همکاری هواوی و فولکس‌ واگن برای ایجاد ارتباط بین تلفن هوشمند و خودرو

روز گذشته در یک کنفرانس خبری، به‌طور رسمی دو شرکت فولکس واگن ( که یک شرکت خودروساز است) و هواوی، اعلام نمودند که قصد دارند در زمینه ارتقا و ارایه فناوری‌های نوین به کار رفته در خودروها، با یکدیگر همکاری نمایند. اما هدف اصلی این همکاری نیز، کم خطر کردن و بهتر است بگوییم بی‌خطر کردن استفاده از تلفن هوشمند هنگام رانندگی با خودرو است.Huawei-Logo-AH1

 

به نظر می‌رسد با آغاز به کار پروژه Android Auto در ایالات‌ متحده آمریکا، شرکت‌های تولید کننده محصولات اندرویدی به مرور زمان قصد دارند محصولات خود را وارد دنیای خودروها کنند؛ در همین راستا است که قصد همکاری با فولکس واگن به سر هواوی زده است. خبر سرمایه گذاری مشترک دو شرکت البته در مراسم CES برگزار شده در آسیا نیز به گوش می‌رسید؛ وقتی که فولکس واگن اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی را ارایه نمود که توسط آن، راننده عملکرد بهتری را در کارهای مختلف می‌توانست ارایه دهد.

حال در این پروژه، گوشی‌های هوشمند ساخت هواوی به کمک برنامه خاصی با خودروهای ساخت فولکس واگن ارتباط برقرار می‌کنند. در همین راستا طی گفتگویی مدیران هواوی گفتند:

  در  International Consumer Electronics Show Asia که طی هفته جاری در شانگ‌های کشور چین برگزار شد، کمپانی‌های هواوی و فولکس واگن مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها را معرفی کردند که به کمک آن، رانندگان قادر خواهند بود از سیستم‌های GPS به راحتی استفاده کرده، یا به موسیقی گوشی دهند و حتی پیام‌های خود را ارسال و دریافت کنند و با دیگران تماس تلفنی برقرار کنند. این اپلیکیشن‌ها از فناوری MirrorLink پشتیبانی می‌کنند که در اصل یک استاندارد برای ادغام موبایل با سیستم خودرو است. خودروها اکنون در حال تبدیل شدن به محصولاتی هوشمند هستند و تجربیات هواوی و اریئه محصولات در همین زمینه، باعث می‌شود تا یک همکاری عالی با فولکس واگن داشته باشیم.

مدیر بخش توسعه فولکس واگن در چین نیز اذعان داشت:

همکاری با هواوی باعث می‌گردد که تا کاربران بتوانند از اسمارت فون‌های خود در خودروهای ما استفاده‌ای خوب و بی‌خطر داشته باشند. این پروژه یک تعامل ساده و هوشمندانه میان خودروها و موبایل‌های هوشمند است.

یک شایعه هم به گوشی می‌رسد، مبنی بر این‌که هواوی و فولکس واگن در تلاش هستند تا محصولی شبیه به Android Auto را برای بازار چین عرضه کنند؛ دلیل این کار هم محدودیت‌های برخی از سیستم‌های گوگل اعلام شده است.

این نکته را نیز بگوییم که در این کنفرانس خبری اعلام شد مدل‌های 2016 فولکس واگن به فناوری MirrorLink مجهز خواهند شد. این کمپانی، همچنین سال گذشته موفق شده بیش از ۱۰ میلیون وسیله نقلیه را به فروش برساند. نظر شما در این خصوص چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH