سامسونگ تاکنون یک میلیون Z1 با سیستم‌عامل تایزن را فروخته است؛ Z2 نیز در راه است!

samsung-z1_1-640x426

اوایل امسال بود که سامسونگ اولین تلفن هوشمند با سیستم‌عامل اختصاصی خود یعنی تایزن را وارد بازار کرد. گوشی هوشمند سامسونگ Z1 در حالی رونمایی شد که کارشناسان امید چندانی به موفقیت آن در بازار نداشتند. اما سامسونگ تصمیم گرفت تا این ریسک را بپذیرد و Z1 را با سیستم‌عامل تایزن وارد بازاری کرد که به دوقطب اندروید و iOS تقسیم‌شده بود. در اوایل نیز آمار فروش چندان چنگی به دل نمی‌زد و پیش‌بینی کارشناسان تقریبا درست از آب در آمد.

اما بر اساس گزارش‌های جدید به‌دست‌آمده به نظر می‌رسد آمار فروش این تلفن تایزنی چندان هم بد نبوده است و سامسونگ قصد دارد تا پایان شش ماهه نخست امسال چیزی در حدود 1 میلیون نسخه از Z1 را به فروش برساند که برای چنین تلفنی با این سیستم‌عامل نوپا رکورد خوبی محسوب می‌شود.

بزرگ‌ترین نگرانی خریداران برای داشتن سیستم‌عامل جدیدی مثل تایزن، کمبود برنامه‌های قابل نصب روی تلفن‌شان است اما سامسونگ با تصمیم‌گیری به‌جای خود، قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندروید را روی Z1 فراهم کرد و همچنین از پیش نصب بودن اپلیکیشن‌های پرطرفداری مثل واتس‌اپ نیز خیال خریداران را از هر جهت راحت کرد.

حالا شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه سامسونگ در حال آماده‌سازی نسخه دوم از سری Z یعنی Samsung Z2 است، اما متاسفانه هنوز مشخص نیست چه زمانی به‌طور رسمی از آن رونمایی خواهد شد. بااین‌حال می‌دانیم که طبق عادت، سامسونگ محصولات جدید خود را در نمایشگاه IFA معرفی می‌کند، پس شاید زمان زیادی تا ورود این تلفن تایزنی به بازار باقی نمانده باشد. نکته‌ای که سامسونگ باید به آن توجه ویژه داشته باشد، این است که در Z1 مشخصات سخت‌افزاری به هیچ‌وجه در حد تلفن‌های خوب بازار نبود و این کمپانی اگر برای موفقیت Z2 برنامه‌ریزی می‌کند، حتما باید سخت‌افزار بسیار بهتری را در کنار سیستم‌عامل تایزن به بازار عرضه کند تا بتواند گوشی هوشمند خودش را در میان انبوهی از تلفن‌های اندرویدی با مشخصات بالا و قیمت پایین، به فروش قابل قبولی برساند.

اما کسانی که تاکنون اسم Z1 سامسونگ به گوششان نخورده است، می‌توانند مشخصات آن را در ادامه مطالعه کنند:

اندازه نمایشگر: 4 اینچ
پردازنده: Spreadtrum SC7727S و دو هسته‌ای با سرعت 1.2GHz
بیشترین حافظه: 64 گیگابایت
دوربین: 3.15 مگاپیکسل
ظرفیت باتری: 1500 میلی‌آمپر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH