چگونه از شر گرد و غبار دور بمانیم؟

خاک اره، گچ، گرد و غبار و… تماما چیز‌هایی هستند که اصلا خوش آیند نیستند و برای ریه‌های انسان نیز زیان بار محسوب می‌شوند. اکنون در این مقاله تصمیم داریم تا راه‌هایی در خصوص دور شدن از شر این گرد و غبار‌ها را فرا بگیریم. پس همراه ما باشید.

landscape-1432913675-sawdust-web

گرد و خاک موجود در هوا را جمع آوری کنید

به دلیل اینکه گرد و خاک ابتدا از طریق هوا منتقل می‌شود، پس بهتر است که برای شروع از هوای موجود در محل دست به کار شوید. برخی ابزار‌ها برای این کار وجود دارند که مثل جارو برقی هوای موجود در محل را به درون خود می‌کشند و پس از عبور دادن از فیلتر‌های مختلف هوایی تمیز را وارد محل می‌کنند. البته اگر شما یک مغازه نجاری دارید و گرد و خاک موجود در محل اغلب خاک اره هستند، در این صورت می‌توانید از آب نیز استفاده کنید (اسپری کردن) ولی در این روش ممکن است که برخی از بخش‌هایی که دوست ندارید خیس شوند با آب تماس پیدا کنند. یکی دیگر از راه‌ها نیز برای تمیز کردن هوای موجود در محل این است که مکان را به حال خود بگذارید تا گرد و خاکش بخوابد و بتوانید آن‌ها را از سطح زمین و یا ابزار‌های موجود جمع آوری کنید.

خلاق باشید

راه‌های زیادی برای جمع آوری گرد و خاک موجود در محل وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید از هواکش‌های مختلف استفاده کنید تا گرد و خاک موجود در محل را به خارج از محیط انتقال دهید و یا اگر شما یک کارگاه نجاری دارید می‌توانید با قرار دادن ورق‌ها در کنار محلی که چوب را برش می‌دهید و گرد و خاک به هوا می‌رود مانع این کار شوید و در انتها به سادگی گرد و خاک را جمع آوری کنید.

از یک برس خوب استفاده کنید

gallery-1432913893-horsehair-brush

بهتر است که برای جمع آوری گرد و خاک از طریق برس‌های ارزان قیمت وقت خود را هدر ندهید. زیرا این نوع برس‌ها به خوبی گرد و خاک را جمع آوری نمی‌کنند اما استفاده از برس‌های مرغوب نظیر مو اسب که اغلب به یک تخته چوب متصل هستند می‌تواند شما را در جمع آوری گرد و غبار یاری کند.

از لباس‌های کار مناسب استفاده کنید

در محیط‌هایی که گرد و خاک زیادی وجود دارد اگر از لباس‌های نامناسب استفاده کنید گرد و خاک در لباس شما جمع خواهد شد و این باعث می‌شود که هم لباس کثیفی داشته باشید و هم این گرد و خاک آزار دهنده را همیشه با خود حمل کنید. بهتر است که به سراغ لباس‌هایی با جنس بارانی بروید که گرد و خاک کمتر به آن‌ها جذب می‌شود.

ماسک‌ها را فراموش نکنید

gallery-1432913979-resp

استفاده از ماسک تقریبا در بین افراد رایج است و بسیاری از مردمی که در نواحی گرد و خاکی زندگی یا کار می‌کنند از ماسک‌های تنفسی استفاده می‌نمایند اما در مقابل برخی ماسک‌های بهتر و البته گران‌تر نیز وجود دارند که بهتر از ماسک‌های عادی هستند و استفاده کننده از ماسک را دورتر از گرد و خاک نگه می‌دارد.

از حصیرها استفاده کنید

همان طور که احتمالا در فروشگاه‌های سطح شهر خود مشاهده کرده‌اید برخی فروشندگان در درب مغازه خود حصیر‌هایی را قرار می‌دهند که این یک راه بسیار خوب برای دور ماندن از گرد و غبار است. این حصیر‌ها باعث می‌شود افرادی که وارد یا از مغازه خارج می‌شوند آلودگی را با خود حمل نکنند.

شما برای دور ماندن از گرد و غبار چه کار‌هایی را انجام می‌دهید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH