اپ‌رسان: گوگل پلاس شبکه‌ای به وسعت گوگل اما ضعیف‌تر از فیس‌بوک!

شبکه‌های اجتماعی روز به روز بیشتر و صد البته بهتر می‌شوند. بعد از محبوب شدن فیس‌بوک، توییتر و… گوگل نیز تصمیم گرفت که وارد دنیای شبکه‌های اجتماعی شود و توانست سرویسی را تحت عنوان گوگل پلاس (گوگل +) معرفی و به صورت رایگان عرضه کند تا کاربران بتوانند با عضویت در آن پست‌های مختلف را مطالعه کنند و یا خود به شخصه پستی را به اشتراک بگذارند. شبکه‌های اجتماعی با وجود اینکه شاید یک ایده ساده‌ را دنبال کنند اما در طول سال‌های گذشته توانسته‌اند محبوبیت خوبی را به سوی خود بکشانند و اکنون کاربران در کنار کسب اطلاعات و… با کمک چنین سرویس‌هایی سرگرم نیز می‌شوند اما شاید سرویس گوگل پلاس چندان که گوگل تصور کرده بود نتوانست جالب و دوست داشتنی باشد و این موضوع را می‌تواند از آن جایی پی برد که بسیار از آشنایانمان در فیس‌بوک عضو هستند اما شاید تعداد بسیار اندکی از آن‌ها عضو گوگل پلاس باشند و یا اگر عضو نیز باشند بسیار کم از آن استفاده می‌کنند.

google-plus

همانند اغلب شبکه‌های اجتماعی، گوگل پلاس نیز یک اپلیکیشن برای اسمارت فون‌ها دارد تا کاربران راحت‌تر بتوانند مطالب را مطالعه کنند. حال ما نیز در این مقاله تصمیم داریم تا به بررسی این اپلیکیشن (البته نسخه اندرویدی آن) بپردازیم. پس همراه ما باشید تا با شیوه کار و قابلیت‌های آن آشنا شویم.

برای دانلود نسخه اندرویدی گوگل پلاس می‌توانید از طریق لینک زیر وارد عمل شوید:

bazar-logo

زمانی که شما یک حساب کاربری در جی‌میل ایجاد کنید و سپس وارد گوگل پلاس شوید چند مرحله ساده را پشت سر می‌گذارید و وارد صفحه خانگی خود در گوگل پلاس می‌شوید که در آن آخرین مطالب کاربران و صفحات مختلف نمایش داده می‌شود اما باید توجه داشته باشید که تنها مطالبی در این صفحه قرار خواهند گرفت که شما صفحه مربوط به آن‌ها را دنبال کرده باشید.

Screenshot_2015-07-09-00-22-17

خود گوگل پلاس همانند سایر شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد‌هایی را برای شما می‌دهد که از طریق آن‌ها بتوانید ساده‌تر افرادی را که می‌شناسید پیدا کنید و مطالب اشتراک گذاشته شده توسط آن‌ها را مشاهده کنید اما شما خود به شخصه نیز می‌توانید وارد عمل شوید و از طریق نوار جستجو صفحات و کاربران مختلف را جستجو نمایید.

Screenshot_2015-07-09-00-20-24

بعد از این که فرد مورد نظر خود را یافتید می‌توانید از طریق دکمه Add آن‌ها را دنبال کنید. البته برخی طبقه بندی‌ها نیز در این خصوص وجود دارد که می‌توانید فرد مورد نظر را در دسته دوستان، فامیل و… قرار دهید. (این باعث می‌شود که مطالب مهم‌تر را ساده‌تر ببینید)

Screenshot_2015-07-09-00-13-04

در کنار افراد مختلفی که در شبکه گوگل پلاس عضو هستند، برخی صفحات نیز در آن وجود دارند که می‌توانید با دنبال کردنشان آخرین مطالب مربوط به آن‌ها را در صفحه اصلی خود و یا حتی در آن صفحه مطالعه نمایید.

Screenshot_2015-07-09-00-21-04

با لمس کردن تصویر دایره‌ای شکل بالای صفحه نیز می‌توانید وارد پروفایل کاربری خود شوید و اطلاعات خود را ویرایش نمایید و یا اینکه برای پروفایل و کاور خود تصویری را قرار دهید. شیوه انجام این کار نیز بسیار ساده است و می‌بایست گزینه منو بالا صفحه را فشار دهید تا بخش‌هایی نظیر Edit profile photo و… را برای تعویض تصویر و کار‌های دیگر نمایش داده شود.

Screenshot_2015-07-09-00-22-31

اما مهم‌ترین بخشی که شما نیز تاثیر به سزایی در آن دارید قرار دادن مطالب و پست‌های مختلف بر روی پروفایل شماست که می‌توانید در اغلب صفحات با لمس کردن آیکون دایره‌ای پایین صفحه وارد صفحه‌ای برای نگارش متن پست و انتخاب تصاویر مربوط به آن شوید. در انتها نیز می‌توانید با لمس کردن فلش سبز رنگ بالای صفحه مطلب مربوطه را پست کنید تا سایر دوستان شما نیز بتوانند آن را مشاهده نمایند.

Screenshot_2015-07-09-00-15-45

در صفحه اول برنامه گوگل پلاس شما می‌توانید با لمس کردن آیکون شبیه به دو انسان در بالای صفحه، افرادی را که ممکن است بشناسید ولی با آن‌ها دوست نیستید را مشاهده کنید و در پایین آن صفحه نیز می‌توانید با لمس کردن گزینه See more people & pages کاربران و صفحات بیشتری را در این خصوص مشاهده نمایید و در صورتی که مایل بودید مطالب برخی از آن‌ها را دنبال کنید.

Screenshot_2015-07-09-00-13-15

اما گاهی پیش می‌آید که مطالب مختلفی را بر روی پروفایل خود قرار داده باشید و آن‌ها را اصطلاحا پست کرده باشید و حال بخواهید که اقدام به پاک سازی آن‌ها کنید. برای این منظور می‌بایست وارد صفحه پروفایل خود شوید و از طریق سربرگ‌های POSTS، PHOTOS و… برای پاک سازی برخی مطالب و تصاویر وارد عمل شوید. اما توجه کنید که گوگل پلاس نیز همانند فیس‌بوک قابلیتی دارد که از طریق آن کاربران می‌توانند مطالب خود را تنها برای عده خاصی به نمایش بگذارند. می‌توانید در زمانی که یک پست را می‌خواهید منتشر نمایید (بعد از منتشر شدن پست نیز امکان ویرایش آن وجود دارد) گزینه Public را به Family و بیا هر دسته بندی دیگری تغییر دهید تا آن مطلب تنها برای افراد مورد نظر نمایش داده شود.

Screenshot_2015-07-09-00-15-53

نظر شما در خصوص گوگل پلاس چیست؟ آیا توان رقابتی با سرویس‌هایی نظیر فیس‌بوک و… را دارد؟

35 در مورد “اپ‌رسان: گوگل پلاس شبکه‌ای به وسعت گوگل اما ضعیف‌تر از فیس‌بوک!”

  1. سلام دوستان یه چند روزی هستش گوگل پلاس من متوقف شده هر کاری میکنم نمیاد بالا نمیدونم باید چیکار کنم لطفا کمک کنید

    1
    2
  2. با سلام
    کسی میدونه که چرا لایک های پست من چرا کم میشن
    یا چرا پستهام در همه مثلا تو صفحه عمومی اولین پست برای چند ساعت پیشه ولی وسط پستها واسه چند دقیقه پیشه

    3
    1
  3. با سلام آسمان هستم چرا خدمات یا همون سرویس گوگل پلی به روز رسانی نمیشه همش میزنه این مورد در کشور شما در دست رس نیست لطفا پاسخ بدهید چیکار باید انجام بدم از همه راهنمایی های گول کمک گرفتم بازم به روز نمیشه نمیتونم وارد حساب کاربری خودم بشم لطفا رسیدگی کنید

    2
    1
  4. سلام و خسته نباشید مدتی است گوگل پلاس من باز نمیشود و پیغام نمیتواند به سرور متصل شود را میدهد،مشکل کجاست؟

  5. سلام منم گوگل پلاسمو به روز رسانی کردم ولی پست ها و نظرات اصلا باز نمیشه لطفا راهنمایی کنین ممنون

  6. سلام….من به اشتباه گزینه خروج از حساب رو زدم حالا هر کاری میکنم نمیتونم وارد گوگل پلاس بشم
    لطفا راهنماییم کنید

  7. چندروز کارنمیکنه بااینکه گوشیمو ریست کردم برنامه رو به روز کردم ولی بازم ایراد داره میشهربگین چرا؟

    2
    1
  8. سلام من به شما خسته نباشید گفته و عرض ادبیمی نمایم و می خواهم بدانم چرا هیچ عکسی در گوگل پلاس باز نمی شود ممنون میشوم اگر پاسخ منو دهید نمایم

    4
    1
  9. از دیروز هر چی تو گوگل پلاس پست میزارم رد نمیشه چرا؟
    میگن بلک کردن مگه میتونه یه ناظر بخاطر علایق شخصی بلک کنه؟
    میشه حل کنید تا باز بتونم پست بزارم؟

    1
    2
  10. سلام
    لطفا درستش کنید گوشی من اندروید هی z1جی ال ایکس دان کردم ولی نمیتونم داخل برنامه برم میگن ک با سازندا ان تمای بگیرید

    2
    4
  11. سلام قبلاً خیلی خوب بود تمام پستها و عکسهای گروها رو باز میگردد از وقتی آپدیت شده دیگه عکسها باز نمیشه. من کلیه پستها و گروهام مذهبیه آیا باید حتماً فیلتر شکن استفاده کنم.

  12. چندین بار آپدیت کردم ولی عکس ها روبالا نمیاره البته این مشکل تقریبا ازدوهفته قبل ایجاد شده ممنون میشم اگه در رفع این مشکل همکاری فرمایید .سپاسگزارم

    2
    4
  13. گوگل فعلاً که باز نمیشه همیشه مشکل سرور داره در حالی که بروز رسانی میکنم. با نسخه کارخانه جایگزین میکنم بازم باز نمیشه. عکس و فیلم ها هم بعضی مواقع فقط باز میکنه. از بسته اینترنت G3 آلفا +حرفه ای استفاده میکنم. لطفاً مد نظر داشته باشید
    ممنونم از شما.

    2
    2
  14. محمودنادری

    سلام اومدم بروز رسانی کنم ولی متأسفانه برنامه قفل شده نه تصاویر نه نوشتاری همش داقون شد مشکل حل کنید

    4
    1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH