چگونه تاریخچه گوگل Voice را مدیریت کنیم؟

سرویس جستجوی صوتی گوگل (Google Voice) یک قابلیت بسیار مفید است که صاحبان دستگاه‌های اندرویدی با کمک آن می‌توانند بدون نیاز به تایپ در گوشی هوشمند و یا تبلت خود به جستجو بپردازند. اما آیا می‌دانستید که گوگل پلی تمام جستجوهای صوتی شما را ذخیره می‌کند؟ این سرویس علاوه بر گوش دادن به فرامین صوتی شما، سوابق جستجوهایی که انجام داده‌اید را در یک فایل که درنهایت به سرورهای گوگل آپلود می‌شود، ذخیره می‌کند. 

Google-Voice-Search-History

ممکن است شما بخواهید این سوابق را کنترل و یا امکان جمع‌آوری داده‌ها را غیرفعال کنید. در اینجا مراحل مشاهده، مدیریت و حذف تاریخچه جستجوی صوتی گوگل را به شما آموزش خواهیم داد.

مرحله ۱: برای بررسی تمام جستجوهای Google Voice به این صفحه بروید. در اینجا لیستی شامل تمام فرمان‌های صوتی وجود دارد که بر اساس تاریخ جستجو طبقه‌بندی‌ شده‌اند.

Voice-Search-Step-1

گام ۲: برای گوش دادن فایل‌های صوتی که جستجوی صوتی گوگل ثبت کرده است، بر روی دکمه پلی کلیک کنید. توجه داشته باشید که گوگل همچنین فرمان‌های صوتی نامفهومی را که تصادفا به دلیل فعال شدن جستجوی صوتی در جیب شما ثبت و آپلود شده‌اند هم ذخیره می‌کند.

مرحله ۳: برای حذف تاریخچه جستجوی صوتی گوگل، برروی گزینه سه نقطه “منو” در گوشه بالا سمت چپ کلیک و سپس گزینه “حذف گزینه‌ها” را انتخاب کنید.

Google-Voice-Search-History-Delete

گام ۴: یک منو پاپ آپ بازخواهد شد و شما می‌توانید جستجوهای صوتی برای امروز، دیروز، و یا یک بازه زمانی تعیین شده را حذف کنید. برای حذف تمام جستجوها و صداها، بر روی “جستجوی پیشرفته” کلیک کنید، سپس از منوی بعدی گزینه “همه زمان” را انتخاب کنید.

مرحله ۵: سپس گزینه “حذف” را فشار دهید تا گوگل سابقه جستجو صداهای شما را حذف کند. 

حالا شما تاریخ جستجوی صوتی گوگل را حذف کردید. اما اگر می‌خواهید از این به بعد نتایج جستجو شما ذخیره نشود مراحل زیر را هم دنبال کنید.

مرحله ۶: به این صفحه بروید. اگر نوار لغزنده در حالت آبی قرار دارد یعنی گوگل در حال جمع‌آوری جستجو‌های صوتی شماست.

Google-Voice-Search-History-Opt-Out

مرحله ۷: برای توقف جمع‌آوری داده‌ها، با کلیک بر روی نوار لغزنده  آن را به سمت راست بکشید و سپس گزینه “توقف” را فشار دهید. توجه داشته باشید که با این کار فایل‌هایی که گوگل قبلا آپلود کرده حذف نمی‌شود بلکه فقط جمع‌آوری داده‌ها متوقف خواهد شد.

در حال حاضر چگونگی مشاهده تاریخ جستجوی صوتی گوگل، گوش دادن به فایل‌های صوتی مرتبط با جستجو نمایش داده‌ شده، حذف سابقه جستجوی صداها و درنهایت غیر فعال کردن جمع‌آوری داده‌ها را آموختیم. امیدوارم برایتان مفید باشد.

منبع: Phonearena

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH