مایکروسافت تا سال ۲۰۲۵ از ویندوز ۱۰ پشتیبانی خواهد کرد

Windows-10

با ارایه ویندوز ۱۰، مایکروسافت ویندوز را به صورت یک سرویس عرضه خواهد کرد و بر طبق آنچه مشخص شده، قرار بر این است که چرخه‌های بروزرسانی سیستم عامل مورد اشاره سریع‌تر صورت پذیرد. مدیر اصلی بخش توسعه ویندوز آقای Terry Myserson بر این باور است که ویندوز ۱۰ آخرین نسخه‌ از سری این سیستم عامل است که کاربران آن را می‌خرند.

این گفته بدون شک سوالاتی را به همراه خواهد داشت که مرتبط به عمر این سیستم عامل می‌شوند. امروز مایکروسافت به چندی از سوالات در این زمینه پاسخ داد. یک صفحه بروزرسانی محصول در وب سایت این شرکت نشان می‌دهد که درست همانند نسخه‌های قبلی، ویندوز ۱۰ نیز چرخه پشتیبانی ۱۰ ساله خواهد داشت و امکانات و ویژگی‌های جدید تا پایان سال ۲۰۲۰ و بروزرسانی‌ها و وصله‌های امنیتی تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهند داشت و در واقع تاریخ دقیق پایان پشتیبانی از این سیستم عامل ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ اعلام شده است.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده که برخی از دستگاه‌ها نمی‌توانند از بعضی ویژگی‌ها که در آپدیت‌های آینده از راه می‌رسند بهره بجویند. در ادامه ترجمه متنی که شرکت مورد اشاره در این باره منتشر کرده را با هم می‌خوانیم:

«بروزرسانی‌ها زیاد خواهند بود، و با هر بروزرسانی تمامی بروزرسانی‌های قبلی همراه خواهند شد. برای اینکه هر دستگاه بتواند ادامه آپدیت‌ها را دریافت کند باید همیشه جدیدترین بروزرسانی‌ها را نصب کرده باشد که این شامل موارد امنیتی و اصلاحات می‌گردد. تمامی ویژگی‌های جدیدی که با ارایه هر آپدیت عرضه می‌شوند قابلیت اجرا در تمامی دستگاه‌ها را نخواهند داشت. حتی ممکن است برخی دستگاه‌ها با وجود عدم سازگاری با ویژگی‌هایی که در بروزرسانی‌ها ارایه شده‌اند، آنها را دریافت کنند که البته چنین اتفاقی به سازنده دستگاه‌ها و نحوه پشتیبانی آنها نیز بستگی دارد. برای مثال برخی بروزرسانی‌ها ممکن است فقط مختص به شبکه‌ها، کشورها و مناطق خاصی باشند و در کنار این موارد، الزامات سخت افزاری نیز مطرح است.»

هر چند که متن بالا تا حد زیادی باعث شده تا بسیاری از کاربران خیالشان از لحاظ بروزرسانی‌های ویندوز ۱۰ راحت باشد اما همچنان مواردی وجود دارند که تکلیف آنها مشخص نشده. مثلا اگر ویندوز ۱۰ آخرین نسخه از سری ویندوز باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ یا آیا مایکروسافت ۵ سال دیگر قرار است یک نسخه جدید از این سیستم عامل را عرضه کند؟

درحالیکه شرکت مورد اشاره هنوز به طور رسمی اعلام نکرده که این اتفاق خواهد افتاد، اما اگر این نسخه از ویندوز را آخرین نسخه بدانیم، آنگاه چرخه عمر آن باید نسبت به نسخه‌های قبلی گسترش یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH