اسناد جدیدی در خصوص ویندوز 10 برای اسمارت فون‌ها منتشر شد!

تقریبا می‌دانیم که مایکروسافت بیشتر دستگاه‌های خود را به ویندوز 10 ارتقا خواهد داد اما گاها برخی گمانه زنی‌ها در خصوص محصولاتی با حافظه رم 512 مگابایتی به گوش می‌رسید. اما اکنون اسنادی به بیرون درز کرده است که پاسخ سوالات بی‌جواب را می‌دهند.

Leaked-Windows-10-docs-detail

این اسناد بدین نکته اشاره دارند که حدود 97 درصد از اپلیکیشن‌های سوم شخص می‌توانند بر روی حافظه رم 512 مگابایتی کار کنند. اما در این میان برخی از اپلیکیشن‌ها نیز هستند (حدود 2 درصد) که صفحات را ایست و دوباره ادامه می‌دهند (Resuming). یک مثال ساده می‌تواند عکاسی HDR باشد که در آن نیز کاربران قادر هستند حتی با کیفیت کم در حالت پنج و هشت مگاپیکسلی عکاسی کنند. بیشتر محدودیت مایکروسافت در ارایه ویندوز 10 برای دستگاه‌هایی که رم 512 مگابایتی دارند به اپلیکیشن‌های موقعیت یابی باز می‌گردد که در حین استفاده از آن‌ها برنامه در پس زمینه اجرا می‌شود و به همین دلیل برنامه‌ها اطلاعات بسیاری را در رم ذخیره می‌کند. البته این مشکل نیز تنها زمانی به وجود می‌آید که برنامه در پس زمینه اجرا شود و حتی در صورتی که کاربر در حال استفاده از اپلیکیشن باشد مشکلی وجود نخواهد داشت.

Leaked-Windows-10-docs-detail-1

اپلیکیشن سرویس‌های VoIP نظیر اسکایپ نیز در بیشترین حالت ممکن حدود 120 مگابایت را اشغال می‌کنند که 20 مگابایت نیز در پس زمینه اشغال می‌شود که این ممکن است در عملکرد کلی برنامه زمانی که در پس زمینه قرار دارد مشکل آفرین باشد و دریافت تماس‌های ورودی و پشتیبانی از تماس با مشکل مواجه شود.

اوضاع چندان هم بد نیست اما از آن جایی که در حال حاضر استفاده از اپلیکیشن‌ها در پس زمینه شایع است استفاده از اپلیکیشن‌های موقعیت یابی و VoIP شاید مشکلاتی را در اسمارت فون‌هایی با حافظه رم 512 مگابایتی به وجود بیاورد.

البته اغلب محصولات جدید مایکروسافت نظیر لومیا 430 با حافظه رم 1 گیگابایتی عرضه می‌شوند که دیگر در این صورت مشکلی را شاهد نخواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH