کمپانی‌ها چه زمانی اندروید M‌ را برای محصولات‌شان عرضه می‌کنند؟!

mیکی از سوالاتی که پس از معرفی اندروید M بین کاربران این سیستم عامل و در انجمن‌های مرتبط با آن زیاد پرسیده می‌شود، این است: «گوشی من چه زمانی اندروید M را دریافت خواهد کرد؟»

اگر به نحوه کار گوگل دقت کنید، هم اکنون این شرکت، سیستم عامل موبایلی خود را با همکاری بیش از ۴۰۰ تولیدکننده در محصولات مختلفی قرار داده است و هر کدام از این تولیدکنندگان هم چندین مدل مختلف را با شخصی‌سازی‌های خاص خود در سیستم عامل اندروید عرضه نموده‌اند. بنابراین پاسخ دادن به این سوال هم کمی گسترده خواهد بود. در بسیاری از موارد، ما فقط بر اساس برنامه زمانبندی قبلی شرکت‌ها برای ارایه نسخه‌های جدید اندروید می‌توانیم حدس بزنیم که نسخه‌های آینده را چه موقع برای دستگاه‌های تولیدی‌شان ارایه خواهند کرد.

اما پیش از این، چیزی که باید قطعا بدانید این است که اندروید M تا پایان ماه جولای برای هیچ دستگاهی عرضه نخواهد شد. این یعنی تا سه‌ماهه سوم سال میلادی جاری! پس با این تفاسیر شروع عرضه بروزرسانی‌ها از ماه آگوست یا سپتامبر خواهد بود و سال‌هاست که این قضیه تقریبا بدون تغییر مانده است. اما گوشی‌های هوشمند نکسوس همیشه جز اولین دستگاه‌هایی هستند که بروزرسانی اندروید را دریافت می‌کنند. اگر شما از محصولات نکسوس مانند نکسوس ۵ و ۶ استفاده می‌کنید، همین حالا هم می‌توانید نسخه پیش‌نمایش فنی اندروید M را بر روی دستگاه خود تجربه کنید! البته به دلیل باگ‌ها و مشکلاتی که قطعا در این نسخه وجود دارد، اگر از کاربران معمولی هستید، توصیه می‌کنیم اینکار را انجام ندهید.

همانطور که در آی‌تی‌رسان به اطلاع شما رساندیم، اچ‌تی‌سی اولین شرکتی است که اعلام کرده اندروید M را برای دستگاه‌های خود عرضه خواهد کرد. اما تا به این لحظه هنوز سایر شرکت‌ها خبری در مورد زمان ارایه این آپدیت برای محصولات خود منتشر نکرده‌اند. هرچند که اچ‌تی‌سی پیش از این نیز اعلام کرده‌ بود دستگاه‌های پرچمدارش ظرف مدت ۹۰ روز پس از ارایه نسخه‌های جدید اندروید، این بروزرسانی‌ها را دریافت خواهند کرد، اما به دلیل گسترگی انجام کار، نتوانست آنطور که باید و شاید به قول خود عمل کند.

Android-M-release-dateهمانند همیشه، انتظار داریم تا موتورولا نیز در ارایه این بروزرسانی بسیار سریع‌ عمل کند. زیرا این شرکت در مقایسه با شرکت‌های رقیب، تغییرات زیادی را در اندروید نصب شده بر روی محصولاتش اعمال نمی‌کند. اما شرکت‌هایی نظیر ال‌جی، سونی و سامسونگ، نیاز به بازه زمانی بیشتری خواهند داشت تا بتوانند تمام تغییرات مورد نظرشان را در این سیستم عامل اعمال کنند و برای دریافت بروزرسانی اندروید M برای پرچمداران این شرکت‌ها، احتمالا باید تا پایان ماه دسامبر یا اوایل ماه ژانویه آینده، منتظر بمانیم. این گفته یعنی می‌توانید انتظار داشته باشید که گلکسی اس۶، ال‌جی جی ۴ و اکسپریا زد ۴ ظرف مدت شش ماه‌ آینده آپدیت اندروید M را دریافت کنند.

در تصاویر زیر می‌توانید نحوه ارائه بروزرسانی اندروید 4.4 کیت‌کت و اندروید ۵ آبنبات چوبی را توسط این شرکت‌ها مشاهده کنید.

Lollipop-chart

KitKat-chart

همانطور که خودتان هم می‌توانید ببینید، شرکتی که بنظر می‌رسد سریع‌تر از سایر شرکت‌ها اقدام به عرضه اندروید M برای محصولات خود نماید، سونی است! زیرا پرچمداران این غول ژاپنی، هر دو بروزرسانی کیت‌کت و آبنبات چوبی را دریافت کرده‌اند. اما در مورد سامسونگ و ال‌جی، این دو شرکت کره‌ای، بروزرسانی آبنبات چوبی را نسبت به کیت‌کت بسیار بهتر ارایه کردند و ظرف مدت تنها دوماه پس از ارایه نسخه نهایی آبنبات چوبی، آن را برای گوشی‌های جدید خود ارایه دادند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH