تمسخر قابلیت نقشه‌های آفلاین گوگل توسط سرویس Here نوکیا

همیشه در دنیای تکنولوژی شاهد آن هستیم که شرکت‌های رقیب به دنبال فرصتی هستند تا یکدیگر را تخریب کنند. البته این تخریب گاهی به صورت یک تبلیغ است و گاهی هم به صورت یک شوخی! حالا باز هم چنین اتفاقی روی داده. در خلال کنفرانس توسعه دهندگان گوگل Google I/O 2015، این شرکت اعلام نمود که سرانجام امکان استفاده از سرویس نقشه‌های گوگل به صورت کاملا آفلاین در اندروید تا پایان سال میلادی جاری فراهم خواهد شد. سرویس نقشه‌های نوکیا با نام Here پس از شنیدن این خبر، تصمیم گرفته تا با روشی طنز آمیز سرویس نقشه‌های گوگل را به تمسخر بگیرد. اما حقیقت هم این است که سرویس HERE مدت‌هاست که امکان استفاده آفلاین را به کاربران ارایه می‌دهد.

در واقع از زمان معرفی سرویس Here امکان استفاده از آن در حالت آفلاین وجود داشته است. حتی بسیاری از محصولات نوکیا در گذشته به همراه این سرویس ارایه می‌شدند که در آن زمان‌ها با نام Nokia Maps و در برهه زمانی دیگری Ovi Maps نامیده می‌شد.

gsmarena_001

تصویری که در بالا مشاهده می‌نمایید نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید از Here به صورت آفلاین استفاده کنید. شما ابتدا نقشه‌هایی که تمایل دارید را دانلود می‌کنید و سپس هر زمان که بخواهید آن نقشه ها را ببینید، حتی در صورتی که به اینترنت متصل نباشید، این امکان برای شما وجود خواهد داشت. همین قابلیت قرار است تا اواخر سال جاری میلادی به سرویس نقشه‌های گوگل نیز اضافه شود.

Here به این قابلیت گوگل می‌خندد، اما گوگل بانک‌های اطلاعاتی خود را آماده نموده و هدفش این است که در کل کیفیت بهتر و بالاتری را از آنچه نوکیا ارایه می‌کند در اختیار کاربران قرار دهد، بخصوص در برخی از کشورهای خاص. بنابراین زمانیکه که این ویژگی به صورت کامل توسعه داده شود و در دسترس کاربران قرار گیرد، آنگاه رقابت نقشه‌های گوگل و Here بیش از پیش خواهد بود و امکان استفاده آنلاین که در حال حاضر مهم‌ترین تفاوت دو سرویس یاد شده است دیگر وجود نخواهد داشت.

5 در مورد “تمسخر قابلیت نقشه‌های آفلاین گوگل توسط سرویس Here نوکیا”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH