دو گوشی ویندوزفونی 8S و htc 8X معرفی شد

سرانجام دقایقی پیش اچ‌تی‌سی در کنفرانسی که در شهر نیویورک برگزار کرد، دو گوشی جدید مجهز به ویندوز فون ۸ را معرفی نمود تا این سیستم عامل بیش از پیش مجهز به مدل‌های جذاب و گوناگون شود. چیزی که از همان ابتدای امر مشخص بود، اصرار مایکروسافت و ویندوز فون ۸ بر استفاده از گوشی‌هایی با رنگ‌بندی‌های متنوع و جذاب است، موردی که پیش از این در لومیا ۹۲۰ و لومیا ۸۲۰ نوکیا نیز مشاهده کردیم.

نخستین مدلی که HTC معرفی کرد مدل 8X بود. این گوشی بر خلاف مدلی چون تایتان، ظاهر جمع و جوری دارد و از یک نمایشگر 4.3 اینچی اچ‌دی بهره می‌برد. جنس بدنه همچون گوشی وان ایکس از پلی کربنات است و وزن 8X معادل ۱۸۰ گرم می‌باشد.

برای محافظت از نمایشگر این مدل از شیشه مقاوم گوریلا، نسخه دوم آن استفاده شده و از فناوری Super LCD 2 در ساخت آن بهره گرفته شده است.

گوشی ویندوز فونی اچ‌تی‌سی همچون محصول نوکیا از چیپست Qualcomm Snapdragon S4 با دو هسته Krait (حداکثر فرکانس 1.5 گیگاهرتز) استفاده می‌کند و واحد گرافیکی آن Adreno 225 است که یک گیگابایت حافظه جانبی نیز دارد.

دوربین ۸ مگاپیکسلی، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی (قابل ارتقا توسط کارت حافظه جانبی) و شبکه بی‌سیم دو باند از دیگر مشخصات این تازه وارد اچ‌تی‌سی هستند.

گوشی دوم این سازنده تایوانی Windows Phone 8S نام دارد و به نوعی مدل نسبتا ضعیف‌تر شده‌ای در مقایسه با 8X است. در اینجا از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی و حافظه داخلی ۴ گیگابایتی استفاده شده است و اندازه صفحه نمایش به ۴ اینچ کاهش یافته و وضوح تصویر آن WVGA است.

چیپست استفاده شده در این دستگاه Qualcomm Snapdragon S4 است با این تفاوت که فرکانس کاری هر هسته به ۱ گیگاهرتز کاهش یافته و واحد گرافیکی آن Adreno 220 می‌باشد.

[divide style=”3″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

با شرکت در مسابقه  آی تی رسان شانس خود را برای برنده شدن یک جایزه متفاوت امتحان کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH