نگاهی عمیق به پردازنده A6

بعد از اینکه محتوای داخل آی‌فون جدید را مشاهده کردید، بد نیست به تصاویری که با استفاده از میکروسکوپ الکترونی که نگاهی به پردازنده A6 بکار رفته در آی‌فون 5 انداخته است، نظری بیاندازیم. همانطور که مطلع شدید، لنز بکار رفته در دوربین iSight آی‌فون توسط سونی ساخته شده است، بیایید ببینیم هریک از اجزای دیگر که در پردازنده بکار رفته از کدام کمپانی است.

اما قبل آن نگاهی به مشخصات آن بیاندازیم: پردازنده از تکنولوژی ARMv7s بهره می‌برد که کاملا طراحی متفاوت ولی بسیار نزدیک به نسل Cortex-A15 است. این طور که به نظر می‌رسد فعلا تمام پردازنده توسط سامسونگ با معماری 32 نانومتری پردازنده HKMG تولید می‌شود ولی طراحی کاملا از اپل است. همین‌طور رم 1 گیگابایتی از Elpida، آمپلی فایر صدا با کلاس D از Cirrus Logic و چیپ وایرلس Broadcom بر روی این پردازنده موجود است. چیپ رادیویی LTE توسط کوالکام و آخرین ورژن تولیدی خود را که می‌توانست تولید انبوه کند -MDM9615- با فرستنده و گیرنده RF چند کاناله RTR8600 برای پشتیبانی از انواع باندهای 4G و 3G در اختیار اپل قرار داده شده است.

 1-قاب فلزی A6

2- رم 1 گیگابایتی الپیدا

3- پردازنده دو هسته‌ای ساخته شده A6 توسط سامسونگ با معماری 32 نانومتری

4- دو هسته ARM و 3 هسته گرافیکی

5- چیپ صدا از Cirrus Logic 

 

6- چیپ وایرلس Broadcom

7- مودم LTE از Qualcom

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

1 در مورد “نگاهی عمیق به پردازنده A6”

  1. سلام
    من قصد خرید لپ تاپ دارم مارک hp و پردازنده این سیستم پردازنده A6 است.رشته من کامپیوتره و بیشتر برای کارهای نرم افزاری میخوام ولی در کنارش هم فوتبال یا بازی یه دیگه هم میکنم.خوده فروشنده هم سیستم رو تا ۱ سال تضمین کرده.بنظرتون این پردازنده برای من جواب میده؟؟؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH