ساعت‌های هوشمند ال‌جی و سامسونگ نمی‌توانند اطلاعات شما را امن نگه دارند!

Untitledاخیرا در یک پژوهش که در دانشگاه New Haven صورت پذیرفته، مشخص گردیده که چگونه می‌توان اطلاعات شخصی کاربران را از ساعت هوشمند Gear 2 Neo سامسونگ و نیز G Watch ال‌جی استخراج کرد. محققان این پژوهش توانستند تا ایمیل، پیا‌های کوتاه، اطلاعات سلامت و مخاطبان را از محصول سامسونگ بیرون بکشند و نیز اعلام شده که هیچکدام از این اطلاعات در Gear 2 Neo رمزنگاری نمی‌شوند.

مدیر دایره تحقیقات و گروه‌های آموزش‌های دانشگاهی، آقای Ibrahim Baggili می‌گوید، بیرون کشیدن داده‌ها از این ساعت‌های هوشمند کار چندان سختی نیست، اما برای انجامش باید کمی تخصص داشته باشید. وی برنامه‌ای دارد تا یافته‌های تیم تحقیقاتی خود را در کنفرانس digital forensics که در ماه آگوست برگزار خواهد شد، اعلام نماید. این تیم توانستند اطلاعاتی را از ساعت‌های هوشمند بیرون بکشند و نیز فعالیت‌های انجام شده در این گجت‌ها را تحت نظر قرار بدهند.

با فراگیر شدن روز به روز ساعت‌های هوشمند، شرکت‌های تولید کننده این نوع محصولات باید دقت بیشتری در بخش امنیتی آن‌ها داشته باشند تا اطلاعات وحریم خصوصی افراد در این گجت‌ها حتی در صورت گم شدن آن‌ها حفظ شود. سامسونگ پیش از این در گفتگو به CNET اعلام کرده بود که امنیت و حریم خصوصی مشتریان مسئله بسیار مهمی است و محصولات این شرکت به نحوی طراحی و ساخته شده‌اند تا خیال افراد از این نظر راحت باشد. اما با اینحال با توجه به تحقیقی که انجام شده اطمینان کامل به این گفته سامسونگ کمی زیر سوال می‌رود و آقای Baggili در ادامه می‌گوید افرادی که از ساعت‌های هوشمند استفاده می‌کنند باید مراقب باشند که هیچ‌گاه آن‌ها را گم نکنند، چراکه در این صورت امنیت اطلاعات آن‌ها ممکن است به خطر بیفتد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH