ظاهر منحصربه‌فرد بطری‌های کوکاکولا از کجا نشات گرفته است؟

کوکاکولا این نوشیدنی محبوب که تقریبا در هر سوپرمارکتی در سرتاسر دنیا یافت می‌شود، اگر توجه کرده باشید بطری‌های ویژه و خاص خودش را دارد، به گونه‌ای که تنها با یک نگاه به این بطری‌ها، کوکا بودن آن‌ها مشخص می‌شود. امسال صدمین سالگرد انتخاب این بطری‌های ویژه است، اما این طراحی از کجا الهام گرفته شده و چرا؟

ماجرا از سال 1888 و با حضور فردی به نام آسا گریگز کندلر آغاز شد. کندلر یک تاجر اهل جورجیا بود و در آن سال عمده سهام کوکاکولا را از آن خودش کرد. او در سر رویای تبدیل کوکا به بهترین کولای موجود را می‌پروراند.

1434725584-syn-pop-1434648113-coke-bottle-collage

اما سال 1915 و با حضور نوشیدنی‌های بیشتری از این قبیل، کندلر دیگر احساس خستگی می‌کرد، ولی برای اینکه قافله را نبازد فکری به ذهنش خطور کرد. او یک رقابت ملی برای طراحی بطری‌های جدید کوکاکولا برگزار کرد و هدفش طراحی بطری‌هایی بود که مشتری بتواند با نگاه به آن‌ها متوجه برند تولید کننده‌اش شود.

تاریخ زمانی که کمپانی Root Glass واقع در شهر تره هوت اینادیانا تصمیم گرفت طراحی این شیشه منحصر بفرد را برعهده بگیرد، تغییر کرد. این شرکت از شکل دانه کاکائو برای ساخت بطری کوکاکولا که یک جورایی هم شباهت اسمی دارند، الهام گرفت.

آن‌ها رقابت را بردند و شیشه‌های منحصربفرد کوکاکولای امروزی را که می‌بینید طراحی‌اشان را مدیون دانه‌های کاکائو هستند.

2 در مورد “ظاهر منحصربه‌فرد بطری‌های کوکاکولا از کجا نشات گرفته است؟”

  1. برای همه چی برنامه دارند
    ولی ما یک پروژه اجرا می کنیم بعد می فهمیم بابا اصلا این تکنولوژِ به درد ما نیمخورده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH