با گفتن این جمله، سیری ناخواسته شما را به پایگاه پلیس وصل می‌کند!

امروز یک ترفند به شما نشان می‌دهیم تا به‌صورت ناخواسته مزاحم پلیس شوید! به لطف باگ نرم‌افزاری سیری، زمانی که شما به دستیار صوتی خود بگویید:” charge my phone 100 percent ” یعنی ” تلفن من را تا 100 درصد شارژ کن”؛ سیری لطف کرده و بلافاصله شما را به پایگاه پلیس وصل می‌کند! به محض اینکه شما این جمله را بر زبان بیاورید، سیری به شما 5 ثانیه وقت می‌دهد تا بتوانید تماس خودکار با تلفن پلیس را لغو کنید.

landscape-1437050315-siri

ما متوجه شدیم که این مشکل در هر دو نسخه سیستم‌عامل iOS 8.4 و iOS 9 beta وجود دارد. اما برای حل این مشکل باید به جای گفتن “Charge my phone 100 percent” بگویید “Charge my phone to 100 percent” تا از خطر تماس با پلیس در امان باشید!

کسی نمی‌داند چرا این اتفاق می‌افتد. یکی از تئوری‌ها این است که آیفون با این روش به شما اجازه می‌دهد تا در شرایط اضطراری بتوانید به‌صورت مخفیانه با پلیس تماس بگیرید. اما این تئوری نیز خیلی بعید به نظر می‌رسد چراکه اپل هیچ‌گاه از این قابلیت صحبتی نکرده و خیلی سخت است که شخصی در شرایط اضطراری، برای تماس مخفیانه با پلیس این جمله به ذهنش برسد!

اگر دیدیم در نسخه‌های آینده سیستم‌عامل اپل، این مشکل رفع شد خبر آن را به گوش شما می‌رسانیم. پس فعلا وقتی نزدیک به سیری نشسته‌اید مراقب حرف زدنتان باشید!

2 در مورد “با گفتن این جمله، سیری ناخواسته شما را به پایگاه پلیس وصل می‌کند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH