36 سال از معرفی اولین واکمن سونی گذشت؛ تولدت مبارک واکمن!

1979_tpsl2_2.1404231268

36 سال از روزی که نحوه گوش دادن به موسیقی به کلی تغییر کرد، گذشت. در این 36 سال موسیقی بیشتر وارد زندگی ما شد و گوش دادن به آن به سادگی لمس یک کلید شد. اولین واکمن سونی با نوار کاست کار می‌کرد و ابعاد کوچک آن و سادگی استفاده از آن در هر زمان و هر مکان، دل بسیاری از جوانان و نوجوانان را در سراسر جهان برد. قبل از واکمن گوش دادن به موسیقی در حین حرکت فقط به رادیوهای AM/FM و یا کاست پلیرهای بزرگ محدود می‌شد. اما سونی با این محصول، قابل حمل بودن و کیفیت بالای صدا را با هم به مردم هدیه کرد.

حالا جوانان حریم شخصی بیشتری داشتند و بدون اینکه کسی بداند به چه چیزی گوش می‌دهند یا صدای بلند کسی را اذیت کند، می‌توانستند ساعت‌ها هدفون را روی گوششان گذاشته و آهنگ موردعلاقه خود را بشنوند. درست است که بعدها با پیشرفت‌های زیادی که در قابلیت‌های تلفن‌های همراه صورت گرفت، دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که در کنار تلفن هوشمند خود یک گجت دیگر نیز برای گوش دادن به موسیقی داشته باشد، اما مطمئنا این نام تا همیشه در ذهن مردم خواهد ماند، چراکه همیشه اولین‌ها در خاطر می‌مانند.

سونی بعد از مدتی امکان ضبط صدا را نیز به سری واکمن خود اضافه کرد تا آن را بیش‌ از پیش کاربردی کند. اما همراه با پیشرفت ابزارهای دیجیتال، واکمن نیز نیاز به تغییر داشت و این زمانی بود که سونی واکمن‌های خود را به سی‌دی پلیر مجهز کرد. در سال 1984 سونی برای اولین بار یک سی‌دی پلیر قابل حمل را به بازار معرفی کرد که استقبال مردم از این محصول نیز دست کمی از واکمن‌های کلاسیک نداشت. این گجت جذاب Discman D-50 نام داشت و به‌زودی توانست جای خود را در بازار باز کند. اما قطار تغییرات بدون توقف در حال حرکت بود و سونی نخستین MP3 پلیر خود را با برند واکمن معرفی کرد.

sony-nwz-a17

باوجود اینکه امروزه راه‌های بسیار سریع و آسانی برای گوش دادن به موزیک در اطراف ما وجود دارد و کسی چندان به خرید یک گجت صرفا برای پخش موسیقی فکر نمی‌کند اما سونی تلاش کرده است تا با معرفی محصولات جدید از این سری، نام واکمن را کماکان زنده نگه دارد. آخرین محصولات این کمپانی در این زمینه، گجت ارزان قیمت NWZ A17 و همچنین پلیر باکیفیت بالای NW-ZX2 بوده است که هر دو لوگوی قدیمی واکمن را بر روی بدنه خود دارند. حتی محصولی نیز تحت نام 4GB Walkma MP3 Pleyer در سال 2015 معرفی شده است و با قیمت مناسب خود انتخاب خوبی برای دوستداران موسیقی و البته برند محبوب واکمن است.

4fc2c81c772125da8d5a521384fe2aee

4 در مورد “36 سال از معرفی اولین واکمن سونی گذشت؛ تولدت مبارک واکمن!”

  1. کاملا باهات موافقم سونی معجزه گر عصر موسیقی بود و هست حتی حالا واکمن سونی بهترین موزیک پلیر جهان هست و این اثبات شده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH