سامسونگ همچنان در سراشیبی فروش قرار دارد!

در حالی که گلکسی S6 و گلکسی S6 اج یکی از پرفروش‌ترین اسمارت فون‌ها در تاریخ سامسونگ بودند اما همچنان این میزان به برنامه‌های سامسونگ نزدیک نیست و حدود 6 درصد کاهش فروش در طول امسال داشته است. انتظار می‌رود که سامسونگ اواخر ماه جاری گزارش کاملی در خصوص میزان دقیق فروش خود ارایه دهد.

samsung-logo

بر اساس بررسی‌هایی که حدود 39 تحلیل‌گر انجام داده‌اند، انتظار می‌رود سامسونگ گزارشی ارایه دهد که بر اساس آن 6.4 میلیارد دلار سود در سه ماهه دوم سال جاری داشته است و این میزان افزایش 20 درصد نسبت به سه ماهه اول را نشان می‌دهد. اما از 39 تحلیل‌گر، حدود 20 تحلیل‌گر پیش‌بینی کرده‌اند که در طول 30 روز گذشته سامسونگ حدود 3.9 درصد کاهش فروش داشته باشد.

کمپانی سامسونگ در نیمه اول سال جاری حدود 43.2 میلیارد دلار فروش داشت که از این میزان 5.5 میلیارد دلارش سود خالص برای این کمپانی محسوب می‌شود و البته این درحالی‌ست که کمپانی مذکور در سه ماهه دوم سودی در حدود 6.25 میلیارد دلار خواهد داشت (البته این میزان توسط تحلیلگران پیش‌بینی شده است).

با وجود اینکه سامسونگ در ابتدای عرضه پرچم‌داران خود در زمینه تامین قطعات نمایشگر گلکسی S6 اج مشکل داشت اما بعد از مدتی این مشکل نیز با ایجاد خط تولید‌های جدید برطرف شد و اکنون این کمپانی قادر است تا به میزان کافی و بر اساس کشش بازار از این محصول تولید نماید و رقابت کاملی با آی‌فون کمپانی اپل داشته باشد. باید به این نکته نیز توجه داشت که در سال گذشته اپل، آی‌فون جدید خود را بالاخره با یک نسخه بزرگ‌تر نیز عرضه کرد که این دلیل نیز می‌تواند یکی از پتانسیل‌های رقابتی سامسونگ را کاهش دهد.

البته چندی پیش گمانه‌زنی‌هایی در خصوص عرضه گلکسی S6 اج پلاس منتشر شده بود که گفته می‌شود از پردازنده اسنپدراگون 808 استفاده خواهد کرد و این پردازنده شش هسته‌ای است و پردازش‌های گرافیکی دستگاه نیز توسط Adreno 418 انجام خواهد شد. علاوه بر این در طول ماه‌های آینده شاهد عرضه گلکسی نوت 5 نیز خواهیم بود که سامسونگ انتظار دارد با کمک این دو محصول در زمان معرفی آی‌فون جدید، بتواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH