مقایسه دوربین ۶ گوشی پرچم‌دار: ال‌جی G4، سونی +Z3، سامسونگ S6 Edge، اچ‌تی‌سی M9، آی‌فون6 و هواوی P8 (اعلام نتایج)

cover3

این روزها تب عکاسی بسیار داغ است و از آنجایی که پرچم‌داران در بسیاری از زمینه‌ها به تکامل رسیده‌اند، تمرکز خودشان را بر این بخش مهم و کاربردی گذاشته تا به این بهانه، خریداران را به سمت خودشان جذب کنند.

به همین بهانه بر آن شدیم تا جدیدترین و بهترین عکاسان در بین مدل‌های پرچم‌دار را در کنار یکدیگر جمع کرده و از آن‌ها بخواهیم تا هنر خودشان را به ما نشان دهند، کاری که در سال گذشته و با ۶ پرچم‌دار قبلی انجام داده بودیم و در آن رقابت، محصول اپل توانست تا گوی سبقت را با آرای شما از دیگران ربوده و مکان نخست را به خود اختصاص دهد و پس از آن ال‌جی جی۳ و سونی اکسپریا زد۳ قرار گرفتند.

اما این‌بار، داستان متفاوت است، چرا که اپل همچنان آی‌فون ۶ را به عنوان برترین محصول خودش می‌بیند در صورتی‌که رقبا، پرچم‌دارانی تازه را معرفی کرده‌اند که هر کدام در برتری‌اش نسبت به سایرین، کلی ادعا دارد. قبل از آغاز این مقایسه، بیایید تا کمی با مشخصات دوربین این گوشی‌های هوشمند و پر ادعا، به ترتیب حروف الفبا آشنا شویم.

اپل آی‌فون ۶

پرفروش‌ترین گوشی هوشمند تاریخ تا به امروز، با آنکه نزدیک به ۱۰ ماه از زمان ورودش به بازار می‌گذرد، همچنان ادعای زیادی در برترین بودنش دارد. جالب اینجاست که از روی مشخصات، این گوشی نه تنها قدیمی‌ترین است، بلکه کم‌ترین میزان مگاپیکسل را داراست، اما ادعا و شعار اپل بر روی کیفیت به جای کمیت قرار داشته و به همین خاطر است که توانست سال گذشته، مدال طلایی آی‌تی‌رسان را با یک دوربین ۸ مگاپیکسلی از آن خود کند.

بررسی تخصصی اپل آی‌فون۶

اچ‌تی‌سی وان ام۹

پرچم‌دار تولید کننده تایوانی، با آنکه در فروش نتوانست هیچ گلی بر سر تولید کننده‌اش بزند و حتی سهام آن را تا مرز سقوط رساند، اما هم‌چنان یک پرچم‌دار است و برخلاف دو نسخه قبلی در این سری، اولتراپیکسل را به کناری نهاده و از یک سنسور ۲۰.۷ مگاپیکسلی استفاده می‌کند تا بلکه بتواند رتبه آخری که برادرش در سال گذشته کسب کرده بود، تا حد زیادی بهبود ببخشد، آیا می‌تواند؟

بررسی تخصصی اچ‌تی‌سی وان ام۹

ال‌جی جی۴

پرچم‌دار جدید ال‌جی، ادعای بسیار زیادی در کیفیت بسیار بالایش در عکاسی داشته و به انواع و اقسام تجهیزات جهت اثبات این موضوع متوسل شده است، از لرزش‌گیر اپتیکال سه‌بعدی گرفته تا سنسور تشخیص رنگ و فوکوس لیزری تا بلکه بتواند رتبه دوم خود را به اول ارتقا دهد.

بررسی تخصصی ال‌جی جی۴

سامسونگ گلکسی S6 Edge

گوشی منحصربفرد با طراحی خاص و انحنا در دو لبه نمایشگر، یک هنرمند در عکاسی هم هست که بر روی توانایی‌های عکس‌برداری‌اش هم بسیار می‌نازد. این محصول خاص سامسونگ با لنز ۱۶ مگاپیکسلی و F/2.0 را بایستی یک مدعی در این رقابت حساس و نفس‌گیر دانست.

بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی اس۶

سونی اکسپریا زد۳ پلاس

آخرین محصول سونی که در برخی نقاط با نام اکسپریا زد۴ هم شناخته می‌شود، همچنان از همان لنز G سونی با سنسور 20.7 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که این سازنده تلاش کرده تا نسل به نسل کیفیتش را بهبود داده و علاقه‌مندان و سینه چاکان خود را در بخش مهمی چون عکاسی راضی نگاه دارد.

مشخصات کامل سونی اکسپریا زد۳ پلاس

هواوی پی۸

شاید بی‌ادعاترین محصول این رقابت را بتوان پی۸ دانست که البته این بار، سازنده‌اش خیلی بر روی توانایی‌های دوربین این گوشی مانور تبلیغاتی داده و با بهره‌گیری از چیدمان RGBW که پیکسل سفید را به مجموعه سه رنگ اصلی افزوده است، آن را متمایز از دیگران می‌داند، اما آیا می‌توان در مواجهه با چنین غول‌های قدری، به این آسانی‌ها نفس کشید؟

بررسی تخصصی هواوی پی۸

نکات مسابقه

۱- این مبارزه در ۱۰ مرحله انجام شده، همه دوربین‌ها اکثرا در حالت اتوماتیک قرار داشته و به همین خاطر، چیزی که سازنده برای آن‌ها بهترین تشخیص داده و اکثر کاربران از آن به عنوان حالت عکاسی‌شان استفاده می‌کنند، بهره گرفته‌ایم (البته در مرحله زوم، بیشترین مگاپیکسل دوربین‌ها را ملاک قضاوت قرار دادیم).

۲- در پایان هر مرحله، یک فرم نظرسنجی گذاشتیم تا شما به برترین دوربین رای دهید، برای آنکه رای‌ها از روی تعصب نباشد، همچون مسابقه قبلی، نام گوشی‌ها مشخص نیست و تنها با حروف انگلیسی، عکاس‌ها نام‌گذاری شده‌اند. نام گوشی‌ها، پس از یک هفته رای‌گیری مشخص خواهد شد که البته، رای‌گیری هم در این زمان بسته شده و برترین عکاسان اعلام می‌شوند.

به‌روز رسانی: حال پس از گذشت یک هفته، نام عکاسان اعلام می‌شود. همچنین در هر نظر سنجی، اسم گوشی‌ها آورده و به ترتیب رایی که دریافت کرده‌اند، در جدول رای‌گیری قرار دارند.

گوشی A: ال‌جی G4
گوشی B: اچ‌تی‌سی وان M9
گوشی C: سونی اکسپریا Z3 پلاس
گوشی D: سامسونگ گلکسی S6 Edge
گوشی E: اپل آی‌فون 6
گوشی F: هواوی P8

۳- در این رقابت،‌هیچ گوشی‌ای برای ما برتری نداشته و سعی کرده‌ایم تا عدالت را رعایت نموده و آن چیزی که هر دستگاه قادر به نمایش است، به شما نشان دهیم. پس لطفا از وارد نمودن اتهام‌های بی‌اساس و یا از روی تعصب که عده‌ای معدود در صورت عدم موفقیت محصول مورد علاقه‌شان به ما وارد می‌کنند، پرهیز نمایید. هدف ما، تنها معرفی بهترین عکاس برای شما و خریداران است و هیچ انگیزه دیگری را همچون همیشه، دنبال نمی‌کنیم. اینکه فلان گوشی در فلان وب‌سایت برترین هم بوده، ارتباطی به کار ما نداشته و چارچوب‌های استاندارد خودمان را ملاک این رقابت قرار داده‌ایم.

۴- در ۶ تصویر نخست، از یک دوربین حرفه‌ای Canon هم جهت مقیاس استفاده کرده‌ایم. به این خاطر در ابتدا، عکس گرفته شده از دوربین Canon را قرار می‌دهیم که یک شاخص جهت راهنمایی شما برای انتخاب بهترین عکاس باشد.

۵- به دلیل عکس‌های زیادی که در مقاله وجود دارد، ممکن است لود کامل تصاویر کمی طول بکشد، برای همین شکیبا باشید! همچنین جهت بررسی بهتر، می‌توانید بر روی تصاویر کلیک کرده و آن‌ها را با کیفیت بهتر و سایز بزرگ‌تر مشاهده کنید.

cover1

شات اول: محیط باز با نور کافی

در مرحله نخست از 6 قهرمان خود خواستیم تا در یک محیط باز و زیر نور آفتاب، از فضایی گسترده عکس بگیرند. بدیهی است که در چنین شرایطی که نور هم به وفور وجود دارد، گوشی‌ها بایستی بهترین تصاویر را گرفته و عاری از هر نویزی باشند (تصویر نخست مربوط به کانن است).

canon3 Pic4-ITResan

[polldaddy poll=8977929]

شات دوم: اتاق روشن

در این بخش، گوشی‌ها در یک فضای بسته اما با نور کافی ایستاده و از منظره‌ای با رنگ‌های مختلف عکس‌برداری می‌کنند. تصویر نخست، همچون عکس قبلی مربوط به دوربین کانن است.

canon6 Pic1-ITResan

[polldaddy poll=8977939]

شات سوم: تصویر گل

عکاسی از یک گل خوش بر و رو از فاصله‌ای نزدیک و در زیر نور کافی، سومین قسمت رقابت بود و بایستی دید کدامیک در نشان دادن رنگ این گل و سایه روشن گلبرگ‌ها بهتر عمل کرده است.

canon2 Pic5-ITResan

[polldaddy poll=8977940]

شات چهارم: نور معمولی اتاق

گوشی‌های قهرمان ما در این بخش از یاری آفتاب و نور زیاد محروم شدند اما در اتاقی با نور متوسط که همچنان از کمک غیر مستقیم نور خورشید بهره می‌برد، شروع به عکاسی از سوژه‌ای ثابت کردند.

canon4 Pic9-ITResan

[polldaddy poll=8977941]

شات پنجم: اتاق با نور معمولی و با فلاش

از آنجایی که برخی از گوشی‌ها اعتراض می‌کردند ما نفهمیدیم از چی عکس گرفتیم، این بار اجازه دادیم تا از نور فلاش به منظور بهره گیری بهتر از رنگ و بوی سوژه استفاده کنند. اما نور فلاش آن‌ها، توانسته سوژه را به صورت طبیعی نشان دهد؟

canon5 Pic3-ITResan

[polldaddy poll=8977942]

شات ششم: اتاق کاملا تاریک با نور فلاش

این بار از یک اتاق که در تاریکی مطلق قرار داشت استفاده کردیم تا ببینیم که فوکوس گوشی‌ها در این مرحله چگونه عمل کرده و از سوی دیگر، توانایی آن‌ها در نشان دادن رنگ سوژه در چنین فضایی چگونه است.

canon1 Pic7-ITResan

[polldaddy poll=8977943]

شات هفتم: شب

وقتی که شما با محیطی گسترده از شهر که هنگام شب بوده و در دل تاریکی قرار دارید، روبه‌رو شوید، فلاش‌های کوچک گوشی‌ها هیچ کمکی به روشنایی محیط بدین بزرگی نخواهند کرد. در این شرایط، کدام مدل بهتر عکس گرفته است؟ (از اینجا به بعد، دیگر از کانن خبری نیست!)

Pic8-ITResan

[polldaddy poll=8977944]

شات هشتم: عکس سلفی

نوبتی هم باشد، این بار به عکاسی سلفی می‌رسیم، جایی که دوربین‌های جلویی بایستی هنرنمایی خودشان را از چهره یک فرشته، نشان دهند.

Pic10-ITResan

[polldaddy poll=8977945]

شات نهم: HDR

تمام مدل‌ها توانایی عکس‌برداری HDR را داشتند و به همین خاطر یک سوژه با بک گراند روشن و جزئیات نسبتا زیاد را برگزیدیم تا ببینیم با HDR روشن، کدام گوشی می‌تواند نسبت کنتراست را به خوبی رعایت کرده و تعادل نوری سوژه نزدیک و دور را به درستی نمایش دهد.

Pic2-ITResan

[polldaddy poll=8977946]

شات دهم: زوم

دوربین‌های این پرچم‌داران از میزان مگاپیکسل مشابهی بهره نمی‌گرفتند، اما از آنجایی که زوم بر روی عکس‌ها برای بسیاری از کاربران مهم است، در آخرین مرحله اقدام به تعیین توانایی آن‌ها در چنین امر مهمی کردیم. تعدادی پرچم در دور دست‌ها را برگزیدیم و آن را برای‌تان بزرگ‌نمایی کردیم تا ببینید کدام گوشی جزئیات بهتری را به نمایش در آورده است.

Pic6-ITResan

[polldaddy poll=8977947]

سخن آخر

امیدواریم این 10 مرحله مقایسه بتواند در انتخاب برترین دوربین بین این پرچمداران بزرگ بازار شما را راهنمایی کند. از امروز تا هفته دیگر همین موقع، شما می‌توانید در نظر سنجی شرکت کنید و پس از پایان یافتن این زمان، نام گوشی‌ها مشخص شده و به جای حروف انگلیسی در فرم نظرسنجی قرار می‌گیرند و شما خواهید دانست کدام مدل، به راستی عملکرد بهتری داشته است.

cover4

 

به روز رسانی: پس از یک هفته نظرسنجی و چندین هزار آرایی که به صندوق‌های رای ریخته شد، نظر شما درباره انتخاب برترین عکاسان به شرح زیر است. توجه داشته باشید که در این مدل از نمره دهی، مدلی که در هر مرحله (از 10 شات بالا) حایز بیشترین آرا شده باشد، امتیاز 6 را کسب کرده، مدل دوم امتیاز 5‌ و به همین ترتیب تا پایان که گوشی آخر تنها 1 امتیاز به دست آورده است.

اعلام نتایج

عکاس با مدال طلایی آی‌تی‌رسان: سونی اکسپریا زد۳ پلاس با کسب 49 امتیاز

عکاس با مدال نقره‌ای آی‌تی‌رسان: هواوی P8 با کسب 43 امتیاز

عکاس با مدال برنزی آی‌تی‌رسان: سامسونگ گلکسی اس6 اج با کسب 40 امتیاز

عکاس با مدال مسی آی‌تی‌رسان: ال‌جی جی4 با کسب 39 امتیاز

عکاس با مدال آهنی و حلبی آی‌تی‌رسان به طور مشترک: اچ‌تی‌سی ام9 و آی‌فون6 با کسب 20 امتیاز

تحلیل کوتاه

اگر مقایسه‌ای با مسابقه‌ سال گذشته انجام دهیم، متوجه می‌شویم که جدول شاهد تغییرات زیادی شده و گوشی‌های جدید، در دوربین پیشرفت بسیاری داشته‌اند، به نحوی که آی‌فون6 از مقام اول به آخرین رتبه سقوط کرده است! در این بین، سونی توانسته رتبه سوم را به اول ارتقا دهد که همه این‌ها، به لطف یک پلاس در کنار نامش به دست آمده و هواوی هم شاهد پیشرفت شگرفی بوده و طبق نظر شما کاربران، توانسته با اختلافی اندک بالاتر از پرچم‌داران سامسونگ و ال‌جی قرار بگیرد. البته محصولات ال‌جی و سامسونگ امتیازات بسیار نزدیکی دارند و واقعا نمی‌توان صرف اختلافاتی چنین اندک، یک مدل را برتر دانست و تقریبا رتبه‌های دوم تا چهارم لیست را بایستی از نظر کیفیت، در یک حول و حوش قرار داد. در این رده‌بندی، تنها اچ‌تی‌سی توانسته ثبات خودش را حفظ کرده و همچنان مقام آخر را همچون مسابقه گذشته، به دست بیاورد!

لازم به توضیح است که این نتایج، طبق نظرسنجی بین کاربران به دست آمده و با توجه به شرایط عکاسی محدود (۱۰ مورد)، نمی‌تواند حاکی از برتری مطلق یا ضعف کامل یک گوشی باشد.

279 در مورد “مقایسه دوربین ۶ گوشی پرچم‌دار: ال‌جی G4، سونی +Z3، سامسونگ S6 Edge، اچ‌تی‌سی M9، آی‌فون6 و هواوی P8 (اعلام نتایج)”

  1. گوشی ال جی جی ۴ به صورت شرکتی مشکل هارد داره. به طوری که به دفعه خاموش میشه دیگه روشن نمیشه. ویا اینکه وقتی روشن میشه روی لگوی گوشی که LG نوشته جلوتر نمیره و هیچ چاره ای نداره تقریبا میشه گفت گوشی تبدیل شده به آجر پاره که کاربردی نداره.
    البته موقعی هم که کار میکنه مشکلی نداره شاید خیلیها بگن نه ما داریم مشکل نداره همینطور که گفتم یه دفعه در حال کار کردن با گوشی هستی که میره و دیگه برنمیگرده.!!

  2. سلام من میخوام گوشی p8 رو بخرم از ظاهرش خیلی خوشم میاد اما میخوام بدونم که سخت افزارش تا چه حد ضعیفه یعنی بازی های سنگین فعلی رو جواب نمیده مطلب مهم بعدی که برام اهمیت داره نور صفحه نمایشه زیر نور افتاب تا چه حد مشکل سازه ، اخه من اکثرا بیرون از منزل هستم ممنون میشم راهنمایی کنید

  3. سونی عالی بود-با اینکه کمترین قیمت رو داره بهترین دوربین رو زده -به نظر من به جز شات ۴و۶و سلفی در بقیه اول بود -البته در اون سه تا هم خیلی فرقی با بقیه نداشت

  4. من z2 سونی دارم با دوربین ۲۰.۷ ولی عکس هام یه حالت رنگ پریدگی دارن خیلی سفیده عکس ها. من با htc m9 با دوربین ۴ اولترا پیکسل مقایسه کردم، عکس های htc بهتر از سونی بود.

  5. رضا راد اصفهانی

    سلام.فقط دوربین پشتی برام مهمه.بین s6سامسونگ وg4 ال جی کدوم کیفیت دوربینش بهتره؟ ممنون.

  6. سلام من یه دختر پانزده سالم و قصد دارم یک گوشی عالی بخرم الان از هر نظر که فکرشو بکنیم هر برندی یک گوشی خوب داده بیرون پولش اصلا مهم نیست چون بابام گفته هرچقد که باشه میده پس لطفا یه گوشی عالی به من معرفی کنید درضما من به اپل علاقه خاصی دارم اما یه سری چیزا شنیدم که یکم مرددم کرده لطفا من رو راهنماییی کنید

    1. بستگی به خودت داره اول که باید بری سراغ پرچم دار های گوشی موجود در بازار ایران
      بنظرم galaxy note 7 مدل جدید که مشکل باتری نداره رو بگیری بهتره چون در سخت افزاری نسبت به مدل قبلیش بهتر شده( منظورم note 7 که مشکل باتری و اتش گرفتن داشت) دوربین که عالیییه و بهترینه اگه اپل میخواین باید iphone 7 plus بگیری که هنوز در ایران موجود نیست فعلا این دو بهترین پرچمداران هستن ولی گوشی های دیگه رو میشه در نظر گرفت بستی به ثلیقه خودتون داره اگه صبر کنید xperia xz و lg v20 انتخاب خوبی هست ولی از نظر من سامسونگ galaxy note 7

  7. سلام، من بین ۳ گوشی htc m9 و p8 و z3plus موندم و نمیدونم کدوم بگیرم، کیفیت دوربین ( هم دوربین عقب هم سلفی ) واسم مهمه، نظر شما چیه؟ کدوم بگیرم؟؟؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      خودتون که تصاویر رو دیدین و می‌تونید تشخیص بدین که کدوم دوربین بهتری داره
      محصول اچ‌تی‌سی از لحاظ دوربین حرف چندانی برای گفتن نداره و بین نماینده سونی و هواوی هم هر دو ارزش خرید بالایی دارند و دوربین هر دو مدل کیفیت خوبی داره با این حال اگه اولویت‌تون فقط و فقط دوربین هست و سایر بخش‌ها مهم نیست می‌تونید P8 رو بگیرید

  8. سلام .در مورد سونی z3 plus ایا داغ کردن این گوشی در حدی است ک باعث اسیب به بخش های دیگر بشود؟ ایا با ارتقا ب انروید مارشالو شاهد حل این مشکل خواهیم بود؟و ایا p8 در مقایسه با نماینده سونی گزینه بهتری میباشد؟؟ممنون میشم اگ جواب بدین چون خیلی واسم حیاتیه.با تشکر

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      داغ شدن در محصولات امروزی یه چیز طبیعی هست اما Z3 Plus کمی‌ بیشتر از بقیه داغ میشه و ممکنه براتون مشکل ساز بشه
      P8 هم گوشی بسیار خوبی هست و انتخاب بین این دو مدل بستگی به اولویت‌های شما در خرید داره
      تو این رنج می‌تونید به محصولات دیگری همچون ال‌جی G4 هم نگاه کنید

  9. سلام
    از کارشناس سایت آقای گل کار میخواستم اینجانب رو در خرید گوشی راهنمایی کنند
    من شنیدم گوشی ال جی G۴ بعد از مدتی برد آن میسوزه آیا این صحت داره؟ یعنی چند مدت بعد از خرید باید منتظر سوختن برد آن بود؟
    در مورد گوشی سونی z۳ پلاس هم گفته میشه خیلی بیش از حد داغ میکنه این صحبت راسته؟ یعنی داغیش بیشتر از سری zهای قبل اونه؟ با کاهش قیمت z5 آیا این گوشی رو توصیه میکنید؟ گوشی های شیائومی چطور هستند؟
    در کل به نظر شما بهترین گوشی تا حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان کدوم هست که تا حداقل ۳ سال آینده جواب بده ، سپاسگزارم

  10. با سلام خدمت جناب گلگار و سایر کاربران
    بار اوله در این سایت نظر میذارم خیلی از نظرات رو خوندم نظرات مختلف بود
    خوشحال میشم بنده رو راهنمایی کنید
    بین سه گوشی p8 با رم ۶۴ گیگ و رنگ طلایی و g4 و z3 پلاس واقعا نمبدونم کدوم رو انتخاب کنم
    من زیاد اهل بازی نیستم ولی عکس و فیلم و زیبایی گوشی برام مهمه و کیفیت صفحه نمایش و باتری قوی بعضی وقت ها برای فیلم و آهنگ و اینترنت
    در سایتهای مختلف استفاده کنندگان خوندم p8 نسبت به g4 و z3 پلاس کمتر از خرید گوشی پشیمان بودن و کمتر انتقاد کردن
    انتقادهایی که به g4 بوده داغ کردن زیاد گوشی هنگام بازی و اینترنت و… ، باتری ضغیف ، سوختن برد ، منظور از برد چیه؟ چرم زود خراب یا کثیف میشه ، اندروید ۶ باعث بدتر شدن گوشی میشه ، در مورد z3 پلاس داغ کردن گوشی
    و گفته بودن اندروید ۶ باعث تقویت p8 شده.
    دوست دارم گوشی دو سیم کارته باشه چقدر مصرف بیشتر میشه؟
    خواهش میکنم بین سه گوشی p8 با رم ۶۴ گیگ رنگ طلایی و g4 و z3 پلاس من رو راهنمایی کنید
    با تشکر

    1. خرید گوشی G4‌ ال‌جی، انتخاب خوبی برای شما می‌تواند باشد. این گوشی داغ نمی‌کند و مشکل خراب شدن رنگ گوشی هم مربوط به مدل قهوه‌ای و نسخه‌های اولیه بود.

      1. با سپاس فراوان از جنابعالی
        خیلی لطف میکنید اگر در این موارد هم توصیه ای کنید
        با چه قیمتی الان گوشی G۴ با گارانتی خریداری بشه حدودا اون قیمت درسته؟
        از لحاظ استحکام و زیبایی شما کدومیک از پوشش های چرمی یا سرامیکی یا پلاستیکی رو توصیه میکنید؟
        در حال حاضر با خرید گوشی G۴ با گارانتی بسته هدیه به خریدار شامل باتری و رم داده میشه؟
        بعد از خرید به اندروید ۶ آپدیت بشه؟
        با تشکر

        1. قیمت گوشی با گارانتی را که بایستی از بازار تهیه بفرمایید ولی فکر می‌کنم حدود ۱.۲۰۰ با گارانتی مدیاپردازش باشه. به شخصه مدل چرمی رو بیشتر می‌پسندم، فکر هم نکنم بسته هدیه برای این گوشی موجود باشه چون معمولا برای محصولات جدید در نظر می‌گیرند.
          آپیدت اندروید ۶ برای جی۴ حتما انجام می‌شه

        2. واقعا از لطف شما ممنوم ان شالله هر جا هستید موفق و تندرست باشید
          راستی متوجه نشدم فرمودید اندروید ۶ برای G۴ خوبه و باعث بهبود این گوشی میشه؟
          و به عنوان سوال آخر :
          LG G۴ گوشی بهتر و قوی تری هست یا Sony Xperia Z۵ ؟ (از لحاظ کیفیت فیلم و عکس و باتری و صفحه نمایش و… در یک مقایسه کلی کدوم بهتره و شما کدوم رو انتخاب می کنید؟)
          با سپاس فراوان.

        3. به طور معمول آپدیت به نسخه جدید اندروید، باعث بهبود عملکرد گوشی می‌شه و اگر در ابتدا هم مشکلاتی به‌وجود بیاد، سازنده با ارایه آپدیت‌های جدید، به مرور اون رو برطرف می‌کنه
          در ارتباط با دو گوشی فوق، اگر به لحاظ قیمت بخواهیم انتخاب کنیم، محصول ال‌جی ارزش خرید بیشتری داره اما از نظر سخت‌افزار و حتی باتری، برتری با ساخته سونی هست. کیفیت فیلم و عکس و نمایشگر هر دو مدل، از بهترین‌ها است و تفاوت آشکاری را مشاهده نخواهید کرد

        4. آقای گلکار
          یک دنیا ممنون
          خیلی لطف کردید امیدوارم همیشه موفق و سلامت باشید
          براتون بهترینها آرزو دارم.

  11. سلام اقای گل کار و دوستان عزیز.لطفا منو کمک کنید
    در حد یک ملیون یک گوشی که بهترین دربین رو داشته باشه اگه سراغ دارین معرفی کنین.سخت افزار مهم نیست خیلی چون هرچی که باشه از پس چندتا برنامه اجتماعی برمیان.دوربین برام اولویت داره.
    اگه گوشی که کیفیت دوربینش خوب باشه و دوربین سلفیشم با کیفیت باشه مثله هواوی شات ایکس
    معرفی کنید.ممنون

  12. از نظر من همه ی نظرات غلط بود به جز چند تصویر ، در اکثر مواقع دیدم که دوستان به مقدار روشنایی فقط توجه میکنن در حالی که بسیار غلطه شما باید با دوربین کانن بالا مقایسه کنید در اکثر قسمت دیدم زد ۳پلاس نظرات بیشتری به خودش گرفته بود ولی مرجع چشم انسان و کانن هست که جی ۴از همه بهتر بود و رنگ هارو طبیعی تر نشون میداد ، اینو گفتم تا در مقایسه های بعدی دقت کنید

  13. شایان آریامنش

    با درود برشما بسیار عالی با این حالی که من خودم گوشی نوت 4 دارم ولی در این مقایسه عاشق عکس های ال جی و سونی شدم خیلی طبیعی وعالی بود از همه لحاظ خسته نباشید

  14. من که پولم نرسید اس 6 بخرم رفتم سونی خریدم انصافا سامسونگ با اینکه تو مدیریت رم و دوربین به سونی نمیرسه ولی یه چیز دیگه است خیلی خیلی شیکه جز دوربینش که از حدقه زده بیرون ظاهرش از بقیه خیلی شیک تره

  15. سلام
    ببخشید یه سوال
    چجوری میشه تو شات سوم P8 و M9 رنگشو غیر طبیعی تر نشون میدن نسبت به G4 ولی ازش جلو افتادن؟

    1. مجتبی مسکینی

      عزیز این مطلب برای چند ماه پیش هست و در زمان انتشار ابتدا نام گوشی‌ها مشخص نبود و کاربرها با توجه به چیزی که می‌دیدند به یک گزینه رای می‌دادند و در نهایت بعد از گذشت چند روز نتایج مشخص شد.
      چیزی که می‌بینید نظر شخصی کسی نیست و یک نظر سنجی عمومی از کاربران سایت هست

  16. فقط سونی اکسپریا
    عالیه عالی
    همش میگن آیفون
    آره دیدیم چیکار کرده برین عکس هارو ببینین
    متوجه میشن
    همش تعصبه به آیفون
    اما در حقیقت سونی از همشون بهتره نه تنها دوربین بلکه در امکانات دیگر هم سونی از همشون بهتره
    والسلام

    1. امیرمحمد فخرایی

      داداش اونا بالای دو و دویست پول آیفون دادن البته الان قبلا گران ترم بود بایدم تعصب داشته باشن بزار راحت باشن
      من فقط بین ال حی و سونی مشکل داشتم ک معلومه سونی بهتره فقط یکم داغیش میگن زیاده مشکلش حل نشده؟

  17. سلام خدایی از لحاظ دوربین huaweiبهترین است ولی از لحاظ سرعت sonyمیتونه حرفی برای گفتن داشته باشه

  18. در شات شماره 4 واقعا سونی خراب کرد.اما تو بقیه شات ها خوب عمل کرد.
    از اپل هم انتظار زیادی به شخصه داشتم.اما کاملا خراب کرد.
    در سویی دیگر هواوی باعث تعجب بسیار زیاد شد!
    اصلا انتظار این عکس هارو نداشتم!
    سامسونگ و ال جی چیزی ندارم درموردشون بگم.در کل خسته نباشد.امیدوارم همیشه از این تست ها انجام بدید

    1. رنگ طبیعی و نویز کم و تنظیمات زیاد از دسته چیز هاییه که بسیار در یک دوربین محمه
      پس نباید اونی رو که شاداب تره رو اانتخواب کنید
      برای همین درخواست دارم بررسی سال آینده همه مقایسه ها دوربین مرجع داشته باشه و عکس از کراپ صد در صد بزارین که متوجه کیفیت و شفافیت بشیم البته اگه براتون مقدوره سال آینده به تنظیمات هم نمره بدید و بررسی س کنی تا بشه انتخواب کرد گزینه درست رو آقای گلکار

      1. (محمه) اشتباس! ( مهمه ) درسته!

        ( انتخواب ) اشتباس! ( انتخاب ) درسته !
        و در ضمن تو همه کامنت هات کلی غلط املایی داری! حوصلم نشد غلطای همه کامنت هاتو بگیرم!
        بجا نظر دادن تو این سایت های تخصصی برو دیکته شبتو بنویس!آقای رضا متخصص خخخخ

  19. بی احترامی نباشه اما بی انصافیه وقتی سایت های بزرگ و مهروفی همچون فون آرنا و جی اس ام آرنا دوربین جی 4 رو بهترین اعلام میکنن شما نباید نظر کاربرا رو ملاک فگقرار بدید یا حداقل در کنارش خودتون هم ابراز نظر کنید چرا ک سلیقه هر کس یجوره یه نفر مثل دوست بنده از رنگ های غلیظ و اشباع شده ی سامسونگ تو دوربیناش لذت میبره یکی مثل من از عکس های خام و با فرمت raw پس بیشتر ب سلیقست وگرنه سنسور دوربین ها تفاوت انچنانی ندارن و اکثرشون هم سونی میزنه ولی واقعا بی انصافیه جی 4 با اون عظمت و تعریف بزرگترین سایت ها زیر شرکت هواوی قرار بگیره موفق باشید 😉

    1. آقای arsam ! اینایی ک داری میگی تبلیغاته! خدا به همه عقل وقدرت انتخاب داده! بنابراین هر کی هر چی گفت رو نباید قاب کرد و کور کورانه ازش پیروی کرد! همین خود شماها ب گزینه c رای دادین! وقبل اعلام رای ها ” میگفتین عکسای c حتمامال S6 یا g4 هستش! اما بعد مشخص شدن نتیجه ک عکس های c برای z3+ بود حالا بهونه تراشی میکنید! حتی حرف اول خودتونو قبول ندارین! ما ب این جور آدما میگیم متعصب! شما متعصب متعصبی مثل آقا REZA که متخصص و متعصبه خخخ !البته هنو املا فارسی بلد نیس خخخ! غلط املایی هاشو بالا گرفتم برید بالا ببینید بلکه روحتون شاد شه خخخ

  20. p8در بخش هفتم در شب تصویر جاده بر روی کوه که چراغ بندی است را نشان داده است و نور وروشنایی اش از بقیه بهتر است اگر تصویر در روز را ببینید بر روی کوه جاده وجود دارد و p8ان را به خوبی نشان داده است

  21. ب نظر من ک اول رو سونی زد 3 و جایگاه دوم هاوایی p8 و جایگاه سوم اج تی سی وان ام 9 و جایگاه چهارم گلکسی اس 6 وجایگاه 5 ال جی جی4 و جایگاه اخر ایفون 6

  22. میبینم که بازم سامی چکش ابروش بر باد رفت.سامسونگ مثل تبل توخالیه هر چه قدر زور بزنه به کیفیت سونی نمیرسه.تسلیت به سامی چکش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH