برای گوشی‌های مجهز به درگاه USB Type-C آماده شوید

USB Type-C اوایل امسال معرفی و تنها روی دو لپ‌تاپ از آن استفاده شد: «مک‌بوک» جدید و «Chromebook Pixel». اما این پورت کوچک به زودی گوشی‌های اندرویدی را نیز هدف خواهد گرفت و اولین نشانه‌های این تغییر درحال ظاهر شدن است.

landscape-1435000623-typec

«OnePlus»، به تازگی اعلام کرده که گوشی جدید خود (اسمش همانطور که حدس زدید «Two» است!) به درگاه USB Type-C مجهز خواهد بود. هرچند که این اولین گوشی دارای این درگاه نخواهد بود زیرا Type-C را از همین الان می‌توان روی چندتا از گوشی‌های چینی پیدا کرد. اما OnePlus Two توجه‌ها به این پورت را بالا خواهد برد. گوشی‌های OnePlus جزو گوشی‌های جریان اصلی نیستند و حالا Two نیز با استفاده از Type-C پیشتاز بازار تلفن‌ها در این زمینه خواهد بود.

اما یک گوشی به تنهایی نمی‌تواند آغاز کننده یک انقلاب باشد؛ و البته قرار هم بر این نیست. لحن مدیران گوگل نشان می‌دهد که تمام گوشی‌های «Nexus» جدید این کمپانی نیز از این به بعد به این درگاه مجهز خواهند بود. به نظر می‌رسد که نقطه شروع واقعی اما «Galaxy Note 5»‌ باشد که این پاییز منتشر می‌شود. تا امروز این فقط یک شایعه است، اما پرچمدار عظیم «سامسونگ»‌ بسیار پرطرفدار است و اگر شامل یک پورت Type-C هم باشد، به شکل عمده‌ای آگاهی مردم از حضور این پورت جدید را بالا می‌برد. همچنین فروش کابل‌های این درگاه را افزایش خواهد داد.

اگر تا به حال اطلاعی از امکانات این پورت نداشتید؛ این بعضی از مزایای آن است که به همراه خواهد آورد:

  • شارژرهایی که می‌توانند تمام دیوایس‌هایتان را شارژ کنند
  • کابل‌های شارژی که می‌توانند ویدیوها را انتقال دهند، پس می‌توان آن‌ها را برای مانیتور و تلویزیون نیز استفاده کرد
  • انتقال دیتا تا 10Gbps  که ۲۰ برابر از «Google Fiber» سریع‌تر است
  • دیگر نیازی به پیدا کردن جهت درست کابل نیست؛ USB Type-C از هر دو طرف کار می‌کند

البته این کابل‌ها نیز بدون مشکل نیستند. USB Type-C با نسخه‌های قبل‌تر USB در یک‌سری مشکلات امنیتی اشتراک دارد؛ و با این وجود که Type-C کم‌کم به تمام دیوایس‌های اندرویدی خواهد رسید؛ گوشی‌های «اپل» همچنان از درگاه «Lightning» استفاده می‌کنند که رویای داشتن فردایی با تنها یک‌ گونه کابل را غیرممکن می‌کند. هرچند هنوز USB Type-C یک پیشرفت عظیم در دنیای کابل‌هاست؛ و هرچقدر که دیوایس‌ها از آن استفاده کنند، آینده بهتر خواهد بود!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH