آیا آی‌فون خود را برای iOS 6 آماده کرده‌اید؟!

iOS 6 داره میاد پس نوبت شما اپلی‌هاست که گوشی تکونی رو شروع کنید و چیزهای بدون استفاده را بیرون بریزید و تلفن همراهتان را آماده این مهمون خوانده کنید!

در کنفرانس بین‌المللی اخیر سازندگان اپل (WWDC)، اسکات فورستال، نایب رییس ارشد iOS شرکت اپل، وعده 200 ویژگی جدید به همراه iOS 6 را داد. ویژگی‌هایی از قبیل: یکپارچگی بیشتر در فیس بوک، Siri قدرتمندتر و قابلیت تماس تصویری (Facetime Calls) در شبکه . فقط سه ماه دیگر (طبق گفته‌های خود شرکت اپل) تا زمان آغاز به کار رسمی iOS 6 مانده است اما مثل تمام پیش‌بینی‌های شرکت که خیلی هم دقیق نبوده‌اند، تنها چیزی که ازآن مطمئن هستیم این است که در آینده‌ای نزدیک این اتفاق خواهد افتاد.
حالا سوال اینجاست: آیا شما آمادگی میزبانی از این مهمان خوانده را دارید؟ خب پاسخ ساده است، چرا که نه! بالاخره چه کسی پیدا می‌شود که نخواهد یکپارچگی بیشتر برای فیس بوک، Siri مختص آی‌پد، تمام برنامه‌های Maps و کلی قابلیت دیگر را در آی‌فون خود تجربه کند؟ اما خب یک مسأله دیگر هم وجود دارد، آیا دستگاه حال حاضرتان آماده است؟ برای فهمیدن پاسخ با ما باشید.
توجه داشته باشید: اهمیتی ندارد که در حال حاضر از کدام نسخه iOS روی دستگاهتان استفاده می‌کنید یا چه برنامه‌ها، موزیک و ویدىوهایی را ذخیره دارید، در صورتی که سخت‌افزار واجد شرایط باشد، اجازه آپدیت برای شما وجود دارد. دستگاه‌های واجد شرایط شامل نسل چهارم iPod Touch، iPhone 3GS، iPhone 4، iPhone 4S و هر دو آی‌پد ۲ و new iPad هستند.

تعداد برنامه‌ها را کاهش دهید
همیشه تلاش کردم که محدودیتی برای تعداد برنامه‌های موجود در دستگاهم قایل باشم اما می‌دانم که اکثر مردم نظری مخالف با من دارند و تب دانلود یا ذخیره کردن برنامه‌ها هر چند بلا استفاده، بسیار شدید است. همان‌طور هم می‌دانم که تقریبا همه با من موافقید که گاهی اوقات برنامه‌هایی درون دستگاهمان است که مدت زمان زیادی از آخرین باری که از آن‌ها استفاده کرده‌ایم می‌گذرد. پس چرا باید برنامه‌ای را که فعلا و درحال حاضر به دردمان نمی‌خورد حذف نکنیم؟ از این موقعیت استفاده کنید و کمی به دستگاهتان سر و سامان بدهید (با اطمینان از اینکه بعدها هم ‌می‌توانید به طور رایگان آن‌ها را دانلود کنید) تا برای آپدیت آماده شود.

پشتیبان گیری فراموش نشود
همه می‌دانیم که پیش از هر کاری جهت تغییر در دستگاه باید نسخه بکاپی از اطلاعات آن در جایی مطمئن ذخیره داشته باشیم. پس پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر اقدامی با دنبال کردن توضیحات زیر از اطلاعات دستگاه خود پشتیبان تهیه کنید. در iOS 5 بدون اتصال دستگاه به کامپیوتر، همگام سازی انجام می‌پذیرد اما بهتر است با اتصال دستگاه اجازه دهید تا اطلاعاتتان درون کامپیوتر ذخیره شود تا در صورتی که اوضاع در زمان آپدیت خوب پیش نرفت، بتوانید آی‌فونتان را به حالت قبل بازگردانید.

روش‌های بکاپ گرفتن
به دو طریق می‌توان از اطلاعات درون گوشی نسخه بکاپ در کامپیوتر تهیه کرد: می‌توان از بخشی از اطلاعات از طریق Wi-fi و بخشی دیگر از طریق iCould بکاپ گرفت. از طریق iCould فضای نامحدودی برای موزیک‌ها، فیلم‌ها، شوهای تلویزیونی و کتاب‌های خریداری شده در اختیارتان قرار می‌گیرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به قسمت تنظیمات آی‌فون رفته وسپس در بخش iCould، Storage&Backup دکمه Now Backup را بفشارید. تا زمانی که آی‌فون به Wi-Fi و برق متصل است (حتی در زمان خاموشی صفحه نمایش) عملیات بکاپ در پس زمینه به صورت خودکار انجام می‌شود.
روش دوم استفاده از فضای 5 گیگابایتی است که iCould برای عکس‌ها، ویدئوها، تنظیمات دستگاه، اطلاعات برنامه‌ها و سازماندهی آن‌ها، صفحه نمایش، پیام‌ها و زنگ گوشی در اختیار شما قرار می‌دهد. برای استفاده از این فضا در جهت ذخیره سازی اطلاعات بکاپ، دوباره به قسمت تنظیمات رفته و در بخش Backup&Storage این‌بار گزینه Manage Storage را انتخاب کنید. سپس می‌توانید با روشن کردن Camera Roll و دیگر برنامه‌ها از اینکه از تمامی تنظیمات، اطلاعات برنامه‌ها و تصاویر بکاپ گرفته خواهد شد اطمینان حاصل نمایید. در این روش با هر بار اتصال دستگاه به برق عملیات بکاپ صورت می‌گیرد. یعنی حتی زمانی که آی‌فون شما در طول شب مشغول شارژ شدن است، عملیات بکاپ در iCould به طور خودکار اتفاق می‌افتد.

رسیدگی به برنامه‌های باقی مانده در گوشی
حالا نوبت سازماندهی برنامه‌های باقی مانده در دستگاه است، برنامه‌هایی که معمول اوقات از آن‌ها استفاده می‌کنیم. برای دسترسی بهتر به آن‌ها می‌توانید پوشه‌هایی با عنوان‌های مناسب بسازید و برنامه‌های مرتبط را در آن‌ها قرار دهید. با لمس آیکون یک برنامه و نگاه داشتن انگشت روی آن، jiggle mode فعال می‌شود. سپس با کشیدن یک برنامه بر روی برنامه مشابه دیگر (مثلا کشیدن یک بازی مسابقه‌ای به سمت یک بازی دیگر از همان نوع) پوشه مربوطه ایجاد خواهد شد. iOS بر اساس نوع برنامه‌هایی که درون یک پوشه قرار گرفته‌اند نام‌هایی را پیشنهاد می‌دهد اما خود شما هم می‌توانید از نام‌های معمول مثل بازی‌ها، ابزار، کار و موزیک استفاده کنید. اگر برنامه‌هایی وجود دارند که میزان استفاده از آن‌ها بیشتر از برنامه‌های دیگر است، می‌توانید با ساختن پوشه‌ای با نام مناسب یا قرار دادن آن‌ها در صفحه اصلی، به راحتی و به سرعت به آن‌ها دسترسی داشته باشید ولی پیشنهاد می‌دهیم که برنامه‌های پر استفاده مثل فیس‌بوک را در گوشه صفحه اصلی بچینید تا هر زمان که قصد استفاده دارید، بدانید که باید کجا بروید.
به همین سادگی گوشی خود را برای نسخه جدید iOS آماده کردید. مطمئن نیستیم که چه زمانی قادرید عملیات آپدیت را انجام دهید اما حداقل می‌دانیم که آی‌فونتان آمادگی میزبانی از این مهمان را دارد.

[divide style=”2″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

با شرکت در مسابقه آی تی رسان شانس خود را برای برنده شدن یک جایزه متفاوت امتحان کنید.

1 در مورد “آیا آی‌فون خود را برای iOS 6 آماده کرده‌اید؟!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH