پنج زخمی نتیجه نشت گاز کلراین در دیتاسنتر اپل

apple data center

پنج نفر به دلیل نشست گاز «کلراین» در بزرگترین دیتاسنتر اپل در «مِیدن» کارولینای شمالی به بیمارستان منتقل شدند.

ساختمان توسط تیم پیگیری مواد خطرناک تخلیه شد و پنج نفر از کارکنان اپل بعد از درمان سرپایی به نزدیک‌ترین بیمارستان فرستاده شدند تا مورد درمان قرار گیرند. طبق گزارش‌ها هر پنج نفر هم‌اکنون مرخص شده‌اند.

کلراین معمولا به عنوان عامل استریل برای آب مورد استفاده قرار می‌گیرد که در صنعت تکنولوژی در سیستم‌های خنک کننده مایع کامپیوتر و سرورها قابل استفاده است. اما در زمان ارتباط مقداری متمرکزی از آن با هوا این مایع تبخیر می‌شود و به شکل گاز کلراین در می‌آید که به عنوان یک سلاح شیمیایی در جنگ جهانی اول و چند درگیری مرتبط با آن استفاده شده است. تنفس این گاز می‌تواند به نفس‌تنگی و خفگی منجر شود.

در اطلاعیه‌ اپل آمده:‌ «پنج کارمند ما در دیتاسنتر مِیدن، به دلیل احتمال استشمام گازهای سمی به بیمارستان محلی منتقل شدند. این گازها ممکن است در نشت یک ماده شیمیایی مورد استفاده برای تمیز کردن سیستم خنک کننده به هوا منتقل شده باشند. البته این مشکل به سرعت مهار شد و به سایر افراد ساختمان آسیبی نرسیده است.»

دیتاسنتر اپل در کارولینای شمالی یکی از دیتاسنترهای درحال کار این شرکت با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است و با ۱۸۳ هکتار یکی از بزرگ‌ترین آن‌هاست. این مرکز همچنان در حال گسترش است و وظیفه‌ اداره دیتاهای iCloud، iMessage و iTunes را به وسیله‌ یک نیروگاه ۵۰ مگاواتی برق خورشیدی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH