مشخصات، قیمت و زمان عرضه پرچم‌داران مایکروسافت!

اکنون می‌دانیم که مایکروسافت در تلاش است تا اسمارت فون‌های جدیدی را عرضه سازد و 2 یا چند اسمارت فون در این بین بالارده و پرچم‌دار خواهند بود. حال اطلاعات کامل‌تری در خصوص لومیا 940 و لومیا 940XL منتشر شده است که منابع انتشار دهنده این اخبار نیز تاحدودی موثق هستند. بر اساس اطلاعات منتشر شده بدنه هر دو اسمارت فون از پلی‌کربنات ساخته خواهد شد و شما ممکن است که فکر کنید این محصولات از آی‌فون 6 کمپانی اپل و گلکسی S6 کمپانی سامسونگ ارزان‌تر باشند اما بر اساس اخبار منتشر شده، لومیا 940 و لومیا 940XL با وجود بدنه پلی‌کربناتی خود از اسمارت فون‌های فلزی بالارده گران قیمت‌تر خواهند بود.

Microsoft-Lumia-940-XL-design-b

چندی پیش مشخصات این اسمارت فون‌ها به بیرون درز کرده بود و گفته می‌شد که هر دو نسخه از اسکنر عنبیه استفاده خواهند کرد و حال اطلاعات جدید نیز این موضوع را تایید می‌کنند. انتظار می‌رود که لومیا 940 از یک صفحه نمایش 5.2 اینچی استفاده کند که وضوح تصویر فول اچ‌دی (1920×1080 پیکسل) را ارایه می‌دهد و پیکسل‌های آن نیز با تراکم 424ppi در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. پردازنده این اسمارت فون مشابه با ال‌جی G4 خواهد بود و از اسنپدراگون 808 استفاده خواهد کرد. در کنار این پردازشگر نیز پردازنده گرافیکی Adreno 418 مشغول به کار خواهد بود. مشخصات ذخیره سازی این محصول نیز 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است. همانند اغلب اسمارت فون‌های بالارده نوکیا که دوربین خارق العاده‌ای داشتند در لومیا 940 نیز انتظار می‌رود که شاهد یک دوربین 20 مگاپیکسل PureView در بخش پشتی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در بخش جلویی دستگاه باشیم که برای تماس تصویری و عکاسی سلفی در نظر گرفته شده است. یک فلاش سه گانه LED نیز در بخش پشتی این محصول قرار خواهد گرفت که در شرایط نوری ضعیف به کمک دوربین خواهد آمد. گفتنی است که سیستم عامل مورد استفاده لومیا 940 نیز ویندوز 10 خواهد بود.

اما بر اساس اطلاعاتی که در خصوص لومیا 940XL منتشر شده است، گفته می‌شود این محصول یک نمایشگر 5.7 اینچی خواهد داشت که وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل را ارایه می‌دهد و تراکم پیکسلی این صفحه نمایش نیز 515ppi خواهد بود. پردازنده 64 بیتی اسنپدراگون 810 نیز مغز متفکر این محصول خواهد بود که هشت هسته‌ای است و پردازش‌های گرافیکی نیز توسط Adreno 430 انجام خواهند شد. مایکروسافت 3 گیگابایت حافظه رم در اختیار این اسمارت فون قرار خواهد داد و 32 گیگابایت نیز حافظه داخلی برای این محصول در نظر گرفته خواهد شد. همانند لومیا 940، در این اسمارت فون نیز شاهد یک دوربین 20 مگاپیکسلی PureView هستیم که در بخش پشتی قرار گرفته است و بخش جلویی نیز میزبان یک دوربین 5 مگاپیکسلی است که همچنان در این محصول نیز آن فلاش سه گانه LED وجود دارد (در بخش پشتی). این محصول نیز با ویندوز 10 عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود که مایکروسافت هر دو نسخه را در نوامبر (آبان – آذر) امسال معرفی کند.

البته همان طور که می‌دانید هیچ کدام از این اطلاعات توسط مایکروسافت تایید نشده‌اند و بهتر است برای آشنایی با مشخصات اصلی تا زمان معرفی و اقدام مایکروسافت منتظر بمانیم.

2 در مورد “مشخصات، قیمت و زمان عرضه پرچم‌داران مایکروسافت!”

  1. سلام علیکم .
    lumia 950 هم اومد ، پس چرا هنوز lumia 940 رو نقد و برسی نکردین ؟!!!
    انصافا زشته واسه itresan این حرکت ها .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH