گوگل توضیح می‌دهد که چطور مصرف باتری کروم را کم خواهد کرد

google chrome«گوگل کروم» با وجود تمام محبوبیتش همچنان می‌تواند اعصاب خرد کن باشد. این مرورگر تاثیر به سزایی روی حجم پردازش و عمر باتری دارد؛ و با اینکه این مشکلات می‌توانند روی هر پلتفرمی وجود داشته باشند؛ به نظر می‌رسد که «مک» به طور خاص بیشترین سهم را از آن‌ها می‌برد. مخصوصا در مقایسه با مرورگر اصلی «اپل» یعنی «سافاری».

گوگل از این مشکلات بی‌اطلاع نیست و به‌نظر به دنبال فرصتی برای حلشان می‌گشته است. مهندس ارشد کروم «Peter Kasting» این هفته اعلام کرد که با چند تغییر جزئی روی این مرورگر، قرار است عملکرد آن را بهبود بخشد.

همچنین با ارسال یک پست در گوگل‌پلاس، Kasting به چند تغییر کوچک اشاره کرد که به زودی راهشان را به کاربران عادی کروم باز می‌کنند؛ از جمله تغییر در اینکه کروم چطور پیج‌ها را پردازش کند تا اینکه بتوانند پیج‌های رویی را نسبت به پیج‌های زیرین در اولویت قرار دهند. این تغییرات همچنین شامل کم کردن بار CPU در زمان لود پیج‌هایی مانند نتایج جستجوی گوگل می‌شود. Kasting می‌گوید: «گروه کروم به هیچ‌وجه قصد این را ندارند در زمانی که کاربران بخاطر چنین مسائلی رنج می‌برند، بیکار بنشینند. از ما انتظار می‌رود تا به شکل مداوم در این‌طور مسائل پیشرفت کنیم.»

اوایل همین ماه، گوگل امکان حیاتی متوقف کردن محتوای غیرضروری فلش در وب‌سایت‌ها را به نسخه بتای کروم اضافه کرد. همان‌گونه که گوگل در آن زمان توضیح داد، این تغییر ساده است اما مصرف انرژی را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد و این به معنی عمر باتری بیشتر برای کاربران مک و کامپیوترهای شخصی است. جدیدترین دستکاری معرفی شده توسط Kasting همچنین باید تلاشی در همین زمینه باشد، که تا شش هفته دیگر به ورژن بتای کروم و تا شش هفته پس از آن به ورژن نهایی خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH