دزدگیر MXTP در گوشی‌های سونی می‌تواند منجر به خرابی آن شود!

8--Sony-Xperia-Z3-Compact---20.7MP

سونی یک امکان جدید به نام «My Xperia Theft Protection» یا «MXTP» به گوشی‌های اکسپریا اضافه کرده است که روی دیوایس‌های جدیدتری مانند «Xperia Z4 Tablet» ،«Xperia C4» ،«Xperia Z4/Z3» و «Xperia M4 Aqua» وجود دارد. این امکان به کاربران استفاده‌ای امن‌تر از بوت‌لود را پیشنهاد می‌دهد و باعث می‌شود که هرکسی می‌خواهد گوشی را خالی کرده یا یک ROM جدید روی آن نصب کند، اول مجبور باشد به چند سوال امنیتی جواب دهد. اما به نظر می‌رسد که اگر مراقب نباشید MXTP می‌تواند دیوایس‌تان را خراب کند.

دستگاه‌های جدید سونی به محض بیرون آمادن از جعبه، از کاربران می‌پرسند که آیا می‌خواهند بوت‌لودر خود را قفل یا باز نگه دارند (باز شدن بوت‌لودر همان امکانی است که به شما اجازه روت کردن گوشی اندرویدی را می‌دهد). اگر شما وضعیت گزینه را بر روی «Bootloader unlock allowed: Yes» بگذارید، به این معنی است که بوت‌لودر قفل است اما در هر زمان می‌توان آن را باز کرد.

اگر MXTP فعال باشد این گزینه در گوشی به حالت «No» تغییر می‌یابد، که یعنی بوت‌لودر تا زمانی که MXTP فعال است، نمی‌تواند باز شود.

خرابی زمانی اتفاق می‌افتد که یک کاربر MXTP را روی دیوایسی فعال کند که بوت‌لودر آن از قبل باز (unlock) شده است. این امکان جدید سعی می‌کند که جلوی باز شدن بوت‌لودر را بگیرد و این به درست کار نکردن دیوایس و خرابی احتمالی آن منجر می‌شود.

سونی از این مشکل مطلع است و یک اخطار را روی وبسایت خود گذاشته تا به کاربران تذکر دهد که فعال کردن My Xperia Theft Protection روی دیوایسی که بوت‌لودر باز دارد «ممکن است به درست کار نکردن دستگاه منجر شود».

پس اگر شما می‌خواهید از این امکان جدید بهره بگیرید، مطمئن شوید که قبل از فعال کردن MXTP بوت‌لودر قفل باشد.

4 در مورد “دزدگیر MXTP در گوشی‌های سونی می‌تواند منجر به خرابی آن شود!”

  1. آقایون شتر سواری دولا دولا نمیشه اگه امنیت میخوائین باید یه سری چیزا رو رعایت کنید نمیشه ماشینتون دزدگیر داشته باشه بعد بدون ریموت بازش کنید برای باز کردن گاوصندوقی که رمزش رو فراموش کردین هم باید هزینه بالائی کنید اگه خیلی هم پیشرفته باشه باید با دستگاه برش بیوفتین بجونش پس خواهشا بون علم واطلاع کارشناس نشین حواس پرتی کاربر مشکل خودشه نه سونی یا ایفون

  2. سلام دوستان من گوشی سونی c4دارم و بخاطر چند بارهنگ کردن مجبور به ریست گوشی شدم بعد از روشن شدن گوشی و انتخاب زبان عکس قفل وکلمه my xperia اومد و ایمیل و پسورد میخواد و من ایمیل و پسورد گوشی رو فراموش کردم که باعث شد گوشی راه اندازی نشود و حتی فلش هم زدن برام باز هم قفل myxperia اجازه انجام فلش و راه اندازی را نداد الان گوشی تو حالت راه اندازی مونده از نرم افزار کاران شهرم گنبد کاووس هم کمک گرفتم ولی کسی نتونست گوشی رو راه اندازی کند لطفا کمکم کنید

  3. العان شما با این تیترتون مردم رو گمراه می کنین که چه مشکل بزرگی دارن گوشی های سونی،این مشکل هم برای کسایی اتفاق می افته که بخوان بوت گوشی باز کنن که باز کردن بوتلودر تموم گوشی ها ممکنه مشکلات جبران ناپذیری رو بزای دارنده گوشی رقم بزنه پس تیترتون رو ویرایش کنین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH