گوشی هواوی P8 وارد ایران شد

Huawei P8 Seminar1

شب گذشته و در مراسمی که در مجتمع سینمایی پردیس ملت برگزار شد، هواوی از پرچمدار جدیدش، P8 در ایران رونمایی کرد. در ابتدای این مراسم، Xu Wei قائم مقام سفارت چین در ایران، در حالی‌که به زبان فارسی هم به طور کامل مسلط بود، به ایراد سخنرانی کوتاهی پرداخت و گفت: اجازه بدهید من به نمایندگی سفارت جمهوری خلق چین در ایران، بابت این مراسم تبریک بگویم. از ایام قدیم مردم دو کشور رفت و آمد و تبادلات گسترده‌ای داشته‌اند و در سال‌های اخیر این رابطه با سرعت بسیار زیادی به خصوص در زمینه اقتصادی پیش رفته است.

Huawei P8 Seminar5

چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران و بزرگ‌ترین بازار برای صادرات نفتی و غیر نفتی ایران است. حجم مبادلات مالی دو کشور در سال ۲۰۱۴ معادل ۵۱ میلیارد دلار بود که نسبت به سال ۲۰۱۳ در حدود ۳۱ درصد افزایش داشت.

در سال‌های اخیر شرکت‌های چینی زیادی وارد بازار ایران شده و با آن همکاری می‌کنند که نمونه بارز آن شرکت هواوی هست. به احتمال زیاد ما با خبر هستیم که هواوی بزرگ‌ترین تولید کننده تکنولوژی پیشرفته در زمینه مخابرات است؛ شرکتی که در میان ۵۰۰ شرکت برتر دنیا در جایگاه ۲۷۵ است. من مطمئن هستم که اگر شرکت‌های چینی مثل هواوی فعال باشند، رابطه دو کشور به مرحله بالاتری خواهد رسید.

Huawei P8 Seminar6

پس از وی، رضا آقایی نیا، مدیر دفتر موبایل هواوی در ایران به روی صحنه آمد تا توضیحاتی را درباره گوشی P8 ارایه دهد. وی سخنانش را با نگاهی به گذشته آغاز کرد و گفت: اگر خاطرتان باشد، در سال ۲۰۱۲ ما گوشی P1 را داشتیم و بلافاصله پس از آن که گوشی بسیار خاصی بود، به سراغ P6 رفتیم. این گوشی خود ما را هم غافل گیر کرد و یکی از بهترین تولیدات‌مان بود که استقبالش در ایران هم فوق‌العاده بود. سال بعدش P7 را معرفی کردیم که بیشتر از حد انتظار از آن استقبال شد و امروز اینجا جمع شدیم تا نسل جدید را معرفی کنیم. گوشی‌ای که امروز معرفی می‌کنیم، مدل P8 هست. گوشی‌ای که ما به زیبایی و طراحی آن جدا از کارایی‌هایش می‌بالیم. شعار P8 هست: Ignite و Creativity که به تفصیل درباره‌اش صحبت می‌کنم.

آقایی نیا سپس فصل‌های اصلی صحبتش را بیان کرد و گفت: ۴ نکته اصلی را امشب می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم؛ طراحی، دوربین، برقراری تماس و Usability.

Huawei P8 Seminar7

ما گوشی P8 را یک انقلاب می‌دانیم چون برای نخستین بار یک گوشی را به صورت تمام فلزی ساختیم. زحمت بسیار زیادی برای طراحی و ساخت این گوشی کشیده شده است. ۸۱۰ دقیقه تراشیدن این گوشی طول می‌کشد و برای هر گوشی این زمان تنها برای قاب و فریم در خط تولید گذاشته می‌شود. این مدل ۶.۴ میلی‌متر ضخامت دارد و در مقایسه با رقبا نازک‌تر است و دوربین آن هم بیرون نیامده است! ما فکر می‌کنیم که در سری P خودمان به این مرحله رسیدیم که هر روز بهتر خواهیم شد و آن قدم لازم را برداشتیم که نقطه آغازمان P8‌ خواهد بود. شعارمان این است که P8 مساوی‌ست با تکنولوژی پیشرفته در کنار یک طراحی فکر شده و بسیار مدرن؛ متفاوت با آن چیزی که شما تا به حال از هواوی دیده‌اید.

بخش بعدی که می‌خواهم به شما معرفی کنم، دوربین است. ما امکاناتی را بر روی گوشی گذاشته‌ایم که با سایر مدل‌ها متفاوت است. هدف‌مان این بوده که ۴ مدل تصویر را بهتر کنیم. یکی سلفی است، دومی سلفی دسته جمعی، عکس‌برداری در نور کم و عکس‌برداری نانو در فاصله ۴ سانتی‌متری. فکری که برای این قضیه کرده‌ایم، یک سری مشخصات فنی خاص است. OIS‌ گوشی را از همه رقبا بالاتر بردیم. به جای استفاده از سه رنگ، از چهار رنگ استفاده کردیم و به جای RGB از RGBW بهره گرفتیم و رنگ سفید هم اضافه شده؛ بنابراین می‌توانیم عکس‌هایی را بگیریم که تا به امروز فقط با دوربین‌های حرفه‌ای SLR امکان داشته است.

Huawei P8 Seminar8

درباره OIS که بخواهیم صحبت کنیم، ما آن را به ۱.۲ کاهش دادیم. محو و تار گرفتن تقریبا با گوشی غیر ممکن شده است. در عین حال نرم‌افزار و نوع دوربینی که استفاده کردیم به شما اجازه می‌دهد تا عکس‌هایی با فاصله نزدیک و کیفیت بسیار خوب بگیرید. عکس‌برداری در شب مشکل همه ما بوده، استفاده از فلش بزرگ بر روی گوشی غیر ممکن است و این یک مشکل اساسی است. ما یک ترفندی به کار بردیم تا این ایراد را برطرف کنیم. استفاده از رنگ اضافه سفید باعث می‌شود تا روشنایی و کنتراست تصویر تا ۳۲ درصد بالاتر رفته و نویز عکس ۷۸ درصد کم‌تر شود. امیدواریم کسانی که عکاسی را خیلی دقیق‌تر از روزمره دنبال می‌کنند، تشویق بشوند تا عکس‌های بیشتری بگیرند.

در مورد نرم‌افزار تغییرات جدیدی داده شده است. وقتی که می‌خواهید عکس بگیرید و نور رو به روی شماست، عکس همیشه بد می‌شود اما اضافه شدن نور سفید باعث بالا رفتن کیفیت تصویر شده است. با P8 می‌توانید مشکل نور بک‌لایت را برطرف کنید. در عین حال وقتی که در شب عکس می‌گیرید، وضوح و کیفیت تصویرتان به مراتب بهتر می‌شود و این ها همگی به خاطر رنگ سفیدی است که اضافه شده و در کنار این دوربین بسیار خوب، یک گوشی زیبا را داریم به شما عرضه می‌کنیم.

یک کار دیگر که این دوربین می‌کند، این است که شاتر را برای مدت طولانی باز نگاه می‌دارد. الان دیگر نیازی به دوربین حرفه‌ای ندارید و در عین حال می‌توانید گرافیتی نور با P8 انجام دهید. با یک وسیله مثل چراغ قوه آن چیزی را که می‌خواهید طراحی کرده و داخل عکس‌تان قرار دهید، بدون نیاز به فتوشاپ و دوربین حرفه‌ای که تمام این کارها را می‌توانید در همان لحظه با P8 انجام دهید.

بسیاری از ما فیلم می‌گیریم اما فیلم‌هایی که با دوربین موبایل گرفته می‌شود، مشخص است که کلیشه‌ای بوده و با دوربین موبایل گرفته شده است. ولی ما امکانی فراهم کرده‌ایم و وقتی به یک شبکه وای‌ُای متصل باشید، تا ۳ گوشی را می‌توانید به P8 متصل کرده و شما کارگردان این کلیپ می‌شوید. یعنی می‌توانید از یک تصویر به دیگری بروید و بهترین را انتخاب کنید.

Huawei P8 Seminar9

نکته سوم ارتباط است. ما به عنوان بزرگ‌ترین تامین کننده اپراتورهای مخابراتی در دنیا و یک کمپانی پیشرو در مخابرات، لازم است تا محصولی که در بازار موبایل عرضه می‌کنیم به نوعی از تکنولوژی و قابلیت‌های خودمان در آن استفاده کنیم. این را در میت۷ دیده بودیم و الان در پی۸ هم می‌بینیم. این گوشی دارای دو آنتن است و امکان ارتباط را در سخت‌ترین و بدترین مواقع فراهم می‌کند. شما حتی می‌توانید وقتی با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت هم حرکت می‌کنید (سرعت قطار در ژاپن و چین)، همچنان متصل باشید و این قابلیت فقط در پی۸ هست و در هیچ مدلی نمی‌توانید ببینید.

Huawei P8 Seminar10

یک مساله دیگر، وای‌فای است که از باتری خیلی استفاده می‌کند و گوشی شما به طور مرتب دنبال وای‌فای می‌گردد. فناوری‌ای که به‌کار بردیم، مصرف باتری را به حداقل رسانده، بهترین وای‌فای را برگزیده و بر اساس حافظه و موقعیت برای شما وای‌فای را انتخاب می‌کند. یک کار دیگر این است که شما وقتی سوار هواپیما هستید و فرود می‌آیید، در حدود ۱.۵ تا ۲ دقیقه اتصال مجدد شما به اپراتور طول می‌کشد اما با رومینگ پلاس ما در حدود ۴۰ ثانیه طول می‌کشد. حتی اگر به طور کامل بر روی زمین فرود نیامده باشید، باز اتصال برقرار می‌شود.

Huawei P8 Seminar11

قضیه سیم‌کارت باز برای ما مهم بوده است، هر دو ورودی گوشی 4G است. یک ورودی نانو سیم دارید و یکی میکرو که به عنوان کارت حافظه هم می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر یکی از سیم‌کارت‌ها قطع شود، سیم کارت دوم می‌تواند به راحتی جایگزین شده و به شبکه 3G یا 4G متصل شوید.

Huawei P8 Seminar12

همه ما اسکرین کپچر از صفحه موبایل خود می‌گیریم اما معمولا بایستی دکمه صدا یا هوم را بگیریم که البته این مورد در گوشی‌ها متفاوته! در P8 تنها کافی‌ست که دو بار در بزنید! گوشی در همان لحظه یک اسکرین کپچر گرفته و به شما اجازه می‌دهد تا تصویر را ببرید و خیلی کارتان را ساده می‌کند. قضیه دیگر، مساله سی‌پی‌یو است. اگر دقت کرده باشید، ما مدت‌هاست که از ساخته‌های شرکت‌های دیگر استفاده نمی‌کنیم. از زمانی که موفقیت را در میت۷ تجربه کردیم، از پردازنده خودمان استفاده می‌کنیم و رضایت از آن بسیار بالاست و حتی تصور می‌کنیم به یکی از بزرگ‌ترین صادر کنندگان پردازنده بازار تبدیل شویم. برای آنکه پردازنده ما جوری ساخته شده است که بهترین عملکرد را به شما ارایه دهد. هیچ‌وقت هشت هسته درگیر یک کار برای شما نمی‌شود؛ بر اساس کاری که انجام می‌دهید، گوشی انقدر هوشمند است که کدام پردازنده‌ها را برای کدام کار استفاده کند. هم مصرف انرژی شما پایین می‌آید و هم مالتی تسکینگ را راحت‌تر انجام می‌دهید و سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها هم بالاتر خواهد رفت.

Huawei P8 Seminar13

چیزی درست کردیم به نام Consumption Firewall که هر استفاده غیرمعمولی از انرژی را به صورت هوشمند کم می‌کند. مشکل باتری اسمارت‌فون‌ها را می‌توان با باتری بهتر حل کرد، نه با شارژر بدون سیم یا باتری اضافه و… این‌ها همگی دردسر هست و بهتره که باتری خودتان بیشتر برای شما بماند. تمام این‌ها را ما مدیریت می‌کنیم تا بهترین استفاده را از گوشی ببرید.

خیلی از ما در محیط‌هایی کار می‌کنیم که سر و صدا زیاد بوده و شنیدن صدای افراد سخت است. در این گوشی ۵۸ درصد به صدا افزودیم، مسلما همیشه از این مورد استفاده نخواهید کرد اما اگر جایی نیاز داشته باشید، تا ۶۰ درصد در محیط شلوغ به شما کمک می‌کند. همچنین حذف نویز را بهتر کردیم و تا ۹۰ درصد صدای اطراف را حذف خواهیم کرد تا بهترین صدا را بشنوید و صدای شما هم بهتر شنیده شود.

یک امکانی که قابل توجه است، Miss Place است. خیلی از ما گوشی خودمان را گم می‌کنیم و نمی‌دانیم کجاست که در این موارد مجبوریم با یک تلفن دیگر به آن زنگ بزنیم و… اما شما می‌توانید در P8 یک عبارت را تعریف کرده و با صدا کردن گوشی، P8 به شما جواب خواهد داد و با صدا کردن موبایل، آن را به سرعت پیدا می‌کنید.

مقاومت در برابر آب که با ضد آب بودن متفاوت است را هم به گوشی اضافه کردیم که اگر بر اثر حادثه‌ای چند قطره آب بر روی آن بریزد، اتفاقی برای دستگاه نخواهد افتاد.

Huawei P8 Seminar14

آقایی نیا در پایان اضافه کرد: گوشی را در دو ورژن استاندارد و پرمیوم عرضه خواهیم کرد. هر دو ۳ گیگابایت رم دارند که امروزه از ملزومات یک گوشی درجه یک است. حافظه داخلی آن‌ها بین ۱۶ و ۶۴ گیگابایت متفاوت است و البته رنگ‌بندی متفاوتی نیز دارند. امروز ورژن استاندارد را به بازار عرضه خواهیم کرد و نسخه پرمیوم هم به زودی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

Huawei P8 Seminar15

 

در انتها تصاویر بیشتری از این سمینار را مشاهده می‌کنید

IMG_1252 IMG_1275

Huawei P8 Seminar2 Huawei P8 Seminar3 Huawei P8 Seminar4

8 در مورد “گوشی هواوی P8 وارد ایران شد”

  1. اقای محمد
    این مکان دفتر رسمی هواوی در ایران(تهران) هست و فعلا گوشی به صورت محدودی وارد بازار شده و طی یک هفته ی دیگه به صورت انبوه در بازار ایران موجود خواهد بود.
    هر چند شخصا بهتون پیشنهاد میکنم فعلا دست نگه دارید تا بررسی و معایب و مزایای این پرچمدار رو تو ای تی رسان ببینید و بعد اقدام به خرید کنید.

  2. ووووو!! خیلی گزارش خوب و کاملی بود!! دیگه طرف عطسه هم کرده در گزارشتون نوشتین!! خخخخخ
    اما مرسی!!

  3. اوه ه ه… خودش که پی8 رو نقد و بررسی کرد!
    عجب ظاهر خاص و توپی داره من که عاشقش شدم.صفحه نمایش تقریبا در حد میت7 هست.دقت کنید پیشوند Ascend. رو حذف کردن و این گوشی به عنوان پی8 شناخته میشه. RGBW قابلیت جالبی هست که باعث میشه پی8 تو نور کم هم نه افت سرعت تو عکاسی داشته باشه نه افت کیفیت. البته من خوندم که فیلمبرداریش در حد متوسطه و خیلی تاریک تر از واقعیت ثبت میکنه.(تو نقد و بررسی فون ارنا)
    دوربینش در بهترین حالت پایینتر از اس6 هست.
    پردازنده اش هم که همیشه هواوی یه سر و گردن از رقباش (کووالکام و مدیاتک) عقبتره پس صد در صد بنچمارکش پایین الجی جی 4 و صد البته گلکسی اس6 هست.
    خلاصه خیلی ازش تعریف کرد و مطمئنا پی8 ضعف های بسیاری هم داره که در اینده ی نچندان دور توسط itresan نقد و بررسی خواهد شد.
    برتری های پی8 نسبت به رقبا(بدنه و طراحی فوق العاده،انتن دهی بی نظیر، قیمت به صرفه 500 دلاری)
    معایب(تا بررسی نشه نمیشه چیزی گفت ولی من پیش بینی میکنم :پردازنده نچندان قوی،پردازنده گرافیکی ضعیف،)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH