خداحافظی با اکانت‌های قلابی فیس‌بوک!

امروزه دیگر به قدری فیس‌بوک فراگیر شده که در آن می‌توان انواع و اقسام کلاه‌برداری و فریب دادن‌ها را نیز مشاهده کرد. تیم نظارت بر مصادیق مجرمانه فیس‌بوک نیز تلاش زیادی دارد تا در حد امکان از این موارد بکاهد اما گاهی اوقات برخی چیزها ناشدنی به نظر می‌رسد!

حال بدین منظور فیس‌بوک قصد دارد تا از روش جدیدی استفاده کند، بدین صورت که افراد از اسم حقیقی خودشان در این شبکه اجتماعی استفاده نمایند و اسامی مستعار و قلابی تا حد امکان توانایی فعالیت از آن‌ها سلب شود. البته در قوانین فیس‌بوک این شرط به صورت واضح بیان شده که هر فرد بایستی از نام حقیقی خودش استفاده کند، اما کو گوشی شنوا؟!

حال فیس بوک قصد دارد تا با استفاده از راهکاری جدید این اسامی مستعار را پیدا کرده و آن‌ها را حذف کند (ای کسانی‌که با نام حقیقی خود فعالیت نمی‌کنید، بترسید!)، بدین منظور از دوستان فرد مشکوک سوالی پرسیده خواهد شد که چهار گزینه دارد و هیچ راه فراری نیز از این سوال برای شما در نظر گرفته نشده است!

فیس‌بوک می‌پرسد: آیا این اسم حقیقی دوست شماست؟ چهار گزینه نیز پیش رویتان قرار دارد: -بلی -خیر -این شخص را نمی‌شناسم. -نمی‌خواهم که جواب دهم.

البته قرار نیست از امروز به محض وارد شدن به اکانت خود با چنین سوالی رو به رو شوید زیرا در طی مدت زمانی خاص و شرایطی که فیس‌بوک در نظر گرفته است این سوالات از کاربران پرسیده خواهد شد، فقط اگر از اسم حقیقی استفاده نمی‌کنید، تا فرصت هست آن را تغییر دهید.

[divide style=”3″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH