مرورگر کروم اندروید در فروشگاه گوگل‌پلی از مرز یک میلیارد دانلود گذشت

nexus2cee_Screenshot_2015-07-03-11-11-08_thumbهنگامی که یک اپلیکیشن در فروشگاه گوگل‌پلی از مرز دانلود یک میلیارد بار بگذرد، می‌توان آن را به طور رسمی یکی از برترین‌ اپلیکیشن‌های موجود دانست. مرورگر کروم برای اندروید جدیدترین اپلیکیشنی است که به تازگی به جمع لیست اپ‌هایی که بیش از یک میلیارد مرتبه دانلود شده‌اند، پیوسته است. این درحالیست که همین یک هفته قبل بود که اپلیکیشن Hangouts هم به این رقم دانلود رسید و حالا کروم دوازدهمین اپلیکیشنی است که تعداد دانلودهایش ۱۰ رقمی شده است.

بر خلاف بسیاری دیگر از محصولات گوگلی، کروم یکی از اپلیکیشن‌هایی است که موفقیتش را از نصب بودن پیشفرض بر روی دستگاه‌های اندرویدی به دست نیاورده. اولین نسخه آزمایشی کروم در اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی منتشر شد که فقط بر روی اندروید نسخه ۴ بستنی یخی قابل استفاده بود. در حال حاضر دستگاه‌هایی هستند که به صورت پیشفرض با همین نسخه از اندروید عرضه می‌شوند. حتی محصولات اندرویدی جدیدی هم وجود دارند که با اندروید 2.3 روانه بازار می‌شوند!

کروم تنها چندماه پس از عرضه نکسوس ۷ اولیه به صورت پیشفرض بر رویش نصب بود و این تبلت در زمان عرضه اندروید 4.1 جلی‌بین را اجرا می‌کرد. بیشتر تولیدکنندگان در طول سال ۲۰۱۳ هر کدام مرورگرهای مخصوص به خود را در گوشی‌ها و تبلت‌های ساخت خود قرار دادند و برخی دیگر کروم را هم در کنار مرورگر خاص خود در دستگاه به صورت پیشفرض نصب می‌کردند. اما این روزها کروم یک بخش استاندارد برای هر شرکتی است که با گوگل همکاری دارد.

دستیابی این مرورگر به رکورد یک میلیارد دانلود به سختی توسط فروشگاه گوگل‌پلی محدود شده. آژانس‌های تحلیلگر و شرکت‌های بازاریابی نمی‌توانند تایید کنند که این اتفاق دقیقا چه زمانی رخ داده، اما هر کسی می‌داند که کروم سهم زیادی را در بخش مرورگرهای بازار دارد. این موفقیت در فروشگاه اپ استور اپل و برای نسخه iOS نیز در حال به وقوع پیوستن است و برای فهمیدن این موضوع کافیست به تعداد نصب‌هایی که توسط فروشگاه اپل از این مرورگر انجام شده نگاهی بیاندازید.

بنابراین کدام اپلیکیشن قرار است عدد شانس ۱۳ را تصاحب کند؟! بر اساس نمای کنونی از رنکینگ اندروید، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که احتمالا اپلیکیشن Street View یا Play Music این جایگاه را از آن خود کنند. تعداد دیگری از اپلیکیشن‌های گوگل نیز وجود دارد که در زیر این خط جای می‌گیرند، اما مشخصا امکان اینکه Samsung Push Service, Skype, یا Instagram بتوانند از محصولات گوگل جلو بزنند نیز وجود دارد.

1 در مورد “مرورگر کروم اندروید در فروشگاه گوگل‌پلی از مرز یک میلیارد دانلود گذشت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH