5 دلیل برای آنکه از بازی کلش آو کلنز دوری کنیم!

Clashofclans

چندی پیش، مقاله‌ای را نوشتیم که در آن از ۵ دلیل برای بازی کردن کلش آو کلنز نام بردیم، یک بازی آنلاین و محبوب که بسیاری آن را بر روی موبایل و یا تبلت خود داشته و ساعت‌های طولانی به بازی کردن می‌پردازند. خب اگر شما در حرکت به سمت این بازی تردید دارید و یا هنوز ۵ دلیل ما برای انجام کلش آو کلنز قانع‌تان نکرده است، پس ادامه مطلب را مطالعه کنید.

۱- از کار و زندگی خواهید افتاد!

شاید این به نوبه خود یک ایراد محتوایی برای بازی نباشد اما برای بازیکن، حتما مشکل بزرگی خواهد بود. ممکن است در ابتدا، همه چیز برای‌تان خیلی عادی و ساده به نظر برسد. با خود می‌گویید یک دهکده کوچک دارم و حالا هر زمانی که فرصتی داشتم، یک دستی بر سر و رویش می‌کشم! اما بازی همچون یک افیون، با پیشرفت و گسترش دهکده‌تان، شما را کم کم به خود معتاد می‌کند. دهکده‌تان بزرگ‌تر می‌شود، کارگرهایتان بیشتر، حملات متنوع‌تر، شرکت در وارها با مسئولیت بالاتر و خلاصه روزی می‌رسد که می‌بینید لحظه‌ای نمی‌توانید از بازی غافل شوید، چرا که زحمات چندین ماه شما در نمایشگر گوشی‌تان خلاصه شده و دهکده دلبندتان ممکن است آماج حملات سخت دشمن قرار گرفته و یا از رقبا و دوستان‌تان عقب بیفتید! پس همین ابتدای کار خوب فکر کنید، آیا وقت کافی و حتی اعصاب لازم برای این بازی را دارید؟

۲- Gemها توازن بازی را بر هم می‌زنند!

درآمد اصلی سوپر سل (سازنده بازی) از کلش آو کلنز، همین فروش جِم است، ماده‌ای که سبب می‌شود سرعت ساخت و ساز شما بسیار بالا رفته و به نوعی ره صد ساله را در یک شب بپیمایید. جدا از اینکه همین خرید Gem خودش یکی از راه‌های خالی کردن جیب بسیاری خواهد شد، اما نکته مهم‌تر، بر هم زدن توازن بازی بین کسانی است که این ماده حیاتی را نمی‌خرند، دسته‌ای که غالب بازی کنندگان را تشکیل داده و همین امر شاید آن‌ها را در ادامه بازی کردن‌شان تا حدی ناامید کند.

۳- راه برگشتی نیست!

بازی کردن کلش آو کلنز، تابع یک سری از اصول است، اصولی که اکثریت بازیکنان در ابتدا نمی‌دانند و برای همین ممکن است با رویه‌ای بازی خودشان را انجام دهند که در اواسط کار متوجه شوند، راه را به اشتباه رفته‌اند. به طور مثال، سطح خانه مرکزی خودشان را همین طور بی‌محابا بالا ببرند، بدون آنکه سازه‌های دفاعی‌شان را تقویت کرده باشند. همین اشتباه سبب خواهد شد که در مواجهه با حملات رقبای هم رده به آسانی صدمه خورده و در وارها، تبدیل به نقطه ضعف کلن خود شوند. اما دیگر کار برای اصلاح روش خیلی دیر بوده و شما نمی‌توانید سطح خانه مرکزی‌تان را کاهش دهید تا نقاط ضعف‌تان را بپوشانید و به همین سبب یا مجبور می‌شوید دهکده‌تان را رها کرده و از نو تصمیم به بازی اصولی بگیرید و یا با مرارت بسیار زیاد و صرف وقت گسترده و حتی خرید Gem، این اشتباه‌تان را به نوعی جبران کنید.

۴- تقلید از هر آنچه خوب است!

نکات بسیار مهمی در بازی کلش آو کلنز وجود دارد، مثلا نوع نقشه دهکده‌تان، آرایش نیروهای مهاجم و حتی مدل حمله زدن از نقاط مختلف و… که هرچقدر هم بازیکن ماهر و خلاقی در این امر باشید، به راحتی لو رفته و حتی بازیکنان ضعیف و بی‌استعداد هم می‌توانند از آن‌ها بهره بگیرند. همین امر شاید باعث ایجاد یک سرخوردگی در بازیکن شده و وی هم ترجیح بدهد به جای آنکه وقتش را صرف آزمودن و یافتن بهترین راه‌ها در بازی کند، از روی بازیکنان دیگر تقلید کرده و زحمات ساعات و روزهای متمادی آن‌ها را با صرف دقایق و ساعاتی بسیار کوتاه‌تر، به دست آورد. در واقع در کلش آو کلنز، رازها بسیار کم هستند و هرچقدر سبک خوبی در حمله و دفاع، نقشه و یا نوع آپگرید کردن دهکده‌تان داشته باشید، به راحتی لو رفته و بازیکنانی که سعی و تلاش متفاوتی با یکدیگر داشته‌اند را در یک سطح قرار می‌دهد.

۵- تاکتیک‌ها آن قدرها هم متنوع نیستند

اگر نگاهی به تنوع نیروهای مهاجم در بازی بیندازید، متوجه تعداد بسیار بالای آن‌ها خواهید شد که دست کاربر را برای یک حمله متفاوت باز می‌گذارد، اما واقعیت اینجاست که اکثر این نیروها اصلا استفاده نمی‌شوند و یا شما مجبور هستید به طور معمول از ترکیب‌هایی ثابت جهت حملات خودتان بهره بگیرید. ترکیب بربر و آرچر در غارت‌ها یا استفاده از دراگون در وارها، اکثریت چیدمان بازیکنان را تشکیل می‌دهد که در واقع بهترین هم هستند، در صورتی‌که شما بیش از 10 مدل نیروی دیگر نیز دارید که در اکثر مواقع، صرفه‌ای برای حمله نداشته و یا ریسک کار را بالا می‌برند. در واقع کلش آو کلنز مثل بازی‌ای چون مورتال کمبت نیست که همه نیروها قدرت‌مند بوده و بسته به سبک بازی کردن‌تان، یکی را انتخاب کنید. در اینجا علی‌رغم تنوع زیاد نیروها، معمولا تاکتیک‌های حمله به چند مدل خاص محدود شده و سایر نیروها بیشتر از همه نقش دکور را دارند!

برای بازی می‌توان ایرادات بیشتری هم گرفت، همان طور که در بحث نقاط قوت نیز می‌توان از آن بیشتر تعریف کرد. به نظر شما، بزرگ‌ترین ایراد کلش آو کلنز چیست؟

43 در مورد “5 دلیل برای آنکه از بازی کلش آو کلنز دوری کنیم!”

  1. ای خداا پاک شد همش

    دو ساعت براتون متن اموزنده نوشتم بعد الکی میگه تکراریه و همش پاک میشه? خیلی ممنون از سایت مثلا خوبتون:/?

    1. من قبلا یه کلش باز حرفه ای بودم ولی یه مشکل اساسی باعث شد اونو کنار بذارم
      مشکلشم این بود که خیلی اعتیاد آور بود
      و این از نظر من بزرگ ترین مشکل یه بازی میتونه باشه
      چرا کنارش گذاشتم؟
      از کار و زندگی افتادم
      باتری گوشیم به فنا رفت
      اعصابم سر شکست در اتک ها خیلی خورد می شد
      و….

  2. سلام
    من تقریبا ۳ یا چهار ماهه که این بازی رو دارم و فعلا اکانت اصلیم تان ۸ هست و ۸ تا اکانت دیگه هم دارم که تان ۷ و ۶ و ۴ و بقیش هم فعلا ۳ هستن…
    حرف من اینه که بهتره به کلش آف کلنز فقط به عنوان یه بازی نگاه کنیم نه چیز دیگه ای چون اختیار هر انسان دست خودشه و میتونه با برنامه ریزی خوب به این بازی هم برسه…
    من خودم که ۹ تا اکانت دارم روزی ۱ یا دو ساعت و بعضی وقتا هم تا ۳ ساعت بازی میکنم
    البته نباید از این هم بگذرین که میشه با فروش اکانت و کلن کلش درآمد زایی کرد و البته درسته پول خیلی زیادی نمیشه ازش در اورد ولی وقتی مثل من چند اکانت داشته باشی بیشتر پول درمیاری و احتمالا من چند تا اکانت دیگه هم بسازم چون میشه باهاش در آمد زایی کرد (((و کسایی که میگن آدم دیگه اگه این بازی رو نصب کنه دیگه نمیتونه کار دیگه ای کنه و چیو چیو چی… باید بهتون بگم من خیلی از آشناهام این بازی رو دارن و من هم میبینم که اونا دارن در کنار بازی به کاراشون هم میرسن این بازی رو نصب میکنم و بنظرم نباید به مردم استرس بدید که دیگه بدبخت شدید فلان فلان…)))
    راستی درباره حلال بودن این بازی هم بگم که بنظرم وقتی بهش از چشم بازی نگا کنیم مشکل نداره و فروشش هم حلاله چون براش زحمت کشیدیم
    همین و بای

    4
    5
    1. مرحوم نینجای برق آسا?

      سلام، من خودم یکی از کسایی بودم ک نزدیک ده تا اکانت داشتم ، اما هیچکدوم رو نفروختم چون از نظر من درست نیس ک خودت رو از بازی فارغ کنی و بقیه رو درگیر بازی کنی. در ضمن در مورد اعتیاد اور بودن بازی هم باید بگم ک حقیقتیه ک هیچکس نمیتونه انکارش کنه و البته کلا خیلی از بازی ها و برنامه ها اعتیاد اورن و قطعا این بازی هم یکیشونه. من حتی وقتایی ک روزی نیم ساعت یا ی ساعت هم بازی میکردم یهو وسط ی کار مهم مثلا یادم میومد ک وارمو نزدم و باعث میشد حتی اگه زیاد هم بازی نکنم از لحاظ فکری همش درگیر بازی باشم. همه ی این موارد ب کنار، اصلا فضای بازی رو دوست نداستم و افراد بیمار و مریض زیادی بودن ک فضای بازی رو آلوده کرده بودن و من با اینکه خودم لیدر کلن بودم اما بازم با این جور افراد رو ب رو میشدم و از دستشون اسایش نداشتم. و در اخر بگم ک موارد مشکوکی هم توی بازی دیدم و علامت های عجیبی رو دور مپ بازی دیدم و حس خوبی ندارم نسبت ب این بازی و حس میکنم سازندگانش این بازی رو با هدف های پلیدی ساختن و تازه وقتی هم کسی رو گزارش میکردم گزارشم میخورد توی دیوار. اصلا انگار ن انگار. کلا واسشون مهم هم نیس ک چقدر محیط بازیشون خرابه و تلاشی هم نمیکنن ک درستش کنن و اصلا نظارت ندارن با اینکه حقوق های نجومی هم میگیرن و عوامل زیادی هم دارن اما توی این موارد خیلی شل رفتار میکنن و همین موضوع باعث شده بقیه ب خودشون جرات بدن و از هر واژه ای ک دلشون میخواد استفاده کنن. شما ب این فک کن ک میتونی ب جای اینکه توی یکسال نهایتا ۱ میلیون از فروش اکانت هات در امد کسب کنی( چون قیمت اکانت ها واقعا مفت شده و من در جریانم و حتی نسبت ب تلاشی ک واسه اکانت میکنیم هم اصلا منصفانه نیس) میتونی درس بخونی و در کنارش ی حرفه یا هنر رو یاد بگیری و در آینده بتونی کار پیدا کنی و ماهانه چند میلیون در آمد داشته باشی. هرچند ک من با اینکه یه عالمه اکانت داشتم اصلا فروش اکانت رو جایز نمیدونم ب دلیلی ک بالا گفتم. ولی باز هم اینو میخوام بگم ک عمر ما خیلی با ارزش تر از این حرفاس، کلش اصلا راه خوبی برای کسب در امد نیس و این به کنار، حتی باعث میشه ک ما از دنیای امروزی عقب بیفتیم و همش سرمون توی گوشی باشه یا فکرمون درگیرش باشه. حتی کسانی ک میگن ما کم بازی میکنیم هم تا حدودی درگیر این بازین. اگه بتونیم وقتمون رو صرف کار های درست کنیم، هم در اینده موفق خواهیم بود و هم میتونیم ب کارهایی بپردازیم ک هم بهش علاقه داریم و هم برامون مفیده. مطمئنم کسانی ک کلش بازی میکنن هم خودشون میدونن اخر این بازی هیچی نیس و بازی کردن این بازی بیشتر وقت تلف کردنه، البته من نمیگم هیچ خوبی ای نداره. ولی از نظر من تنها خوبیش اینه ک از ۴ تا ادم خوبی ک توی بازی پیدا میشه چیز یاد بگیریم و روابط اجتماعیمون بره بالا. ک اون هم ب دلیل اینکه خیلیا محیط این بازی رو خراب کردن اصلا ب صرفه نیس. من حدود دو سه سال کلش بازی کردم و الان چند ماهه پاکش کردم و تصمیم دارم از این ب بعد جدی تر درسم رو بخونم و وقتم رو پای چیز های مفید بذارم ک بعدا پشیمون نشم. خیلی زود فرصت هایی ک داریم رو از دست میدیم… (:

      1
      2
  3. سلام بازی رو چرا انقد اعتیاد آور ساختن
    یارو رو انقدر معتاد میکنه که بره برا یه بازی مزخرف پول بده تا جم بخره واقعا که

    6
    6
  4. واقعا اعتیاد آوره من حذفش کردم و همیشه هوس میکنم دوبارخه نصبش کنم یه تصمیمی گرفم: فقط هرماه یه بار بازیش میکن و بعد از ۲۰ دقیقه حذفش میکنم

    21
    9
  5. سلام
    من هی این بازی رو حذف کردم ولی دوباره نصبش میکنم و میرم سمتش توروخدا بگید چکار کنم!
    ممنون

    10
    17
    1. یک گیمر 47 ساله

      برای رفع اعتیاد به بازی های رایانه‌ای و موبایلی، باید اول ببینید چرا به بازی علاقمند شدید، علت اصلی اعتیاد به بازی می‌تونه چندین چیز باشه، یکی از اونها کسب تجربه و علاقمندی به انواع جزئیات گرافیکیه، مثلا شما از عناصر خیره کننده بازی خوشتون می آد و همه‌اش می خواهید ببینید که چطور میشه اونها رو بهتر و بهتر و به قولی آپ‌تودیتuptodate کرد.
      یکی دیگه از دلایل ممکنه مربوط باشه به حل مسئله، شما از حل مسئله خوشتون اومده، می خواهید مسائلی رو که در بازی باهاش مواجه شدید رو حل کنید.
      یکی دیگی از دلایلش ممکنه مربوط باشه به حس توسعه طلبی یعنی وقتی بازی تون رو خودتون رشد می دهید خوشتون می‌آد (چون انسان ذاتا مثل پروردگار آفریننده است) و از آفریدن و خلق کردن خوشش می‌آد، چون به ذات و فطرتش نزدیکتره، دلیل دیگه اش ممکنه حس رقابت و جنگ طلبی اش باشه.
      و دلایلی دیگه…
      اول دلیل یا دلایلشو پیدا کنید.
      حالا نقاط ضعف بازی رو نسبت به علایق خودتون کشف کنید، مثلا اینکه برای بدست آوردن یک لذت چقدر باید وقت هزینه کنید، یا هزینه‌های دیگه ای پرداخت کنید.
      هر بار که به یاد خوبی‌های بازی می‌افتید می‌تونید توی اینترنت به دنبال یک بازی مشابه که همون خوبی‌ها رو داشته باشه، بگردید و اون بازی رو دانلود و نصب و تجربه کنید، وقتتون رو صرف پیدا کردن نقاط ضعف بازی کنید، و بازی هایی رو پیدا کنید که نقاط ضعف بازی قبلی رو نداشته باشند، کم کم، یک متخصص و بازی شناس و یک منتقد خواهید شد و انوقت دلایلی کافی برای اینکه ذهنتون رو متقاعد کنید تا از اعتیاد به بازی دست برداره، بدست خواهید آورد.
      شما باید مغز خودتون رو متقاعد کنید به اینکه فقط برای لذت بردن ، نیاز به یک بازی ندارید، شما توانمندتر و قدرتمندتر از اون چیزی هستید که یک بازی‌ساز می خواهد شما رو معتاد به بازی خودش بکنه.
      به خودتون آفرین بگید.
      ذهن شما از ذهن کثیف یک بازی ساز که در تلاش تا با نبوغ خودش شما رو اسیر کنه، بهتر کار می کنه، آفرین بر شما.

  6. سلام.به نظر من کلش وسیله ای برای نفوذ به درون ذهن جوانان و یا بهتره بگم جنگ نرم است.
    در این جنگ یک نفر سود(دشمن)و یک نفر ضرر(من وشما)می‌کنه.کلش آو کلنز نمادی از جنگ و اختلافات بین کشور هاست.من خودم کلش رو کمتر از یک ماه بازی کردم اگه اشتباه نکنم و مدام به این بازی مراجعه می کردم ولی تا بروزش کردم دیگه باز نشد،یک بار خواستم از توی اینترنت مشکلش رو بفهمم ولی در جستجوهای بیشتر دیدم که نوشته (چرا کلش آو کلنز حرام است؟)بعد زدم روش ،نوشته بود به گفته ی مقام معظم رهبری:این بازی به دلیل شیطانی بودن و نفوذ و اثر بعد در ذهن جوانان و … حرام است.من دیگه دنبالش نرفتم تا امروز که دوباره با این مواجه شدم و تصمیم گرفتم تا این بازی و هر بازی دیگه ای اعم از کلش آو زامبی ،گنگ استایل و… را بازی نکنم.به خدا قسم این وقت ها میگذره و چیزی جز حسرت و پشیمونی برای ما باقی نمی زاره.لطفا بیایید آینده ی کشور خود را بسازیم.سرنوشت خود را با بازی کردن کلش به سمت بدبختی نکشونید.شما باید در این دنیا ذخیره ای برای آخرت خود داشته باشید.با تشکر پارسا ۱۲ ساله از یزد.

    12
    25
  7. این همش درست نیست همش اشتباه هست من بازی رو دارمن هر 7 هفته بیشتر ان میشم ولی هیچ موهتادی به بازی وجود نمیاد

    17
    10
  8. واقعا یعنی شما تفریح رو میخواید از ما بگیرید؟این حرفای شما درست اما نیروهای کلش دکوری نیسن مثل اون کاربری که اون پایین ترکیبا رو نام برد من سیزده سالمه و از ده سالگی کلش بازی کردم و خیلی هم بازی فکریه اگه دقت کنید نقشه های متفاوت و هرکدام از نقشه ها نقطه ضعف هایی دارند و باید با هوش خودتون اتک بزنید و بفهمید که ترکیبتون به درد اون نقشه میخوره یا نه الا اکانتم لول صدو بیست و دو سه تا اکانت دیگه دارم که از لول پنجاه پایین تر نمیره!میدونین من چقد وقت گزاشتم من فقط روزی 1ساعت خیلی طول میکشید روزی 1/5خب میدونین من روزای اول باور کنین از صبح تا شب میشنستم پای بازی و حدود پنج شیش ساعت میشه شب هام نمیخوابیدم بازی میکردم ولی خداروشکر بعد یکی دوسال حل شد فقطم الکی تو اون مدت تو بازی چت میکردم فقط الکی :/ولی سراغ بازی هایی که جنبه داستانی برید ناموصا به خیا بهتره من تجربه کردم میگم تا بازیو تموم میکنید ولش میکنی من بهترین بازی که کالاف دیوتی جنگ جهانی دوم بود رو بازی کردم بعدا خیلی حال میداد ولی تا تموم شد ولش کردم پس این یه نصیحت من.

    12
    14
  9. موافقم واقعا جوونای ما دارن با این کار به سمتی میرن که آخروعاقبت نداره اینا همون دشمنای سایبری هستن که میخوان با این چیزا فلجمون کنن اونا با تبلیغ دارن کسب درآمد میکنن خواهشا به خودتون بیایید من خودم خیلی وقته دارم بازی میکنم

    10
    7
  10. به نظر من همین الان هم بازی کلش رو بزاریم کنار بازم کار درست رو انجام دادیم.قدر لحظه هایی رو که سپری میشه بایدبدونیم.نباید اجازه بدیم یه بازی ۶۵mb یا بهتر بگم یه ویروس باعث بشه زندگیمون مختل بشه.قدر پدر ومادرتون رو بدونین سرتون رو بالا بگیرین تا دیر نشده.اجازه ندین دنیای مجازی محدودتون کنه.دهکده بازی رو ارتقاء ندین .دهکده ی واقعیتون رو ارتقاءبدین .موفق باشین

    4
    33
    1. موافقم واقعا جوونای ما دارن با این کار به سمتی میرن که آخروعاقبت نداره اینا همون دشمنای سایبری هستن که میخوان با این چیزا فلجمون کنن اونا با تبلیغ دارن کسب درآمد میکنن خواهشا به خودتون بیایید من خودم خیلی وقته دارم بازی میکنم لول۱۰۰البته چندبار پاک کردم دوباره نصب کردم ولی ایندفعه یاعلی میگمو طوری پاک میکنم که دیگه بهش دسترسی نداشته باشم

      3
      10
  11. بازی با کلش یک نوع تفریح پر خطر هماند مصرف مواد مخدر است بعضی ها دویا پیشتر ساعت وقت خود رو صرف این بازی خلا اور می کنند این بازی نقشه ی است که ذهن جوان را از رشد و استعداد گرفته و باعث شده که جوانی که می خواهد اینده خود را بسازد به فکر بازی شیطانی به نام کلش شود

    3
    11
  12. والا من که اصلا ازین بازی خوشم نمیاد تا حالا چندبار نصبش کردم ودوباره حذفش کردم، بهیچ عنوان نمیتونم باهاش رابطه برقرار کنم، بنظرمن خیلی محیط بازیش بچگانس و دوم اینکهاین محیط باید در یه ال سی دی 55 ایثچ بازی بشه و برا موبایل خیلی کسل کنندس،البته میدوتم همه عاشق این بازین

    8
    8
  13. مهمترین دلیلش جم هست که بازی رو خراب میکنه علاوره بر اون هیجانش بی نهایت پایینه نسبت به تراوین.
    کاش تراوین ایران راه اندازی میشد

    4
    4
  14. مشکلش اینه که همه جا باید اینترنت داشته باشی و توی جمع و مهمونی هم باید با گوشی بازی کنی !!
    چند باز وسوسه شدم بازی کنم اما مقاومت کردم d:

    5
    10
  15. شماره 4و5 فوق العاده بد بود والا ماکسیو ندیدیم که بیاد ببینه فلانی با چه نیروهایی ات میزنه بعد خودشم بیاد با اونا ات بزنه هر کس تو بازی برایه خودش به ترکیب خاصی از نیرو ها میرسه وبعدشم اگه بازیو بلد باشی باهمه نیرو ها میشه قشنگ ات زد فقط باید بلد باشی مگه میشه این همه نیرو بیکاربرد تو بازی بزارن شما تو وار هم میتونی با جیانت ویز والبریک ات بری هم میتونی دراگ بزنی هم میتونی دراگ بالن مینیون بری میتونی هوگ ویز بری میتونی هوگ دراگ بری میتونی بالن لاوا مینیون بری میتونی والکری و گولم بری میتونی گولم ویز بری میتونی گولم پکا ویز بری میتونی فول ویچ بری میتونی جیانت هیلر پکا بری میتونی هوگ بالن بری و…….. باهمه نیروهایه بازی میشه ات زد اونم به خوبی همه این روشاییکه گفتمو خودم امتحان کردم یا بروبچ کلنم امتحان کردن از خودمم در نیاوردم

    2
    8
  16. کلا خاصیت بازی استراتژیکی همینه
    بری توش برگشتت با خداس
    قسمت بدتر اینه تراوین یه زمان تموم میشد
    این پایانش بازه D:

    4
    10
  17. به نظر من دلایل شما صحیح نیستند چون هر کسی باید بتونه این بازی رو کنترل کنه نه اینکه بازی اون رو کنترل کنه که از کار و زندگی بیفته
    راستی کلش او کلنز نه کلش اف کلنز
    clash of clans

    5
    23
    1. مهدی خرسندی

      دوست عزیز، تلفظ خیلی از کلمات انگلیسی و لاتین با نوع نوشتارشون، اندکی تفاوت داره

      5
      14
      1. داداشم من فوق لیسانس زبانم ولی هیچکجا آف رو آو تلفظ نمیکنن.کلش آف کلنز هست نه کلش آو کلنز

        11
        14
        1. فوق لیسانست رو کجا گرفتی؟ فوق لیسانست رو بدی یه دیکشنری بگیری میبینی که تلفظ of همون آو هستش که بنده خدا نوشته!

          6
          16
  18. طاها امیریان

    بزرگترین: از کار و زندگی خواهید افتاد. البته بازی کردن این بازی با S6 edge بی نظیر هست

    10
    16

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH