نسخه موبایل Fallout برای iOS منتشر خواهد شد

e3_2015__fallout_shelter_la_sorpresa_de_bethesda_1

بالاخره زمان این رسیده که زمین متروک آخرالزمانی Fallout را با خود جابجا کنید. در یک اعلام غافلگیر کننده، «Bethesda» در کنفرانس E3 خود گفت که نسخه‌ای به نام «Fallout Shelter» را به عنوان نسخه موبایل این سری از بازی‌ها منتشر خواهد کرد.

طبق گفته نایب رئیس این شرکت، «Pete Hines»، ساخت یک نسخه موبایل از سال ۲۰۰۷ در دستور کار تیم Bethesda بوده است. این به زمانی برمی‌گردد که آی‌فون تازه منتشر شده بود و Fallout 3 مراحل ساخت را طی می‌کرد.

Hines می‌گوید: «ما درباره این صحبت کردیم که بازی برای تاچ‌اسکرین عالی خواهد بود و روی هیچ شکل دیگری بهتر از این کار نخواهد کرد. پس تصمیم گرفتیم که پروژه را شروع کنیم.»

در Fallout Shelter، شما سرپرست «Vault» خود هستید. این بازی در اصل یک شبیه‌ساز مدیریت شهری است که شما در آن سعی می‌کنید تمام ساکنان پناهگاه را سالم و خوشحال نگه دارید.

Hines توضیح می‌دهد: «این الهام گرفته از بازی‌های دیگری است که ما عاشق‌شان هستیم و به ۳۰ سال پیش زمانی که «Little Computer People» منتشر شد، باز می‌گردد.»

اتاق‌های Vault، آنطور که در کنفرانس شرکت نشان داده شده است.
اتاق‌های Vault، نشان داده شده در E3.

در بازی هر «ساکن»‌ (resident) آمار و اطلاعات خود را دارد و می‌تواند به لِول‌های بالاتر رشد کند. همچنین می‌تواند با لباس‌های جدید، سلاح یا امکاناتی که برای محافظت از خودش در «Wasteland» به آن نیاز دارد، مجهز شود. تمام این‌ها از یک بازی سبک RPG به نام «Progress Quest» الهام گرفته شده است.

شما همچنین باید منابع را جمع‌آوری و مدیریت کنید که شامل نگه‌داشتن توازن بین غدا، آب و انرژی می‌شود. تمام این‌ها کمک می‌کنند که بتوانید ساکنان را زنده و سالم نگه دارید. شما همچنین می‌توانید ساکنان را دنبال کار بفرستید و مهارت‌هایشان را افزایش دهید. جایزه‌ها در این بازی به شکل جعبه‌های ناهار هستند؛ که شامل مجموعه‌ای از «غارت»ها می‌شود.

ممکن است در بازی ناگهان به یک آتش‌سوزی یا حمله غارتگران بر بخورید و حتی با زاد و ولد به جمعیت ساکنان‌تان اضافه کنید.

Fallout Shelter یک بازی کاملا رایگان است.

صفحه فرستادن یک «ساکن» به ماجراجویی.
صفحه فرستادن یک «ساکن» به ماجراجویی.

Hines می‌گوید: «نگران نباشید، خبری از هیچ حق عضویتی نیست؛ و همچنین به اتصال اینترنت هم نیازی ندارید. زمانی که چیزی را می‌سازید بلافاصله ساخته می‌شود. ما به شما اجازه خرید جعبه‌های ناهار بیشتر را می‌دهیم (که شامل منابع اتفاقی است). اما تمام هدف این بازی ساخت چیزی بود که ما واقعا می‌خواستیم روی گوشی‌هایمان بازی کنیم. چیزی که همه‌مان را مجبور به لبخند زدن کند و عمق بیشتری نسبت به نمونه‌های موجود داشته باشد.»

این اولین تلاش شرکت برای ساخت بازی موبایل نیست. در سال ۲۰۱۲،‌ Bethesda یک بازی برای iOS به نام «Dishonored: Rat Assassin» منتشر کرد که یکجور «Fruit Ninja» با موش‌ها بود! هرچند این بازی از روی iTunes برداشته شده است.

Fallout Shelter هم‌اکنون روی اپ‌استور iTunes قابل دسترسی است.

1 در مورد “نسخه موبایل Fallout برای iOS منتشر خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH