مشخصات احتمالی گلکسی نوت ۵ را ببینید

Samsung-Galaxy-Note-5در این روزها رفته رفته در حال ورود به فصل شایعات مرتبط با دو تلفن هوشمند گلکسی نوت ۵ سامسونگ و آیفون ۶ اس اپل هستیم و منابع و افراد مختلف شروع به انتشار شایعات و تصاویر از این محصولات نموده‌اند. حالا یکسری مشخصات دیگر از نوت ۵ شایعه شده که آن‌ها را در ادامه با هم مرور می‌کنیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

بر طبق جدیدترین شایعات و اخبار منتشر شده در مورد گلکسی نوت ۵ سامسونگ، اعلام شده که این فبلت محبوب قرار است به درگاه USB Type-C مجهز شود و این قابلیت یکی از ویژگی‌هایی خواهد بود که در سال آینده در محصولات بیشتری بکار خواهد رفت و احتمالا کم کم جانشین نسل کنونی پورت micro USB خواهد شد. وجود چنین پورتی به دستگاه اجازه می‌دهد تا توانایی‌ها و ویژگی‌های جدیدی مانند استریم ویدیو‌های 4k بدون هیچ ابزار جانبی دیگری را به کاربر ارایه کند. یکی دیگر از ویژگی‌های این پورت قابلیت‌های خاص آن برای عمل شارژ شدن گوشی خواهد بود که باتری دستگاه را در زمان بسیار کوتاهی شارژ خواهد نمود.

اما این تمام قضیه نیست و اعلام شده که نوت ۵ همچنین مجهز به حافظه داخلی ذخیره سازی از نوع UFS 2.0 خواهد بود که پیش از این در دو گوشی هوشمند گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج شاهد بکارگیری آن بوده‌ایم و همین فناوری باعث شد تا امتیازات بنچمارک دو محصول یاد شده در بخش ورود و خروج اطلاعات بسیار بالا باشد. همانند گلکسی نوت ۴ که از صفحه نمایش بسیار با کیفیت بهره می‌برد و نسبت به نسل گذشته خود کیفیتی دو برابری دارد، پیش‌بینی می‌شود سامسونگ در حال کار برروی صفحه نمایشی 4K برای سری جدید این محصول باشد. البته گفته شده سامسونگ در حال حاضر در مرحله آزمایشی این صفحه نمایش است و هنوز مشخص نیست که برای نوت ۵ آماده خواهد شد یا خیر.

از دیگر مشخصاتی که برای گلکسی نوت ۵ اعلام شده، می‌توان به صفحه نمایش 5.9 اینچی اشاره کرد که اگر حقیقت یابد بعد از دو نسل گذشته یعنی نوت ۳ و نوت ۴ که هر دو صفحه نمایشی 5.7 اینچی داشتند، شاهد افزایش سایز در این بخش خواهیم بود. ضخامت نوت ۵ نیز بر اساس این شایعات باریک‌تر از نسل کنونی و در واقع 7.9 میلی‌متر اعلام شده. همچنین بر طبق اخبار منتشره در مورد محصول یاد شده، قرار است اینبار از یک باتری با ظرفیت ۴۱۰۰ میلی‌آمپری استفاده شود و نیز چیپست جدید اگزینوس ۷۴۲۰ که در گلکسی اس ۶ بکار گرفته شده، در نوت ۵ هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما در نهایت باید تا تابستان صبر کنیم چراکه بر طبق سنت همیشگی، سامسونگ در نمایشگاه IFA که در برلین برگزار خواهد شد از سری جدید فبلت نوت خود رونمایی به عمل خواهد آورد. این نمایشگاه از ابتدای ماه سپتامبر آغاز می‌شود.

8 در مورد “مشخصات احتمالی گلکسی نوت ۵ را ببینید”

  1. طاها امیریان

    باتری نوت 4 بی نظیر هست و در برابر رقیب سر سخت خود یعنی 6 پلاس عملکرد فوق العاده بهتری دارد و قابلیت های شارژ نگه داشتن سامسونگ و باتری قابل تعویض از مزایا شارژ دهی سامسونگ است. البته اگر صفحه نمایش آن مثل 6 پلاس 400ppi بود که بهترین باتری دنیا می شد. البته درمیان فبلت ها باتری بسیار خوب تری دارد. البته مطمئن هستم که ارزش خرید و امکانات نوت 5 و به ویژه نوت 5 اج بسیار بیشتر از آیفون 6 اس پلاس باشد

    1. مجتبی بوالحسنی

      دقیقا همینطوره و من هم این حرفای شما رو تایید میکنم. ولی امیدوارم سامسونگ با هر شرکت دیگه ای به فناوری باتری هایی با طول عمر چند روزه دست پیدا کنند.

    1. مجتبی بوالحسنی

      در واقع نوت ۴ واقعا کامله و تنها مشکلش که البته مشکل همه گوشی های امروزیه باتریه. با اینکه نسبت به رقبا باتری خوبی داره اما منتظر روزی هستم که حداقل ۴ تا ۵ روز با یک بار شارژ و مصرف بالا مثل کارای خودم بشه با گوشی کار کرد. کما اینکه این ایده داره تحقق پیدا میکنه یواش یواش

    1. مجتبی بوالحسنی

      من که خودم شخصا از نوت 2 با این سری سر میکنم و نوت 5 بیاد این 4 رو رد میکنم (اگ باز نشکنمش) اونو میگیرم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH