اوج قدرت اندروید با Optimus G(بنچمارک‌ گوشی)

همان‌طور که مطلع هستید و احتمالا خبرش را در آی‌تی‌رسان خوانده‌اید، Optimus G معرفی شد و حالا بعد از گذشت تنها چند ساعت اپتیموس جی قدرت واقعی خودش را در تست‌ها نشان داد، قدرتی که در برخی تست‌ها فوق تصور است و در‌برخی دیگر کمتر از حد انتظار. با آی‌تی‌رسان و بررسی تست‌ها همراه باشید.

اولین نرم‌افزاری که Optimus G را تست کرده است BenchmarkPi می‌باشد. این نرم‌افزار با تست هسته پردازنده نشان از برتری هسته‌های Snapdragon S4 Pro بر دیگر پردازنده‌ها دارد و به راحتی پردازنده‌های دیگر را مغلوب کرده است. توجه داشته باشید که عدد کمتر در این تست نشان از کارایی بیشتر دارد.

اولین شوک در تست دوم به ما وارد می‌شود. جایی که برنامه Linpack به طور هم‌زمان از هر 4 هسته پردازنده تست می‌گیرد و با ارائه نتایجی حیرت انگیز از قدرت بی‌چون و چرای Optimus G سخن می‌گوید. در این تست رسما بزرگانی همچون Samsung Galaxy S III و یا HTC One X هیچ حرفی برای گفتن ندارند، البته در مقابل Optimus G!

تست بعدی آزمون چند‌کاره و مورد علاقه ما در بررسی‌ها یعنی تست Quadrant است! این تست همزمان با بررسی پردازنده، گرافیک، حافظه و ورودی/خروجی و ارائه آن به صورت یک نتیجه کلی از Optimus G، باز هم گوشی‌های 4هسته‌ای معمول بازار را شرمنده ساخت!

GLBenchmark برنامه‌ای است که برای تست واحد گرافیکی گوشی به کار می‌رود. لازم به ذکر است که چیپ گرافیکی Optimus G مدل قدرتمند Adreno 320 می‌باشد. تست به صورت 720p offscreen انجام شده است و این‌بار نیز مانند سابق Optimus G بر جایگاه اول تکیه زده است، البته با اختلاف نه چندان زیاد نسبت به GS3.

 

تست بعدی که بر روی واحد گرافیکی این گوشی انجام شده، تست NanaMark 2 می‌باشد. در ظاهر رقم 60 فریم بر‌ثانیه اصلا نتیجه ایده‌آلی برای یک گوشی با این همه ادعا نیست اما در اصل تست NenaMark 2 به صورت on-screen انجام می‌شود، به این معنا که نهایت امتیازی که در این تست کسب می‌شود همین 60 فریم‌بر‌ثانیه است، حتی اگر قدرت سخت‌افزار بسیار بیشتر از آن باشد. در واقع این تست فقط به ما می‌گوید که چیپ گرافیکی Optimus G قدرتمند است اما درباره میزان آن فعلا اطلاعاتی به ما نمی‌دهد!

تست آخر آزمون SunSpider Javascript است و در این‌جاست که Optimus G ما را کمی نا‌ امید می‌کند! البته این تست وابستگی زیادی به بهینه بودن رام مورد استفاده در گوشی دارد و از آنجا که متاسفانه ال‌جی به ساپورت نکردن نرم‌افزاری محصولاتش و ارایه رام‌های نه‌چندان قوی معروف است، می‌توان نتیجه‌گیری کرد در صورت استفاده از کاستوم رام نتایج این تست نیز بهبود پیدا کند. به هر حال این‌بار فعلا گوشی‌های 4هسته‌ای دیگر شرمنده نشدند! (عدد کمتر نشان از قدرت بیشتر دارد)

نظر شما درمورد Optimus G چیست؟ آیا حاضر به خرید آن هستید یا ترجیح می‌دهید سراغ برند یا مدل دیگری بروید؟

[divide style=”3″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

با شرکت در مسابقه  آی تی رسان شانس خود را برای برنده شدن یک جایزه متفاوت امتحان کنید.

5 در مورد “اوج قدرت اندروید با Optimus G(بنچمارک‌ گوشی)”

  1. داشتم فکر میکردم با این سرعت پیشرفت تکنولوژی ده سال دیگه گوشیا به چه قدرتی میرسند و آیا واقعا بهش نیاز داریم؟

    1. علیرضا محمدی

      هرچند دست گذاشتی روی گوشی مورد علاقه خود من! و خیلی به Xperia V امید دارم.حتی بیشتر از Xperia T
      و باز هم خدا قسمت کنه یکیش را! اما تو سخت افزار بدون شک Optimus G قویتره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH