مدیرعامل بلک‌بری توضیح داد که چرا این شرکت هنوز هم موبایل تولید می‌کند!

635685044462187231-AP-Blackberry-John-Chenخانم ماریا بارتیرومو از فاکس نیوز، فرصتی بدست آورده تا با مدیرعامل شرکت بلک‌بری، آقای جان چن مصاحبه‌ای داشته باشد که در نهایت این مصاحبه در USA Today هم به چاپ رسید. چن، که ۱۸ ماه است سکان هدایت این شاه‌توت کانادایی را به عهده گرفته، اعلام نموده که اولویت اول وی کسب سود است. او همچنین به این نکته اشاره نموده که بلک‌بری در شش ماه گذشته از نظر کسب درآمد در وضعیت بدی قرار داشته است. این شرکت هم اکنون مبلغ ۳ میلیارد دلار در بانک دارد. جان چن همچنین اشاره کرده که با خرید سه شرکت دیگر هم اکنون از نظر امنیتی بالاترین رتبه را دارد و  تمرکزش بر فروش تجاری، کاربران حرفه‌ای و کارمندان دولتی است.

چرا با وجود فروش کم تلفن‌های همراه، بلک‌بری باز هم در تجارت سخت افزار باقی مانده؟ جان چن می‌گوید: اگر بتوانیم پول در بیاوریم، این تجارت [اشاره به تجارت تلفن‌های همراه] برای ماندن خوب است. تلفن‌های همراه بلک‌بری دستگاه‌هایی هستند که سرویس‌های امنیتی و مدیریت داده‌ها را برای کاربران و مشتریان‌شان به ارمغان می‌آورند. به همین دلیل است که می‌توان دریافت چرا دولت‌های کشورهای توسعه یافته از دستگاه‌های تولیدی ما استفاده می‌کنند. مدیر عامل بلکبری در ادامه می‌گوید: شما می‌توانید مقامات ارشد آمریکا را ببینید که از محصولات ما بهره می‌برند.

هم اکنون بزرگترین مشکل چن، جایگزین کردن هزینه‌ سرویس‌هایی است که اپراتورها هنگام پرداخت صورت حساب ماهانه کاربران مدل‌های قدیمی، باید به بلک‌بری بپردازند. چن می‌گوید که این هزینه یکی از حاشیه‌های بزرگ درآمدی این شرکت است و حالا به دلیل اینکه مشتریان اقدام به تعویض گوشی‌های بلک‌بری خود با گوشی‌های شرکت‌های رقیب می‌کنند، این درآمد در حال کاهش یافتن است. به دلیل همین حاشیه درآمدی بسیار بزرگ، چن می‌گوید که اگر وی بتواند بخش نرم‌افزاری و پیام‌رسانی تجاری را ارتقا دهد، آنگاه می‌تواند باز هم شرکت را به سمت درآمد زایی با سرعتی آهسته به پیش ببرد. مدیرعامل بلک‌بری در کل موقعیت‌ها و فرصت‌های بیشتر را در خارج از مرزهای آمریکای شمالی می‌بیند.

بخشی از گفته جان چن در مصاحبه یاد شده را در زیر با هم می‌خوانیم:

«ما همچنین دستگاه‌های خود را امن‌تر از سایرین می‌کنیم. بسیاری از مردم از من سوال می‌پرسند که چرا در تجارت تولید تلفن‌های همراه باقی مانده‌ام! اول اینکه اگر بتوانید کسب درآمد داشته باشید، این تجارت یکی از بهترین تجارت‌هایی است که می‌توان در آن حضور داشت. دوم اینکه از لحاظ مسایل امنیتی ما در جایگاه اول قرار داریم. اگر ما یک دستگاه را امن کنیم، این امنیت در بخش نرم‌افزاری و نیز در بخش مدیریت داده‌ها صورت می‌گیرند، همچنین به اشتراک گذاشتن فایل‌ها و محتواها و نیز تصاویر و ویدیوها و هر چیز دیگری را بسیار آسان‌تر کرده‌ایم.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH