تکنولوژی تشخیص چهره فیس‌بوک قادر است بدون مشاهده صورت، هویت فرد را تشخیص دهد!

تکنولوژی تشخیص چهره یک نوع فناوری است که فیس‌بوک از طریق آن می‌تواند تصاویر افراد را ببیند و پس از آن وی را شناسایی نماید و از طریق آن برای مثال کاربران می‌توانند در تصاویری که چند شخص وجود دارد، به‌صورت خودکار عمل تشخیص چهره و تگ گذاری را انجام دهند و فیس‌بوک به شخصه آن‌ها را شناسایی می‌کند. اما حال فیس‌بوک که در واقع بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است، اطلاعاتی را در خصوص تکنولوژی جدید خود منتشر کرده که بسیار جالب هستند.

facebook-logo

بر این اساس تکنولوژی تشخیص چهره جدید فیس‌بوک حتی قادر است بدون نگاه کردن به صورت افراد آن‌ها را تشخیص دهد. در واقع هوش مصنوعی این کمپانی به حدی پیشرفت کرده است که دیگر برای شناسایی افراد نیازی به مشاهده چهره آن‌ها ندارد و می‌تواند از طریق بخش‌های دیگر کاربر را تشخیص دهد.

Yann LeCun که به عنوان سرپرست تیم فیس‌بوک در کنفرانس بینایی کامپیوتری و الگو‌های تشخیص چهره در بستون شرکت کرده بود، در جریان این کنفرانس از تکنولوژی جدید فیس‌بوک پرده برداشت و افزود که در تکنولوژی جدید سیستم می‌تواند از طریق الگو‌های دیگری نظیر لباس، ژست، حالت مو و… عمل تشخیص هویت را انجام دهد. وی معتقد است که راه‌های بسیار زیادی برای تشخیص هویت وجود دارد.

البته عملکرد این سیستم نیز قابل تحسین است و تکنولوژی جدید تشخص چهره فیس‌بوک توانسته در 40000 تصویر 86 درصد را به درستی تشخیص دهد. فیس‌بوک فعلا اطلاعاتی را در خصوص اینکه چه زمانی این سیستم وارد خواهد شد، منتشر نکرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH