کارت گرافیک GTX 980 Ti قدرت لازم برای انجام بازی‌های 4K را دارد

Geforce_GTX_980_Tiچه کسی به یک کارت گرافیک ۶۵۰ دلاری احتیاج دارد؟ قطعا چنین کارت گرافیکی مختص افرادی است که می‌خواهند بازی‌هایی با کیفیت 4K و با نرخ فریم بالا را اجرا کنند. انجام این کار با کارت گرافیک جدید GTX 980 Ti امکان‌پذیر است و این محصول در واقع جدیدترین کارت ویدیویی بالا رده‌ای است که حتی از مدل GTX 980 که در سال گذشته معرفی شد، قدرت بیشتری دارد.

محصول مورد اشاره مجهز به ۲۸۱۶ هسته پردازشی CUDA است که می‌توانند به صورت همزمان فعال باشند و نیز دارای ۱۷۶ واحد بافت است که ۳۸ درصد نسبت به مدل GTX 980 بیشتر شده. همچنین این کارت گرافیک جدید ۲ گیگابایت حافظه رم پردازشی اضافه نسبت به مدل قبلی دارد که باعث شده جمعا ۶ گیگابایت رم را در اختیار کاربر قرار دهد. این محصول همچنین بر اساس پردازنده گرافیکی جدید GM200 انویدیا است. GM200 هم اکنون به عنوان قلب تپنده برخی مدل‌های گران قیمت ۱۰۰۰ دلاری سری کارت گرافیک‌های Titan X است. اساسا در حال حاضر حتی پردازنده‌های قدرتمند گیمینگ موجود در اجرای 4k برخی بازی‌ها مانند Grand Theft Auto V با کاهش سرعت مواجه می‌شوند اما این کارت گرافیک به گفته انویدیا از عهده آن بخوبی بر می‌آید. این محصول جدید بر طبق اعلام شرکت سازنده، می‌تواند بازی یاد شده را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نیز به خوبی اجرا کند و این درحالیست که در بسیاری از بنچمارک‌ها مشخص شده که 980 بازی‌های با نرخ ۳۵ تا ۳۵ فریم بر ثانیه را اجرا می‌کند. کارت گرافیک 980 Ti یک انتخاب خوب برای افرادی است که نسبت به خرید مدل 980 مردد بوده‌اند. البته انویدیا هم اکنون قیمت مدل قبلی را به ۵۰۰ تا ۵۵۰ دلار کاهش داده.

شرکت مورد بحث بر این باور است که پهنای باند حافظه نیز ۵۰ درصد از نسل قبلی کارت گرافیک جدید، سریع‌تر عمل می‌کند که همین موضوع، تفاوت زیادی را در زمان اجرای بافت‌های گرافیکی حجیم خواهد داشت. البته مدل Titan X همچنان یک گزینه سریع‌تر از 980 Ti است، اما قیمت بالای آن باعث شده تا بسیاری به سمت خرید آن نروند، حتی گیمرهای حرفه‌ای!

در کنار GTX 960 و GTX 970 که به ترتیب ۲۰۰ و ۳۳۰ دلار قیمت دارند، حالا انویدیا کارت گرافیک قدرتمند جدیدی برای گیمرها آماده کرده که لحاظ قیمت مناسب است. البته تا به این لحظه هنوز شاهد افت قیمت مدل 970 نبوده‌ایم، زیرا آن‌طور که پیداست بهترین ارزش را برای اجرای بازی‌هایی با کیفیت بالای 1080p دارد.

1 در مورد “کارت گرافیک GTX 980 Ti قدرت لازم برای انجام بازی‌های 4K را دارد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH