برای پیروزی در جنگ‌های 2015 چه ابزار‌هایی ضروری هستند؟

در جهانی زندگی می‌کنیم که کشور‌های مختلف علاوه بر تکنولوژی و توانایی‌های خود به زور بازویشان نیز می‌نازند اما در واقع دیگر مفهوم زور بازو تغییر کرده است و منظور بازوانی فولادی است که هر حرکت‌شان می‌تواند چندین نفر را از بین ببرد. در این جهان گاه‌گاهی جنگ‌هایی اتفاق می‌افتد که اصلا خوش‌آیند نیستند و متاسفانه حوزه خلیج فارس نیز چنین جنگ‌هایی را در حال حاضر تجربه می‌کند.

landscape-1432648728-mq-5b-hunter

بسیاری از کشور‌ها از لحاظ دفاعی تکنولوژی‌هایی دارند که شاید تاکنون هرگز از آن‌ها استفاده نکرده‌اند و تنها از طریق ابزار‌های عادی جدال‌های خود را به پیش می‌برند اما در این مقاله تصمیم داریم به 4 وسیله جنگی بپردازیم که شاید به جرات بتوان گفت برای پیروز شدن در جنگ‌های سال 2015 می‌بایست از آن‌ها استفاده کرد. پس همراه ما باشید.

سیستم دفاع لیزری

این سیستم که در واقع می‌تواند بر روی یک قایق کوچک سوار شود قادر است تا از طریق 100 کیلووات پهپاد‌ها و هواپیما‌های بدون سرنشین را که در آن حوزه قرار دارند، اسکن کند و در واقع دفاعی هوایی باشد. البته توسعه دهندگان این وسیله اعلام کرده‌اند که به احتمال زیاد در سال 2016 شاهد یک نسخه این چنینی خواهیم بود که تنها از طریق 25 کیلووات می‌تواند چنین کاری را انجام دهد.

رادار قابل حمل دفاعی آسمان

gallery-1432648432-captor

علاوه بر سیستم‌های لیزری برای جنگ‌های سال 2015 می‌بایست کشور‌ها دارای یک سیستم اسکن آسمان راداری نیز باشند که از طریق آن‌ها هر هواپیمای بدون سرنشینی را مشاهده و مسیریابی کنند. آمریکا مدعی شده که نوعی از این رادار‌ها را دارد که می‌تواند از ارتفاع 30 تا 30000 فوتی را اسکن کند و دامنه آن نیز 18 مایل است که می‌تواند هر شی‌ را که از این محدوده رد می‌شود، مشاهده کند.

تکنولوژی هدفگیری MLRS

gallery-1432648282-artillery

در جنگ‌های امروزی ارتش‌ها می‌بایست سیستم‌هایی داشته باشند که از طریق آن بتوانند تهدیدات موجود را شناسایی و از بین ببرند. این سیستم‌ها که شامل رادار‌های لیزری و یا فرکانس‌های موبایلی می‌شود تنها تهدیدات را شناسایی می‌کنند و در مقابل باید تجهیزاتی در اختیار سازمان‌های نظامی قرار بگیرد که از طریق آن‌ها بتوانند تهدیداتی نظیر پهپاد و… را به‌صورت دقیق هدف گیری کرده و سپس به سمت آن‌ها شلیک کنند.

پهپاد‌هایی با برد متوسط

gallery-1432648825-hunter-2

پهپاد‌ها در حال حاضر یکی از ابزار‌هایی هستند که هم کاربرد شخصی تجاری دارند و هم از آن‌ها در زمینه‌های نظامی استفاده می‌شود (البته با قابلیت‌های متفاوت) برای مثال پهپادی نظیر MQ-5B قادر است تا در ارتفاع 18000 فوتی پرواز کند که چنین ارتفاعی آن را به دور از حملات زمینی نگه می‌دارد. علاوه بر این، پهپاد مذکور قادر است تا تمام اطلاعات زمین پرواز خود را اسکن کرده و یک دوربین به همراه مادون قرمز نیز دارد که پهپاد را در این امر یاری می‌کند و نکته جالب آن، قابلیت پرواز تا 21 ساعت است.

با وجود اینکه جنگ به هیچ وجه دوست داشتنی نیست اما می‌بایست هر کشوری خود را برای حفظ امنیت شهروندانش به چنین ابزار‌هایی تجهیز کند که ایران نیز در این میان حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH