TSMC از این ماه تولید انبوه چیپست‌ A9 اپل را آغاز خواهد کرد

a03a00_t_01_03

بر اساس گزارشی که امروز از منابع چینی منتشر شده، کمپانی TSMC و سامسونگ هر کدام قرار است بخشی از چیپست‌های A9 مورد نیاز اپل را تولید کنند که قطعا در نسل بعدی آیفون مورد استفاده قرار خواهد گرفت. حالا مشخص شده که TSMC برای تولید این پردازنده نسبت به سامسونگ سهم بیشتری دارد و همچنین هزینه کمتری را نسبت به این غول کره‌ای دریافت می‌کنند. هر ساله شایعات بسیار زیادی در این باره منتشر می‌شوند که در آن‌ها اعلام می‌شود دو شرکت مسئول تولید چیپ‌های Ax اپل خواهند بود. سال گذشته TSMC در واقع به تنهایی مسئول تولید همه پردازنده‌های A8 اپل بود که امروزه در آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس بکار گرفته شده‌اند.

در ماه آوریل، Ming-Chi Kuo از شرکت امنیتی KGI گفت که TSMC حدود ۳۰ درصد از چیپست‌های A9 اپل را تولید خواهد کرد، اما حالا بنظر می‌رسد این میزان تغییر خواهد کرد. علاوه بر این، گزارش یاد شده به این نکته هم اشاره نموده که هیچ تفاوتی در فرآیند تولید ۱۶ نانومتری TSMC و فرآیند ۱۴ نانومتری سامسونگ وجود ندارد.

بر اساس آنچه تاکنون مشخص شده، TSMC از همین ماه، تولید انبوه چیپست مورد اشاره را برای کوپرتینو آغاز خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که سامسونگ چه زمانی قرار است اقدام به تولید نماید و ظاهرا باید منتظر اعلام اپل برای شروع تولید A9 باشد. در هر صورت در زمان حاضر اپل فعلا به صورت انحصاری تولید چیپست‌هایش را به TSMC سپرده و امکان دارد حتی همه آن‌ها را هم به این شرکت بسپارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH