گوگل با پروژه Jacquard لباس شما را به پد لمسی تبدیل می‌کند!

project_jacquard-640x480

در حال حاضر، زمانی که صحبت از تعامل با دستگاه‌ها به میان می‌آید، ذهن ما سریعا به سمت رابط‌های کاربری آشنا مانند صفحات لمسی می‌رود و دکمه‌ها، کلیدها و اسلایدرهای فیزیکی را در نظر می‌آوریم. با این حال گوگل به دنبال ایده‌ای جدید است تا صفحات غیر معمول بتوانند با دستگاه‌های ما تعامل برقرار نمایند و نام آن پروژه Jacquard تعیین شده. هدف اصلی این شرکت در پروژه یاد شده، استفاده از پارچه‌ها به عنوان ابزاری تعاملی است.

پروژه Jacquard در طی کنفرانس Google I/O امسال معرفی شد و اساسا گوگل به دنبال روشی است تا بتوان از راه‌های مختلفی با دستگاه‌ها تعامل برقرار نمود. ایده مورد اشاره توسط شرکت ATAP مطرح شده که افراد آن را همان گروهی تشکیل می‌دهند که در پس پروژه‌هایی مانند Project Tango و پروژه تلفن هوشمند ماژولار گوگل بنام Ara هستند.

برخی از مثال‌های نمایش یافته در کنفرانس I/O شامل توانایی روشن و خاموش کردن لامپ‌ها و نیز کنترل موسیقی بود. گوگل در مورد این پروژه اطلاعات زیادی را فاش نکرد اما در هر صورت ایده، بسیار جذاب است. تصور کنید یک بالش معمولی به بالشی هوشمند تبدیل شود و بتواند الگو‌های خواب‌تان را بررسی کند. یا حتی رایانه و تلفن هوشمند خود را بتوانید از طریق ژاکت خود کنترل نمایید! این ایده در صورتی که به‌خوبی پیاده‌سازی شود، قطعا تکنولوژی‌های پوشیدنی را به عصری جدیدتر وارد خواهد کرد.

انتظار می‌رود گوگل اطلاعات بیشتری را در مورد پروژه Jacquard به‌زودی و طی همین روز‌ها منتشر کند. پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا اخبار تکمیلی این پروژه را از دست ندهید. اما واقعا تبدیل لباس‌های معمولی به پد‌های لمسی و کنترلی برای تعامل با دستگاه‌ها جذاب است؟ دیدگاه‌های خود را در این‌باره در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH