خانه‌تکانی در دفتر ریاست توییتر: دورسی به‌جای کاستولو!

مدیرعامل توییتر «Dick Costolo»، که ماه‌ها وقت خود را صرف دفاع از عملکردش در مقابل سرمایه‌گذاران این شرکت کرد؛ حالا از این سمت برکنار شده است.

twitterدیک کاستولو بازگشت جک دورسی به توییتر را تبریک می‌گوید.

این سایت میکروبلاگینگ، سه‌شنبه اعلام کرد که یکی از پایه‌گذاران سایت، یعنی «Jack Dorsey»، از اول جولای مدیرعامل موقت شرکت خواهد شد. در عین حال این شرکت به دنبال یک جایگزین دائم است. کاستولو در هیئت مدیره توییتر باقی خواهد ماند و دورسی نیز فعالیت خود را به عنوان رئیس اصلی شرکت «Square»، شرکت پرداخت از طریق موبایلی که درکنار توییتر تاسیس کرده، ادامه خواهد داد.

کاستولو می‌گوید که این شرکت رهبران بزرگی دارد که به خوبی با هم کار می‌کنند و استراتژی و اهداف مشخصی دارد. او همچنین گفته که کسی بهتر از دورسی نمی‌توانست مدیر این تغییرات باشد.

او در یک کنفرانس‌ با آنالیزورها در روز سه‌شنبه گفت: «من اعتقاد دارم الان وقت درستی برای توییتر است که روی پیدا کردن یک رهبر جدید برای سال‌های آتی تمرکز کند. چنین کارهایی باید زمانی انجام شود که سیستم هنوز مستحکم است. زمانی که هنوز توانمند است و یک برنامه و راه مشخص برای آینده دارد. این دقیقا همان جایی است که ما امروز هستیم.»

حکم انتقال کاستولو، که توسط کمیته امنیت و تغییرات این شرکت تهیه شده، می‌گوید که کاستولو اخراج شده است. او همچنین به ازای هر سهامی که تا ۱ جولای بدون سرمایه‌گذار باقی بماند جریمه خواهد شد.

در دو سال اخیر، کاستولو طبق درخواست خود حقوقی سالیانه با پایه ۱۴هزار دلار آمریکا دریافت می‌کرده است. او همچنین اجازه خرید سهام اضافی را نیز در سال گذشته دریافت نکرد. متن حکم انتقال می‌گوید: «مدیرعامل شرکت سال گذشته هیچ سهامی دریافت نکرد زیرا کمیته پاداش به این نتیجه رسید که با همین میزان سهام، او به میزان کافی با سهام‌داران شرکت اشتراک منافع داشته است.»

جدایی کاستولو حالا توییتر را بیشتر وارد هرج‌ومرج می‌کند. بعد از اینکه این قدرت شبکه‌های مجازی از رسیدن به رشد و فروش قابل قبول باز ماند؛ سرمایه‌گذارها اصرار داشتند که کاستولو از سمت خود استعفا دهد. هفته پیش، سهام‌دار عمده توییتر «Chris Sacca» در یک پست وبلاگ ۸۵۰۰ کلمه‌ای گفت که توییتر پیشرفت کرده اما تا به حال «از گفتن داستان خود باز مانده است».

ساکا در توییت سه‌شنبه خود گفت که در کمتر از پنج سال مدیریت، کاستولو توییتر را از یک شرکت با ارزش ۳ میلیارد دلار به شرکتی با ارزش ۲۳ میلیارد دلار رسانده است. ساکا گفت: «باید خوبی‌ها را بیان کرد. ممنونیم، دیک.»

یکی دیگر از سرمایه‌گذارهای قدیمی توییتر، «Fred Wilson»، طوفانی از توییت‌ها را در دفاع از کاستولو و پایه‌گذران کمپانی، دورسی و «اِو ویلیامز» شروع کرد.

او در توییت خود می‌گوید: «jack@ به توییتر قدرت وارد شدن به بازار را داد؛ ev@ شرکت توییتر را پایه‌گذاری کرد و Dickc@ توییتر را تبدیل به یک تجارت عظیم و یک شرکت سهامی عام قدرتمند کرد. هرسه آن‌ها همان چیزی بودند که شرکت در آن زمان نیاز داشت.»

سهام توییتر که از ماه اکتبر ۳۵ درصد کاهش داشت حالا با این اعلام جدید ۷ درصد رشد کرده است.

کاستولو از سال ۲۰۰۹ به تیم توییتر پیوست و وظیفه سرپرست دفتر اجرایی را به عهده گرفت و در سال ۲۰۱۰ تبدیل به مدیرعامل شد. پیش از توییتر او موسس و مدیرعامل «FeedBurner» بود که یک پلتفرم فید اینترنتی است که در ۲۰۰۷ توسط گوگل خریده شد.

توییتر همچنین اعلام کرده که از اول جولای در کنار این تغییرات، محدودیت ۱۴۰ کاراکتر در پیام‌های مستقیم برداشته خواهد شد.

1 در مورد “خانه‌تکانی در دفتر ریاست توییتر: دورسی به‌جای کاستولو!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH