مراقب آپدیت جعلی مایکروسافت باشید!

با هشیاری تمام، این‌بار که ایمیلی از privacy@microsoft.com دریافت کردید، بلافاصله آن را حذف نمایید، به‌دلیل اینکه شما مورد هجوم یک حمله فیشینگ برای ربودن پسورد اکانت‌های جی‌میل، یاهو، Windows Live و AOL قرار گرفته‌اید. (براساس گزارش تیم تخصصی امنیت آی‌تی)

این ای‌میل با موضوع “Microsoft Windows Update” از کاربران تقاضای وارد کردن اطلاعات شخصی ورود را برای شناسایی ای‌میل شما می‌کند.

متن این ایمیل به شرح زیر است:

Dear Windows User,

It has come to our attention that your Microsoft windows Installation records are out of date. Every Windows installation has to be tied to an email account for daily update.

This requires you to verify the Email Account. Failure to verify your records will result in account suspension. Click in the Verify button below and enter your login information on the following page to Confirm your records.

VERIFY

Thank you,
Microsoft Windows Team.

با اینکه این حیله بسیار زیرکانه و فریبنده است، ولی کاربران باهوش و با دقت، متوجه اشتباهات در گرامر و حروف بزرگ و کوچک می‌شوند که باعث مایوس شدن این حیله‌گر از خواسته های خود خواهند شد.

با کلیک بر روی “verify”، این لینک شما را به یک وب سایت که کاملا همانند Microsoft.com است، ولی واقعی نیست، هدایت می‌کند. در آن صفحه، کاربران در مورد به‌روز نبودن کامپیوترشان و خطری بزرگ هشدار دریافت می‌کنند و از آن‌ها خواسته می‌شود که سرویس ایمیل خود را انتخاب و شناسه کاربری و رمز خودشان را وارد کنند تا از این خطر بزرگ نجات یابند! در واقع این یک دزدی اطلاعات آنلاین آن هم در روز روشن است!

[divide style=”3″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

1 در مورد “مراقب آپدیت جعلی مایکروسافت باشید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH