اسکانو معرفی شد: خانه مورد نظر خودتان را در اینجا پیدا کنید!

صبح امروز و در سمیناری خبری که با حضور مدیران اسکانو و برخی از اصحاب رسانه برگزار گردید، اسکانو، نرم‌افزار هوشمند جستجوی املاک در ایران رونمایی شد. در ابتدای این مراسم، نیما ترابی مدیرعامل اسکانو به معرفی وب‌سایت و این نرم‌افزار پرداخت و اهداف کلی این استارت‌آپ را به صورت کلی بیان نمود. وی سه هدف کلی را در ارتباط با کار اسکانو عنوان کرد و بحث قدرت دادن به مصرف کننده با رساندن اطلاعات، اتصال عرضه با تقاضا در بازار و استفاده از تکنولوژی‌های روز برای آن را از اهم این موضوعات نام برد.

eskano1

پس از وی، علی بادامکی مدیر مارکت اسکانو به تشریح بیشتر اسکانو پرداخت و گفت: حدود ۴۰ میلیون نفر کاربر اینترنت در ایران داریم اما اگر بخواهم رده‌های سنی را مرور کنیم، در حدود ۷۰ درصد رده سنی ۲۰ تا ۵۹ سال را دارند. رده ۳۰ سال قاعدتا برای آنکه بیشترین آمار ازدواج را دارند، شاید بیشترین نیاز را به خرید یا اجاره داشته باشند. رده سنی میان‌سال یا ۴۵ سال بیشترین قدرت خرید مسکن را دارند. در مجموع بیش از ۱۸ میلیون نفر کاربری هستند که یا نیاز به مسکن دارند و یا قدرت خرید دارند. این‌ها فلسفه وجود اسکانو را تدوین می‌کنند.

اسکانو با هدف سکونت این عزیزان و حذف یک سری از واسطه‌ها به وجود آمده تا یک اطلاع رسان بسیار خوب برای آن‌ها باشد. در واقع یک فرهنگ سازی باشد تا بقیه جامعه ایران بتوانند دنبال هدف خودشان بگردند. فضای اینترنت کمک می‌کند تا این واسطه‌ها با صرفه‌جویی در زمان حذف شوند.

مجموعه خدمات در سه قالب خرید، فروش و اجاره است. اسکانو عکاسی رایگان را قرار داده است. در واقع این یک کمک به فرهنگ سازی برای گذاشتن یک آگهی عکس دار است. خانه اقلامی است که شما دوست دارید قبل از رفتن، تصویرش را ببینید. برای همین عکاسی رایگان را قرار دادیم تا فرهنگ سازی برای فروشنده و خریدار شود و ما عکاس خودمان را به محل خانه مورد نظر فرستاده و تصاویر آن را برای گذاشتن در آگهی، شکار می‌کنیم.

اطلاع از ملک مورد علاقه، قسمت دیگری از برنامه ما است که بسیار نوین بوده و به شما کمک می‌کند تا اگر دنبال ملکی می‌گردید که در برنامه نیست، مشخصات مدنظرتان را می‌دهید و زمانی که آن ملک وارد شد، به شما اطلاع داده خواهد شد.

در حال حاضر تمام خدمات شرکت اسکانو رایگان است و حتی عکاسی نیز به صورت مجانی انجام می‌شود.

در خیلی مواقع یک سری از اقلام به دلیل نبودن آگاهی از قیمت یا ویژگی‌های آن جنس به قیمت پایین‌تر یا بالاتر فروخته می‌شود. اما وقتی یک بانک اطلاعاتی باشد، مثلا قیمت متری خانه در سعادت آباد یا یوسف آباد را اعلام کند، شما دیگر بدون آگاهی برای خرید نمی‌روید.

ملک کالایی نیست که بشود واسطه را به خاطر بحث اعتماد از آن حذف کرد

نیما ترابی در پاسخ به سوالی درباره درآمد زایی شرکت گفت: درآمد ما از عرضه کننده حاصل خواهد شد. ما یک کانال اطلاع رسانی هستیم برای کسی که می‌خواهد ملکش را در بازار عرضه کند، برای همین درآمد برای عرضه کننده چیده شده است.

eskano2

ما دو قشر آژانس‌های املاک و انبوه سازان را برای درآمدزایی مدنظر قرار دادیم و یک هزینه ثابت ماهانه را از آن‌ها می‌گیریم. ما در معامله ملک هیچ دخل و تصرفی نداریم و فقط یک بلندگوی اطلاع رسانی ملک هستیم. البته در حال حاضر خدمات ما رایگان است (از ۶ ماه گذشته) ولی از ابتدای تابستان دیگر خدمات رایگان نخواهند بود.

ما دو قشر آژانس‌های املاک و انبوه سازان را برای درآمدزایی مدنظر قرار دادیم و یک هزینه ثابت ماهانه را از آن‌ها می‌گیریم

نیما ترابی ادامه داد ما اینجا کسب و کار را به مصرف کنندگان وصل می‌کنیم و فعلا قصدی هم برای حذف واسطه‌ها نداریم (حرفی که تا حدی مغایر با صحبت‌های علی بادامکی به نظر می‌رسید!).

فضای رقابتی ما به دو قسمت تقسیم می‌شود. یکی عرضه مصرف کننده به مصرف کننده است (مثل سایت دیوار) اما ما کسب و کار را به خریدار عرضه می‌کنیم و واسطه را متصل می‌کنیم. در واقع ملک کالایی نیست که بشود واسطه را به خاطر بحث اعتماد از آن حذف کرد. الگوی کاری ما از کشورهای توسعه یافته اقتباس شده است.

درباره اپلیکیشن، ما فعلا فقط برای اندروید آن را لانچ کردیم چون ۸۰ درصد کاربران روی این سیستم عامل هستند. به دلیل بازخورد اولیه و باگ‌هایی که ممکن است تا نیاز به بررسی و رفع آن داشته باشیم، فعلا برای iOS دست نگاه داشتیم تا فیدبک کامل از نسخه اندروید بگیریم.

مدیر عامل اسکانو درباره منبع اطلاعاتی شرکت گفت: دیتابیس ما که در حدود ۲۰ هزار تا است، همگی از سمت آژانس املاک داده شده است و در حال حاضر واحد محتوای ما هر دو تا سه هفته یک بار با آژانس‌ها تماس گرفته و شرایط آن را آپدیت می‌کنند. اما چشم انداز این است که در آینده خود کسب و کار این کار را انجام دهد.

ورود به وب‌سایت اسکانو

دانلود نرم‌افزار اسکانو (برای اندروید)

2 در مورد “اسکانو معرفی شد: خانه مورد نظر خودتان را در اینجا پیدا کنید!”

  1. سلام من نرم افزار اسکانو رو نصب کردم ولی میگه از سرور مشکل داره کسی هست راهنمایی کنه
    ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH