ساختمان اداری دبی و مبلمان آن با فناوری چاپ سه بعدی ساخته خواهد شد

3d-print-office-640x313امروزه شاهد استفاده از فناوری چاپ سه بعدی برای ساخت هر چیزی هستیم. از اعضای مصنوعی بدن حیوانات گرفته تا تولید خودروهای سوپر اسپورت را در حال حاضر با این فناوری انجام می‌دهند. بنابراین ادامه این مسیر به کجا خواهد رفت؟ حالا ما می‌دانیم که می‌توان سازه‌هایی کوچک یا حداقل برخی از قطعات سازه‌ها را نیز با چاپ سه بعدی ایجاد نمود. اما آیا می‌شود با فناوری مورد بحث یک ساختمان کامل را هم ساخت؟

بنظر می‌رسد کمیته ملی نوآوری امارات متحده عربی بسیار علاقمند است تا پروژه‌ای را معرفی کند که در آن هدف ساخت یک ساختمان اداری کامل با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی در دبی است. این پروژه با تکیه بر کمپانی دیگری به‌نام WinSun Global که پیش از این یک آپارتمان کامل را با چاپ سه بعدی ساخته، انجام خواهد شد. بنابراین می‌توان با اطمینان خوبی اعلام کرد که تجربه این کمپانی بتواند در پروژه ساختمان اداری دبی هم موثر واقع شود.

اما بهتر از همه اینها چه؟ نه تنها قرار است کل ساختمان به صورت سه بعدی چاپ شود، بلکه مبلمان مورد استفاده در آن نیز با همین روش ساخته خواهند شد. بر اساس اعلام Al Gergawi رئیس کمیته ملی نوآوری امارت متحده عربی، ساختمان یاد شده مهر تضمینی است بر کارایی و خلاقیت در تکنولوژی چاپ سه بعدی که ما باور داریدم نقش بسیار بزرگی را در تغییر ساختارها و طراحی‌های این حوزه ایفا خواهیم نمود. هدف ما این است که مزیت‌های فناوری مورد بحث را با تبدیل شدن به یک مرکز جهانی اختراعات و چاپ سه بعدی، گسترش دهیم. این [اشاره به ساخت دفتر اداری و مبلمان آن با چاپ سه بعدی] اولین گام است و گام‌های آتی نیز برداشته خواهند شد.

برای تبدیل این رویا به واقعیت، یک چاپگر سه بعدی به  بلندای 6.09 متر برای ایجاد ساختمانی به مساحت ۶۰۹ متر مربع مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این چاپگر از بتن ویژه‌ مسلح، پلاستیک تقویت شده با فیبر و شیشه تقویت شده با فیبر گچ بهره می‌برد تا اطمینان حاصل گردد که سازه در نهایت سقوط نخواهد کرد. انتظار می‌رود مدت زمان مورد نیاز برای کامل شدن این پروژه چند هفته باشد و در نهایت نیز هزینه‌های نیروی کار بین 50 تا 80 درصد کاهش یابد و در کنار این مزیت‌ها، زباله‌های تولید شده نیز بین ۳۰ تا ۶۰ درصد کاهش خواهند یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH