تمام اقداماتی که یاهو بهتر از گوگل انجام می‌دهد!

image

دو سرویس نام آشنا محبوب گوگل و یاهو از دیرباز مورد استفاده میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان قرار گرفته و می‌گیرند. این سایت‌ها در ابتدا موتورهای جستجوی بسیار ساده‌ای بودند ولی کم کم آنقدر رشد کردند که به شرکت‌هایی میلیارد دلاری مبدل شدند. حالا دیگر این دو شرکت سرویس‌های بسیار زیاد و متنوعی را به کاربران خود ارایه می‌کنند و صرفا به ارایه خدمات جستجو در وب محدود نشده‌اند. در بسیاری از موارد دو شرکت مورد بحث خدمات یکسانی را به کاربران ارایه می‌کنند ولی در برخی از قسمت‌ها هرکدام به دیگری برتری‌هایی دارند.
حالا در این مطلب می‌خواهیم ۷ کاری که یاهو بهتر از گوگل برای شما انجام می‌دهد را معرفی کنیم. با آی‌تی رسان همراه باشید.

انجام امور مالی شخصی

بخش یاهو فایننشال مطالب بسیار خوب و مناسبی را از برخی از بزرگترین منابع مالی همانند CNN، TheStreet و غیره در یک جا جمع آوری می‌کند. ابزارهای انجام امور مالی در این بخش محصولات قابل دسترس هستند. البته بخش گوگل فایننشال هم امکانات مشابهی را ارایه می‌کند، اما به خوبی ابزارهای یاهو نیستند.

بخش سوال و جواب

این بخش از یاهو به کاربران اجازه می‌دهد تا سوالات خود را بپرسند و سپس پاسخ آن را دریافت کنند. این طرح ساده اما کاربردی بسیار خوب عمل می‌کند. گوگل در این زمینه هیچ سرویس مشابهی ندارد اما می‌توان جدیدترین رقیب یاهو را متا فیلتر نامید.

اطلاعات لینک‌های برگشتی وب سایت

یکی از موضوعاتی که هر مدیر سایت دوست دارد آن را بدانند این است که چه سایت‌هایی به وبسایت او لینک داده‌اند. یاهو این کار را به خوبی انجام می‌دهد. در بخش جستجوی این وب سایت با استفاده از عبارت linkdomain: و سپس نوشتن نام سایت می‌توان وب سایت‌هایی را که به شما لینک داده‌اند مشاهده نمود. البته گوگل هم در این زمینه سرویسی را ارایه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توان بصورت خیلی ساده‌تر وبسایت‌هایی را که به سایت‌تان لینک داده‌اند، مشاهده نمود. البته در کنار این مورد گوگل در بخش وبمسترز امکانات بیشتری را در اختیار مدیران سایت‌ها قرار می‌دهد.

سرویس میزبانی و به اشتراک گذاری عکس

همانطور که احتمالا می‌دانید یاهو وب سایت فلیکر را خریداری نمود و با این کار وارد بازار اشتراک گذاری تصاویر شد.
هم اکنون یاهو در بخش اشتراک گذاری عکس در وب یکی از بهترین خدمات دهندگان است، درست همانطور که گوگل در بخش ارایه سرویس سرویس‌های اشتراک گذاری ویدیو با یوتیوب سلطان بلامنازع این حوزه است.

جستجوهای محلی

اگر بدنبال مواردی همچون مشاغل مرتبط با کار خود در ناحیه‌ای که زندگی می‌کنید، هستید؛ یاهو احتمالا بهتر از گوگل می‌تواند به شما کمک کند. در حالیکه گوگل با استفاده از رابط کاربری استاندارد جستجوی خود و نیز سرویس نقشه‌هایش قادر است جستجوهای محلی خوبی را انجام دهد، اما بازهم یاهو در این بخش بهتر عمل می‌کند زیرا تمامی اطلاعات مورد نیاز شما را در یک صفحه بسیار کاربردی نشان می‌دهد.  این سرویس یاهو در واقع نوعی از صفحات زرد دیجیتالی محسوب می‌شود.

پورتال سرگرمی
از بازیهای آنلاین گرفته تا موسیقی و اخبار ورزشی یاهو در بخش سرگرمی‌های خود سرویس‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار داده است. در این زمینه اما گوگل هنوز هیچ اقدامی انجام نداده و در واقع این سرویس فقط مختص به yahoo است.

حریم شخصی

از نظر حریم شخصی و اطلاعات خصوصی یاهو به کاربران اهمیت بیشتری می‌دهد. البته از این نظر هردو شرکت مورد بحث به نوعی اعلام کرده‌اند نسبت به حریم خصوصی کاربران بسیار جدی عمل می‌کنند، اما با این حال مشکل حریم خصوصی در بین کاربران گوگل بیشتر شایع است. یاهو و گوگل در واقع در بسیاری از سرویس‌های خود به خصوص سرویس ایمیل بارها به فروش اطلاعات کاربران محکوم شده‌اند، اما بازهم یاهو در این زمینه نسبت به حریم خصوصی کاربران بهتر عمل کرده است.

2 در مورد “تمام اقداماتی که یاهو بهتر از گوگل انجام می‌دهد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH