تلفن‌های هوشمند اندروید ساخته شده‌اند که مجهز به سنسور اثر انگشت هستند. یکی از محصولاتی که اخیرا با این سنسور معرفی شده گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج هستند که البته می‌توان گفت با استفاده از چنین سنسوری راه درستی را در پیش گرفته‌اند، اما اگر گوگل پشتیبانی از سنسور اثر انگشت را در اندروید M به صورت پیش‌فرض قرار دهد، در آینده‌ای نزدیک، شاهد حضور این ویژگی در دستگاه‌های اندرویدی بیشتری خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH