با اولین تلفن همراه‌هایی که اسپیکر استریو داشتند، آشنا شوید!

همیشه سفر در تاریخ لذت بخش بوده است و از آن‌جایی که اغلب آی‌تی‌رسان بر روی فناوری تمرکز دارد پس باید در این مقاله نیز سفری تاریخی اما در سرزمین فناوری داشته باشیم. در این مقاله تصمیم داریم تا به معرفی اولین تلفن همراه‌هایی که از اسپیکر استریو استفاده کردند، بپردازیم.

htc-one-m7-(1)

سال 2013 بود که کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی اولین نسخه سری وان خود را معرفی کرد و شاید یکی از نخستین اسمارت فون‌هایی در طول تاریخ بود که بهترین کیفیت صدا را داشت و این صدا از طریق اسپیکر‌های استریویی خارج می‌شد که در بخش جلویی دستگاه قرار گرفته بودند و البته نقش Beats Audio با شعار “صدایی عمیق و غنی” نیز در این بین بی‌تاثیر نبود. البته اچ‌تی‌سی بعد از آن (تقریبا) بر آن شد تا اسمارت فون‌های بالارده خود را به چنین قابلیتی مجهز سازد و برای نمونه چنین اسپیکر‌هایی را می‌توانیم در وان M9 و دیزایر 826 مشاهده کنیم.

nokia-x7-silver

اما باید بدین نکته نیز توجه داشت که با وجود اینکه اچ‌تی‌سی دو اسپیکر استریو را در گوشی خود قرار داده بود و کیفیت صدای مناسبی را نیز ارایه می‌داد اما اچ‌تی‌سی اولین کمپانی‌ نبوده که چنین قابلیتی را به دنیای تلفن‌های همراه هدیه می‌داد. در سال 2011 یا حدود دو سال قبل از زمان معرفی اچ‌تی‌سی وان، کمپانی نوکیا یک اسمارت فون با نام X7 را معرفی کرد که از اسپیکر استریو بهره می‌برد.

xperia-play-black-frontview-android-smartphone-940x529

البته سونی نیز در زمینه اسپیکر‌های استریو قدم‌هایش را زود‌تر از نوکیا برداشته بود و شاهد محصولی با نام اکسپریا PLAY بودیم که از چنین قابلیتی بهره می‌برد.

The-LG-VX-9800

اما همچنان برای پیدا کردن اولین تلفن همراهی که از اسپیکر استریو استفاده می‌کرد باید سفر طولانی‌تری در تاریخ داشته باشیم و به حوالی سال 2005 برویم. در سال 2005 بود که کمپانی ال‌جی محصولی را با نام VX-9800 تحت اپراتوری Verizon معرفی کرد. این محصول یک تلفن همراه تاشو بود که با باز کردن آن کاربر می‌توانست به دکمه‌‌های QWERTY دسترسی داشته باشد. بعد از باز کردن گوشی نمایشگر دوم دستگاه نیز دیده می‌شد و کاربر می‌توانست از اسپیکر استریو آن نیز لذت ببرد. علاوه بر این، دستگاه مذکور می‌توانست فایل‌های mp3 را که درون کارت حافظه دستگاه قرار دارند از طریق اسپیکر‌های استریو خود پخش کند و در واقع این قابلیت‌ها محصول ال‌جی را تبدیل به یک تلفن همراه جالب در سایز کوچک می‌کرد. اما با این اوصاف همچنان این تلفن نیز اولین محصولی نبود که از اسپیکر استریو بهره می‌برد.

The-LG-VX-8000

قبل از این محصول نیز کمپانی ال‌جی محصولی را با نام VX-8000 معرفی کرده بود که آن نیز از اسپیکر‌های استریو بهره می‌برد.

The-KDDI-PENCK

در 18 فوریه سال 2005 یک اپراتور ژاپنی تلفن همراهی را با نام PENCK عرضه کرد که به صورت تاشو بود و توسط Saito Makoto طراحی و توسط Hitachi ساخته شده بود. همان طور که احتمال می‌دهید، اسپیکر‌های استریو یکی از مزیت‌های اصلی این محصول بودند که توانست فروش خوبی را برای آن رقم بزند. در کنار بدنه با کیفیت این محصول، شاهد یک صفحه نمایش 2.2 اینچی بر روی آن بودیم که یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی نیز در بخش پشتی دستگاه قرار گرفته بود. البته در حافظه داخلی این دستگاه تنها امکان قرار دادن فایل‌های صوتی به میزان 2.8 مگابایت وجود داشت که کاربران از طریق کارت حافظه جانبی می‌توانستند آن را افزایش دهند. این محصول قادر بود تا به اینترنت متصل شود که شاید تمام این قابلیت‌ها توانستند محصول مذکور را یکی از بهترین دستگاه‌های ده سال گذشته سازند.

The-Motorola-398

موتورولا 398 نیز یکی از اسمارت فون‌هایی است که تاریخ ساخت آن به زمان‌های گذشته باز می‌گردد و یکی از نقاط قوتش اسپیکرهای استریو دستگاه بودند. در کنار 398، موتورولا یک محصول دیگر را نیز با نام E680 معرفی کرد که آن نیز از اسپیکر‌های استریو بهره می‌برد و هر دو محصول در تاریخ 8 مارس 2004 معرفی شدند.

The-Motorola-E680

همان طور که مطالعه کردید با قدیمی‌ترین و البته اولین موبایل‌هایی که قابلیت اسپیکر استریو را به یدک می‌کشیدند آشنا شدیم و پی بردیم که موتورولا اولین کمپانی‌ بود که تلفن همراهی با اسپیکر‌های استریو را روانه بازار ساخت.

2 در مورد “با اولین تلفن همراه‌هایی که اسپیکر استریو داشتند، آشنا شوید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH