چگونه سایز متن را در نسخه اندرویدی کروم افزایش دهیم؟

مرورگر کروم برای اندروید یک مرورگر همانند سایرین است اما قابلیت‌های زیادی را نیز درون خود قرار داده است. یکی از این قابلیت‌ها به ویژگی بزرگ یا کوچک کردن متون باز می‌گردد که از طریق آن می‌توانید در مرورگری اینترنت متون را به صورت بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر از حالت عادی مشاهده کنید.

Android-how-to-change-default-text-size-in-Chrome

البته شما می‌توانید تا در تمام صفحات اینترنتی از طریق دستور‌های لمسی بر روی صفحه زوم کنید و سایز متون را افزایش دهید اما زمانی که شما در اغلب مواقع نیاز به متونی با سایز بزرگ دارید چرا تنظیماتی را اعمال نمی‌کنید تا بدون نیاز به زوم کردن متون به صورت بزرگ یا کوچک‌تر نمایش داده شوند؟

اکنون در این مقاله تصمیم داریم تا شیوه تنظیم چنین قابلیتی را در کروم فرا بگیریم. البته توجه داشته باشید که این آموزش برای افرادی است که در اندروید مبتدی هستند!

برای تغییر سایز متون در این مرورگر می‌بایست ابتدا اپلیکیشن کروم را اجرا کنید. بعد از اجرا می‌بایست دکمه منو را در بخش بالا و گوشه سمت راست لمس کنید. از طریق این نوار منو به قسمت تنظیمات یا همان Settings بروید. در زیر بخش تنظیمات شما می‌بایست به دنبال قسمت Accessibility بگردید و وارد آن شوید که از طریق این بخش قادر خواهید بود تا سایز پیش فرض متون را در کروم تغییر دهید. اگر بخواهید متون را کوچک کنید قادر خواهید بود آن را تا 50 درصد کاهش دهید و برای بزرگ‌تر کردن متون می‌توانید آن‌ها را تا 200 درصد افزایش دهید. بعد از اعمال تنظیمات می‌توانید وارد بخش مرورگری شوید و متون به صورت اتوماتیک بزرگ یا کوچک (بر اساس تنظیم شما)‌ نمایش داده خواهند شد.

البته باید به این نکته نیز توجه کنید که برخی وب‌سایت‌ها به دلایل مختلف اجازه زوم به متون را نمی‌دهند و از طریق این قابلیت قادر خواهید بود تا متون آن نوع وب‌سایت‌ها را نیز به شکل دلخواه مشاهده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH