اطلاعات جدید درباره گوشی‌های شیائومی Mi5 و Mi5 Plus

یک گزارش که امروز منتشر شده نشان می‌دهد که «Xiaomi» پا جای پای سایر تولیدکنندگان اسمارت‌فون می‌گذارد تا یک نسخه عادی و یک نسخه پریمیوم از پرچمدار خود به بازار عرضه کند.

Xiaomi-Mi5-Release

این دو مدل که «Xiaomi Mi5» و «Xiaomi Mi5 Plus» نام دارند، طبق گزارش‌ها، تا ماه نوامبر نور روز را به خود نخواهند دید و هردو یک بدنه تمام فلزی به همراه صفحه نمایشی بدون قاب بیرونی خواهند داشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هردو نسخه Mi5 و Mi5 Plus با پردازنده «Snapdragon 820 SoC» تولید خواهند شد؛ که باید شامل یک راه‌حل برای مشکل زیادی داغ شدن نسخه 810 این پردازنده نیز باشد! انتظار می‌رود که Snapdragon 820 از یک پردازنده ۱۴ نانومتری «FinFET» استفاده کند. با اطلاع از اینکه Snapdragon 820 اواخر امسال به دست مشتری‌ها می‌رسد؛ زمان بندی این شرکت، شاید نزدیک، اما برای معرفی یک گوشی جدید در نوامبر و برای فروش آن در اوایل ۲۰۱۶ شدنی به نظر می‌رسد.

گوشی Xiaomi Mi5 شامل یک صفحه ۵.۲ اینچی با شیشه ۲.۵ بعدی همراه با رزولوشن ۱۴۴۰*۲۵۶۰ خواهد بود و به نظر می‌آید که Xiaomi دو نوع مختلف از این گوشی را پیشنهاد خواهد داد. یکی با ۳ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت مموری داخلی و دیگری با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت مموری داخلی. همچنین بخش پشتی گوشی با یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و یک اسکنر اثر انگشت زینت داده‌‌ خواهد شد. تمام این‌ها از انرژی یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده خواهند کرد. این دیوایس قطری به اندازه ۶.۱ میلیمتر خواهد داشت که آن را باریک‌تر از iPhone 6 (که ۶.۹ میلیمتر دارد) نشان می‌دهد.

اما گوشی Xiaomi Mi5 Plus با یک صفحه ۶ اینچی مجهز خواهد شد که همان رزولوشن ۱۴۴۰*۲۵۶۰ را پشتیبانی می‌کند. همچنین شامل یک رم ۴ گیگابایتی و مدل‌های مختلف خواهد شد. یک دوربین پشتی ۲۰ مگاپیکسلی هم روی این گوشی است.

احتمالا Xiaomi این دو گوشی را به اندازه کافی قدرتمند یافته تا به رویای طولانی مدت رسیدن به اروپا و آمریکای شمالی تحقق بخشد. طبق شایعات Xiaomi Mi5 احتمالا با قیمت اولیه ۳۷۱ دلار آمریکا (کمی بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) به بازار خواهد آمد. هرچند که تمامی این اطلاعات هنوز به صورت رسمی تایید نشده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH