کورتانا قادر است تا اخبار را بر اساس موقعیت جغرافیایی شما نمایش دهد!

اپلیکیشن‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند شما را تنها در عرض چند دقیقه از مهم‌ترین اخبار دنیا مطلع سازند و اپلیکیشن‌های فارسی زبان نیز در این بین دیده می‌شوند و اکنون مایکروسافت نیز چنین قابلیتی را بر روی دستیار صوتی خود قرار داده است. اما درون این قابلیت یک ویژگی جالب نهفته است که اخباری به شما نمایش داده خواهند شد که برای موقعیت جغرافیایی شما مناسب است. یعنی اگر شما در یک منطقه جغرافیایی زندگی می‌کنید، تنها اخبار مهم آن منطقه را مشاهده خواهید کرد. البته این محتوا بدون این که شما بخشی را انتخاب کرده باشید و یا موضوعات خاصی را به کورتانا وارد کنید نمایش داده می‌شوند و منبع آن‌ها نیز همان موقعیت جغرافیایی شما است.

Cortana-will-bring-you-trending-news-based-on-your-location

برای مثال اگر شما فردی ایرانی هستید بدون شک تمایلی به اتفاقاتی که در استرالیا افتاده ندارید و بیشتر مایل هستید تا اخبار ایران را دنبال کنید. اکنون در مرور این اخبار اگر مطلبی برای شما جذاب بود می‌‌توانید آن را لمس کنید تا مستقیما به منبع خبر لینک شوید.

همان طور که می‌دانید مایکروسافت تصمیم دارد تا دستیار صوتی خود را با نام کورتانا برای سیستم عامل اندروید و iOS نیز عرضه کند و دیروز نیز شاهد اولین تصاویر آن بر روی اچ‌تی‌سی وان M9 بودیم و بدون شک با انتشار رسمی این نسخه کاربران دو پلتفرم دیگر نیز قادر خواهند بود تا اخبار منطقه خود را مشاهده کنند اما اگر تا زمان انتشار رسمی نمی‌توانید صبر کنید و یکی از کاربران سیستم عامل اندروید هستید، می‌توانید از طریق لینک زیر نسخه‌ای غیر رسمی از کورتانا را که بدون شک تمام قابلیت‌‌های این دستیار صوتی بر روی آن وجود ندارد، دانلود کنید.

لینک دانلود برای اندروید (حجم: 19.1 مگابایت)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH