قرار داد سامسونگ با ARM برای پشتیبانی از پردازنده‌های گرافیکی Mali

امروز کمپانی کره‌ای سامسونگ با ARM یک قرار داد مهم را ثبت و امضا کرد. طبق این مجوز، ARM از سوی سامسونگ برای یک دوره طولانی مدت مسئول پشتیبانی و گارانتی رابط‌های گرافیکی Mali شد. سامسونگ چند وقتی است که از رابط Mali در چیپست‌های اگزینوس خود بهره می‌برد، جدیدترین استفاده این کمپانی در آخرین کهکشان آن‌ها یعنی Galaxy S6 بود که از چیپست Exynos 7420 بهره می‌برد. این چیپست مجهز به رابط گرافیکی Mali T760 MP8 است که از 8 هسته برای انجام امور گرافیکی این اسمارت فون بهره می‌برد.

gsmarena_001

کمپانی رقیب یعنی کوالکام جهت رابط گرافیکی پردازنده‌های نامدار خود، از رابط گرافیکی Adreno بهره برده و با استفاده از سری PowerVR قصد رقابت با پردازنده‌های گرافیکی ARM یعنی Mali را دارد. به نظر می‌رسد این قرار داد بلند مدت با کمپانی سامسونگ به Mali کمک خواهد کرد تا سال‌ها روی پای خود بایستد!

ARM هم اکنون رابط‌های گرافیکی زیادی را به بازار معرفی و عرضه کرده است که هر کدام دارای مزایای خاص خود هستند. از قیمت بسیار مناسب تا مصرف بسیار پایین انرژی و … . جدیدترین تولید این کمپانی یعنی Mali-T880 را به زودی بر روی نسل جدید پرچم‌داران کمپانی‌های مختلف خواهیم دید. بدون شک یکی از این محصولات گلکسی نوت 5 خواهد بود.

محصولات ARM مورد استفاده بسیاری از چیپست‌های تولید شده توسط کمپانی مدیاتک نیز هستند. از سوی دیگر، هواوی نیز، برای چیپست اختصاصی خود یعنی HiSilicon به سراغ Mali رفته است که این موضوع خود نشان از کیفیت بالای این رابط‌های گرافیکی است. سامسونگ تا پیش از این قرار داد نیز، از این پردازنده‌های گرافیکی استفاده ‌کرده است، اما حالا با ثبت این قرار داد، امید دارد تا به نتایج بهتری رسیده و حتی بتواند قیمت نهایی محصولاتش را نیز کمی کاهش دهد. اتفاقی که هم باعث پیشرفت دو طرف قرار داد شده و هم سودی به کاربران می‌رساند!

شما Aderno را ترجیح می‌دهید یا Mali را؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH