شایعات، حاکی از وجود قابلیت‌های جدید در نسخه بعدی اندروید Wear هستند!

یک منبع آگاه اطلاعاتی را در خصوص نقشه راه گوگل برای سیستم عامل اندروید ور (Wear) منتشر کرده است. تمام ما می‌دانیم که این کمپانی چندی پیش نسخه 5.1.1 از این سیستم عامل را عرضه کرد و در آن تنها شاهد چند دستور حرکتی (لمسی) جدید بودیم و همچنان کمبود یک طرح منو و تنظیمات غنی احساس می‌شد. اما شایعات و گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که در نسخه جدید شاهد تغییرات زیادی خواهیم بود که باعث می‌شود دستگاه کاربردی‌تر باشد.

android-wear-3

یکی از قابلیت‌های جدیدی که انتظار می‌رود در نسخه جدید اندروید ور شاهد آن باشیم دستور حرکتی (لمسی) یک بار لمس است که برای روشن کردن نمایشگر ساعت مد نظر قرار گرفته است و کاربران اندروید ور از طریق آن قادر خواهند بود تا با یک بار لمس نمایشگر، رابط کاربری و لانچر دستگاه را مشاهده کنند. علاوه بر اصلی‌ترین مزیت این ویژگی، توسعه دهندگان نیز قادر خواهند بود تا با کمک آن سایر قابلیت‌ها را به اندروید ور در زمینه یک بار لمس بیافزایند. در حال حاضر نیز اپلیکیشن‌های زیادی برای اندروید ور در گوگل پلی وجود دارند که از برخی قابلیت‌ها و عملکرد‌ها بهره می‌برد که نیاز است با یک بار لمس عملکرد مربوط فعال شود.

گویا این ایده‌ای است که گوگل سعی دارد به سمت آن حرکت کند و رفتار مستقیم‌تری را به سیستم عامل پوشیدنی خود بیافزاید و این موضوع برای توسعه دهندگان نیز کاربردی خواهد بود و دیگر نیازی نیست تا به سمت دکمه‌های مخفی و یا راه‌های نامعمول دیگر برای انجام اهداف خود بروند.

android-wear-2

سیستم کنترل جدید نیز چیزی است که گوگل بر روی آن کار می‌کند. در آخرین به‌روز رسانی اندروید ور شاهد این دستور حرکتی کشیدن انگشت از سمت راست به سمت چپ بودیم و اکنون انتظار می‌رود در این زمینه شاهد قابلیت یک بار لمس و دستور صوتی OK Google باشیم.

تصاویر جدیدی که در خصوص نسخه بعدی اندروید ور منتشر شده‌اند حاوی اطلاعاتی هستند که از طریق آن‌ها می‌توانیم با کارایی یک بار لمس آشنا شویم. کاربران قادر خواهند بود تا از طریق یک بار لمس کردن نمایشگر محتوای موجود در آن را تغییر دهند و قابلیت یکبار لمس به کاربران کمک می‌کند تا هر چه ساده‌تر در خصوص مدیریت میانبر‌ها (Shortcuts) وارد عمل شوند که می‌توان به نمایش اطلاعات آن برنامه و یا اجرا اپلیکیشن اشاره کرد.

قابلیت Watch to watch massages نیز چیزی است که انتظار می‌رود در نسخه جدید اندروید ور شاهد آن باشیم. اگر بخواهیم به ترجمه نام این قابلیت بپردازیم به معنای “ارسال پیام از ساعتی به ساعت دیگر” است. کاربران اپل واچ در حال حاضر قادر به انجام چنین کاری هستند و گوگل نیز در این زمینه نمی‌خواهد که عقب بماند و کاربران اندروید ور از طریق این قابلیت قادر خواهند بود تا پیام‌، تصویر، شکلک، استیکر و… را به سایر کاربران این سیستم عامل ارسال کنند. کد‌های زیر نیز می‌توانند شما را هرچه بیشتر با این قابلیت آشنا سازند.

android-wear-1

انتظار می‌رود که در نسخه جدید اندروید ور شاهد رابط کاربری جدیدی باشیم و البته اطلاعاتی که فعلا در خصوص این نسخه منتشر شده‌اند با وجود اینکه ابتدایی هستند اما می‌توانند بسیار کاربردی باشند ولی باید به این موضوع نیز توجه کرد که هیچ کدام از آن‌ها به صورت رسمی تایید نشده‌اند.

نسخه قبلی این سیستم عامل رویای ال‌جی G Watch R را در خصوص وای فای تحقق بخشید و کاربران آن قادر به فعال سازی این ویژگی شدند. امیدواریم که به‌زودی اطلاعات بیشتری را در خصوص نسخه بعدی اندروید ور به دست آوریم و از قابلیت‌های جدید آن نیز مطلع شویم. گفته می‌شود که این نسخه جدید در 28 جولای (4 مرداد) معرفی خواهد شد اما شاید معرفی آن به ماه آگوست (مرداد-شهریور) موکول شود.

نظر شما در خصوص اندروید ور چیست و چه قابلیت‌هایی را از نسخه جدید آن انتظار دارید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH