پست سوئیس برای رساندن مرسولات از پهپاد استفاده می‌کند!

اگر برنامه پست سوئیس برای استفاده از پهبادهای پست‌چی عملی شود، در عرض چندسال می‌تواند به یکی از پیشرفته‌ترین سرویس‌های پستی جهان تبدیل شود.

swiss-post-drone

اما تا همین‌جا یک نشانه مثبت برای کسانی که می‌خواهند این پروژه عملی شود، وجود دارد: قرار است که «تست استفاده تجاری از پهپادهای لجستیک» زمانی نامشخص از این ماه آغاز شود. برای اولین بار در ماه آوریل بود که این شرکت به استفاده از ماشین‌ها برای رساندن بسته‌های کوچک علاقه نشان داد. زمانی که یکی از شرکای آن‌ها در این پروژه یعنی شرکت سازنده پهپاد واقع در کالیفرنیا، «Matternet»، این پروژه را اعلام کرد. همان‌طور که حدس می‌زنید پست سوئیس قرار است به طور اختصاصی مدل‌های مختلفی از پهپادهای Matternet را آزمایش کند؛ از جمله یک مدل خاص به نام «One». این مدل یک دِرون مستقل و چهار ملخه است، برای پرواز در مسیرهای از پیش تعیین شده و حمل بارهایی تا سقف ۱ کیلوگرم طراحی شده است. این دستگاه می‌تواند با یک شارژ تا ۱۶ کیلومتر مسافت را طی کند.

هرچند نباید زیادی هیجان‌زده شد. شرکت پست سوئیس، Matternet و شریک تجاری دیگرشان «Swiss WorldCargo» باور دارند که حداقل ۵ سال دیگر طول می‌کشد تا انداختن مرسوله از ماشین‌های پرنده به یک حرکت تجاری رایج تبدیل شود. در این مقطع از زمان آن‌ها تنها به استفاده از پهپادها برای موارد خاص تمرکز دارند، مانند رساندن کمک به مناطق ویران شده در طوفان و جابجایی سریع نمونه‌ها برای آزمایش. باید اشاره کرد که شرکت Matternet در این زمینه تجربیاتی نیز دارد، از آنجایی که بخشی از پروژه رساندن پهپادها به کشتی‌های حامل کمک در هائیتی بوده است. اگر این تست اولیه موفقیت‌آمیز باشد، این سه شرکت چند دوره تست دیگر در آینده انجام خواهند دارد. هرچند، تعیین تکلیف نهایی وضعیت پهپادها به این برمی‌گردد که  آیا این برنامه در چارچوب قانونی کشور سوییس مجاز اعلام شود یا نه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH