شیائومی در سال جاری ۳۵ میلیون گوشی هوشمند فروخته است!

Xiaomi-logo-tabletشیائومی که از شرکت‌های معروف چینی تولید کننده تلفن‌های هوشمند است، در روز پنج شنبه اعلام کرد که در نیمه اول سال ۲۰۱۵ توانسته 34.7 میلیون دستگاه تلفن هوشمند بفروشد که در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته ۳۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

برخلاف سقوطی که در بازار چین برای این شرکت رخ داد، اما فروش آن مشخص می‌کند که ورودش به بازارهای جدید مانند هند و اندونزی برای این شرکت بسیار خوب بوده و باعث شده تا کاهش فروش در چین را جبران کند.

آقای لی جون مدیرعامل شیائومی در سال گذشته گفته بود که برنامه‌اش فروش ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۵ است و این در حالیست که تا به این لحظه توانسته ۳۵ میلیون دستگاه فروش داشته باشد و با این حساب حتی به نیمه راه هم نرسیده. هر چند که ورود این شرکت به بازارهای جدیدی چون برزیل می‌تواند برگ برنده‌ای برای رسیدن به هدف مدیر عامل شیائومی باشد.

برزیل اولین بازار خارج از محدوده آسیاست که شیائومی قصد ورود به آن را دارد و هواداران محلی این کشور به شدت مشتاق عرضه محصولات شیائومی در کشورشان هستند. شرکت یاد شده قصد دارد تا دومین رویداد خود را نیز میزبانی کند چرا که در رویداد اولیه صدها نفر نتوانسته بودند به داخل سالن معرفی راه یابند.

آقای هوگو بارا، رئیس تجارت بین‌المللی شیائومی پس از رویداد یاد شده در گفتگو با CNET اعلام کرده که امروز یکی از دیوانه کننده‌ترین روزهای زندگیش بوده است.

استراتژی شیائومی بازارهای در حال ظهور هستند و گوشی‌های ارزان قیمت مانند شیائومی Redmi 2 یکی از عوامل موفقیت این شرکت در این بازارها خواهد بود. این حرکت برای سایر برندهای چینی نیز می‌تواند یک نشانه خوب باشد تا ببینید که بزرگترین استارت‌آپ ارزشمند دنیا چگونه توانست در فروش‌های سریع آنلاین، به چنین میزان فروش و موفقیتی دست یابد.

Bryan Ma, IDC سخنگوی بخش آسیا شرکت مورد بحث می‌گوید، هم اکنون بیش از ۹۰ درصد مشتریان و فروش شیائومی در چین است و پس از آن کشور هند در جایگاه دوم قرار دارد. وی در ادامه اینگونه بیان داشته:

البته که بازارهای آمریکا و اروپای غربی بسیار مهم هستند، اما از نظر عددی، این بازارهای تلفن‌های هوشمند هر کدام فقط ۱۰ درصد سهم کل بازار جهان را در این حوزه دارند. از سوی دیگر انتظار می‌رود که هند تا سال ۲۰۱۷ بازاری بزرگتر از آمریکا را داشته باشد.

البته لازم به ذکر است که شیائومی فقط به بازار محصولات رده پایین تمرکز نکرده بلکه برخی از دستگاه‌های رده بالای این شرکت مانند Mi Note و Mi 4i نیز قرار است در رسیدن به هدف این شرکت نقش پر رنگی را ایفا نمایند که آن هم از طریق قیمت کمتر این محصولات بالا رده در مقایسه با بزرگان دیگر در بازار است.

شیائومی می‌گوید که قادر است بدون کاهش کیفیت محصولات، قیمت آنها را تا جایی که امکان دارد پایین بیاورد تا افراد معمولی قادر باشند به راحتی این محصولات را خریداری کنند. این شرکت همچنین اعلام نموده که بیش از ۷۰ درصد فروشش از طریق وب‌سایت mi.com بوده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH